اخبار داغ

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

تغییر سبک زندگی عامل اصلی شیوع بسیاری از بیماری هاست

تغییر سبک زندگی عامل اصلی شیوع بسیاری از بیماری هاست
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تغییر سبک زندگی افراد جامعه عامل اصلی شیوع بسیاری از بیماری های خطرناک در بدن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، بشیر خالقی در گفتگو با خبرنگار کوثرخبر با اشاره به تغذیه غذایی افراد و رابطه تنگاتنگ آن با شیوع بیماری ها اظهار کرد: بروز انواع سرطان ها و بیماری های غیر واگیر مانند دیابت، پرفشاری خون و چاقی از دغدغه های عمومی جامعه در حوزه سلامت است که بارها مورد هشدار پزشکان و کارشناسان مربوطه قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل ادامه داد: تغییر سبک زندگی افراد جامعه عامل اصلی شیوع بسیاری از بیماری هاست این درحالی است که هماهنگ شدن نوع و سبک مصرف غـذایی با تغییرات سبک زندگی افراد نقش مهمی در تامین سلامت عمومی جامعه ایفاء می کند.

,

وی اضافه کرد: منشاء بسیاری از بیماری هایی که مردم کشور را تهدید میکند رفتار های غلط و نادرست تغذیه ای افراد است.

,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه برنامه غذایی بیماری ها را کاهش می دهد، خاطر نشان کرد: تغذیه مناسب حتی میتواند تا 60 درصد ابتلاء به انواع بیماری را کاهش دهد و در عین حال نیز درمان بسیاری از دردها در تغذیه مناسب و سالم است.

,

دکتر خالقی افزود: تولید غذای سالم و برنامه ریزی برای ترویج فرهـنگ مصرف مواد غذایی سـالم یکی از مهم ترین راههای دسـتیابی به سلامت عمومی در جامعه است و مجلس در این خصوص برنامه های مدونی را در برنامه ششم توسعه تدارک دیده است.

,

نماینده خلخال و کوثر در پایان اظهار کرد: در نخستین جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که دوم مهرماه برگزار خواهد شد، موضوع افزایش سلامت و امنیت غذایی مورد بررسی و حتی پیگیری از وزارت خانه های مربوطه به خصوص وزارت بهداشت خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه