اخبار داغ

پاکسازی شهر نیر از لوث وجود درخت!+تصاویر

پاکسازی شهر نیر از لوث وجود درخت!+تصاویر
با قطع بیرحمانه درختان سطح شهر نیر، رنگ سبز شهر در سایه سکوت مسئولان و دوستداران طبیعت رنگ می بازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از نیریمیز، بدون تردید هر رهگذری که یک بار از داخل شهر نیر عبور کند و مسیرش به بولاغلار نیر بیفتد و دمی در سایه سار درختان سرسبز و خنکای چشمه های بهشتی آن بیاساید زبان به اعتراف در وصف زیبایی شهر نیر خواهد گشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیریمیز,

اما سوال اینجاست آیا این زیبایی ثمره تلاش مردم و مسئولان شهر بوده است؟ آیا مبلمان و ساختار مدرن و منظم این زیبایی را به شهر نیر داده است؟ آری پاسخ همگان منفی است زیبایی شهر نیر زیبایی خدادای است زیبایی نیر به زیبایی طبیعت بکر و درختان سرسبز آن است اما ما مردم و مسئولان شهر با این زیبایی شهر چه می کنیم؟ نیر وطن و همه داشته های ماست اما ما به جای تلاش برای آبادانی و زیباسازی هرچه بیشتر آن تیشه برداشته و به ریشه خود می زنیم.

,

قطعه بیرحمانه درختان سطح شهر که بی شک عمده زیبایی شهر نیر بدان مدیون است مسئله ای نیست که به آسانی بتوان از کنار آن گذشت چرا که شهر نیر و شهرستان نیر نه کارخانجات قابل توجهی دارد و نه کشاورزی مدرن و پیشرفته ای و نه امیدی به صنعتی شدن و داشتن زمین های کشاورزی یکپارچه و آبیاری قطره ای و ... وجود دارد فلذا تنها راه نجات شهرستان نیر از این بن بست، توجه و تمرکز بر روی صنعت توریسم و گردشگری شهرستان است و صدالبته لازمه داشتن و بهره مندی از چنین صنعتی داشتن پتانسیل های گردشگری به عنوان یک پایه و اساس و همچنین امکانات و هتل ها و شهربازی و ... به عنوان مکمل و جاذب برای جذب توریست است.

,

 و اما ما مردم نیر با خود و داشته هایمان چه می کنیم؟ بیرحمانه درختان شهر را قطع می کنیم و اگر کسی معترض شود صدها توجیه و بهانه می آوریم درخت خودمان است به کسی چه و می شود داستان همان قایقی که هر کس میخی به دست گرفته و در گوشه ای مشغول سوراخ کردن قایق و وقتی کسی معترض می شود می گوییم جای خودمان است و این چنین می شود داستان شهری که به جای پیشرفت و توسعه عقبگرد می کند و روز به روز از جمعیت آن کاسته می شود.

,

پس چه نیکوست به خود بیاییم قدر داشته هایمان را بدانیم و به بهانه های مختلف سرسبزی و زیبایی را از شهر خود نگیریم...

,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه