اخبار داغ

اندر حکایت تراژدی پل سیدی؛

پل سیدی کمینگاه مرگ برای مردم /اعتراف مسئولان بر عدم نیاز پل در منطقه سیدی

پل سیدی کمینگاه مرگ برای مردم /اعتراف مسئولان بر عدم نیاز پل در منطقه سیدی
به گفته شاهدان عینی از زمان ساخت این پل و نا تمام گذاشتن آن و همچنین به دلیل کم عرض شدن خیابان در دو طرف پل تصادفات خونینی در این منطقه صورت می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آرمان کرمان؛ وقتی از مسجد صاحب الزمان وارد کمربندی می شوی و به طرف شمال شهر حرکت می کنی ، نزدیک جاده سیدی به پل روگذر بزرگی بر می خوری که با دیدن بوته های خار بر روی آن و سفت شدن شن ها بر اثر بارندگی چند ساله متوجه می شوی که چند سالی  است این پل به صورت نیمه ساخت به حال خود رها شده است. در ضمن طول این پل آنقدر زیاد است که در قاب دوربین جای نمی گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان,

, ,

, ,

, ,

 

,

در سمت راست و چپ این پل، عرض خیابان بسیار کم است و در نقاطی هم بسیار باریک می شود ولی چون در کمربندی واقع شده علاوه بر تردد خودروهای سبک ، کامیون ها نیز از این محل عبور می کنند و به گفته اهالی منطقه بارها باعث تصادف های خونین شده است.

,

علاوه بر آن آسفالت این خیابان بسیار فرسوده شده و به قول یکی از اهالی که سنی هم از  وی گذشته است می گوید این پل از سال 89 ـ 88 کلنگ آن توسط شهرداری و شورای شهر زده شده است بعد از آن پل کوثر نیز کلنگ خورد ولی این پل بعد از گذشت 9 سال هنوز نیمه کاره به حال خود رها شده است و این در حالیست که پل کوثر خیلی زود ساخته و افتتاح شد.

,

, ,

ـ دیگری بیان می دارد باور کنید 9 سال است که هوای این منطقه خاک آلود است تمام زندگیمان را خاک برداشته است، صاحبان مغازه های میوه فروشی، اغذیه فروشی ها، نانوایی ها، مکانیکی و الکترونیکی ها نیز همگی از این موضوع گلایه داشتند و می گفتند که هر روز صبح با باز کردن درب مغازه بعد از آب و جاروب کردن هنوز یک ساعت نگذشته باید مجددا آن را تمیز کنند زیرا با عبور و مرور خودروها از این محل تمام زندگیمان خاک آلود می شود.

,

ـ مرد جوانی اذعان داشت: چطور هر زمان در جنوب کرمان مثل ریگان و دیگر مناطق ریزگرد ها باشند همه مسئولین کشوری و استانی به فکر می افتند تا آن را رفع و رجوع کنند ولی ما حدود 9 سال است که به طور دائم داریم در این منطقه حاک می خوریم و کسی به فکر ما نیست، در همین حال یکی دیگر از اهالی که با او بود گفت: این آلودگی منطقه علاوه بر مختل کردن زندگی سلامت ما را نیز به خطر انداخته است.

,

ـ فروشنده میوه فروشی بیان داشت: باور کنید تابستان باید خاک بخوریم و زمستان هم به علت اینکه آسفالت فرسوده شده و بیشتر نقاط هم خاکی هستند آب زیادی جمع می شود که با تردد خودروها آب و گل  به درون مغازه پاشیده می شود.

,

ـ شخصی که مغازه مکانیکی در آن محل داشت به خبرنگار ما گفت : بارها از این محل گزارش تهیه کردند، بارها اعضای شورای شهر و خود شهردار به این منطقه آمدند و از پیشرفت و  یا راکد ماندن کار بازدید کردند ولی تا به این ساعت هیچ کاری پیشرفت نکرده است.

,

وی ادامه داد: در هر جای از شهر کرمان اگر مشکلی پیش بیاید و یا در پروژه های شهرداری تاخیری به وجود بیاید و یا نیاز به زمان بیشتر داشته باشد یک بنر می زنند و در روی آن از مردم معذرت خواهی می کنند ولی یکبار ما ندیدیم که شهرداری و شورای شهر برای این منطقه این کار را انجام دهد ، چرا؟ و به چه علت؟. چرا مسئولین کرمان همه اش می گویند سعی داریم محرومیت زدایی کنیم ولی در عمل چنین نیستند و این همه اش در حد حرف است و حرف بدون عمل هم به جایی نمی رسد. مگر مردم این منطقه محروم نیستند جز اینکه با ساخت این پل مردم را در اذیت گذاشتند و سلامت مردم را به مخاطره انداخته اند چه کرده اند؟ به نظر ما اهالی خیابان این منطقه بسیار عریض بود و نیاز به ساخت پل با این عظمت را نداشت، با گذاشتن یک گاردریل در وسط آن می توانستند آن را دوبانده نمایند. و این همه مردم را اذیت نکنند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

ـ اسفند ماه هر سال می آیند و تعدادی از قالب ها و سگمنت های دهنه ها را می گذارند می رود تا اسفند سال بعد.

,

ـ بارها به خاطر این مسئله تمامی اهالی به شورای شهر شکایت کردند که شورا و شهرداری پیمانکار را مقصر می دانستند و وقتی به سراغ پیمانکار می روند می گوید مقصر شورا و شهرداری هستند زیرا بودجه و اعتباری برایش در نظر نمی گیرند. حال این وسط چه کسی راست می گوید خدا می داند؟

,

ـ چند روز دیگر تا بازگشایی مدارس نمانده و همین طور فصل پاییز و بارندگی، آیا مسئولین نمی خواهند برای ما کاری انجام دهند؟

,

ـ چرا مسئولین برای بدست آوردن رأی مردم فقط شعار می دهند ولی در عمل شخصیت دیگری دارند؟

,

ـ منطقه سیدی از جمله مناطق محروم شهر کرمان است چرا مسئولین به فکر ما نیستند؟

,

آرمان کرمان؛ ما نه تنها به عنوان یک خبرنگار بلکه به عنوان جزعی از مردم این شهر از همان زمانی که کلنگ این پل زده شد پی گیر این مسئله بودیم که هر چه زودتر این پروژه به اتمام برسد .

,

این پل از شورای سوم به چهارم و هم اکنون به دوره پنجم پاس داده شده است و هر بار مسئولین پیمانکار را مقصر جلوه داده اند و خیلی جالب است بدانید که حتی برخی مسئولین شورا بر این اعتقاد هستند که اصلا در این منطقه نیاز به چنین پل با عظمتی نبود؟؟؟؟!!!!!

,

متاسفانه باید بگویم هر بار که از مسئولین مطالبه گری می کنیم جواب درستی به ما نمی دهند و وعده هایی می دهند که تحقق پیدا نمی کند حال چرا ، نمی دانیم؟؟؟!!!

,

مشرفی رئیس شورای چهارم و عضو شورای پنجم در این رابطه به خبرنگار ما می گوید : ما از مردم عذرخواهی می کنیم به خاطر وقفه ای که برای ساخت این پل پیش آمده است ،

,

عضو شورای پنجم در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه اگر شما نمی توانید این پل را به اتمام برسانید چرا به خاتم واگذار نمی کنید؟، گفت: این پروژه در شورای سوم تصویب و کلنگ آن زده شده و در آن زمان خاتم نبود و روش ساخت این پل با روش ساخت پل های خاتم متفاوت است و چون قسمت بیشتر کار را شهرداری پیش برده نمی شود آن را به خاتم سپرد.

,

وی با تاکید بر اینکه ساخت پل سیدی با این عظمت  دراین منطقه نیاز چندانی نداشت آن هم با 7 دهنه ، ادامه داد: 5 دهنه از این پل ساخته و جاسازی شده و دهنه ششم نیز ساخته شده و به زودی متصل می شود و آخرین دهنه یعنی دهنه هفتم در دست اقدام می باشد و امید آن داریم تا دو ماه آینده به اتمام برسد.

,

 امید آن داریم اعضای شورای پنجم لااقل به وعده های خود عمل نموده و شهروندان محترم  این منطقه نیز از این مصیبت عظمی نجات یابند.

,

گزارش از : مهین نامجو

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه