اخبار داغ

لوازم التحریر یار جدا نشدنی از ماه مهر/ تصاویر غربی روی لوازم التحریر ایرانی

لوازم التحریر یار جدا نشدنی از ماه مهر/ تصاویر غربی روی لوازم التحریر ایرانی
بازار لوازم‌التحریر هر سال شهریور ماه با نزدیک شدن به ماه پاییزی مهر رونق و جنب‌وجوش خاصی می‌یابد و مردم در اقصی نقاط شهر از بازار بزرگ گرفته تا مغازه‌های سطح شهر در حال خرید و انتخاب کالا هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، شلوغ شدن مراکز خرید و فروش لوازم التحریر به یادمان می آورد که پاییز نزدیک است و مهرماه؛ فصل درس و مشق دوباره از راه می رسد و باید وسایل مورد دانش‌آموزان‌مان را تهیه کنیم. دراین میان کودکانی خندان را می بینید که به دنبال یافتن دفترچه، کیف و کفش و پاک کن هستند و بیش از هرچیز هم زیبایی عکس‌های آنهاست که این کودکان را به سوی خود می کشاند، غافل از اینکه والدین‌شان‌گاه نمی توانند به ذوق و شوق آنها پاسخ دهند، چراکه کالاهای خارجی باکیفیت و زیبا قیمت بالایی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,


کردستان نیز از تب و تاب بازگشایی مدارس دور نمانده است و اینجا هم والدین و کودکان، بازار را از همیشه شلوغ‌تر کرده‌اند.

,
,

قیمت‌های متفاوت
یک شهروند سنندجی حاضر در بازار لوازم‌التحریر خیابان فردوسی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار‌می‌کند: قیمت انواع دفتر متفاوت است، به‌طوری که با گشت و‌گذاری در مغازه‌ها این تفاوت قیمت را کاملا می توانید حس کنید.

, قیمت‌های متفاوت,
,


«راضیه جمیلی» با اشاره به کیفیت لوازم التحریر در بازار می گوید: جنس لوازم التحریرها بسیار با هم متفاوت است و به قول فروشنده‌ها، کالاهای خارجی، باکیفیت، اما گران است و فردی مانند من که 3 فرزند دانش‌آموز دارم، اصلا جرأت نمی کنم نزدیک این کالاها شوم.

,
,


وی اضافه می‌کند: برخی از مغازه‌داران و فروشندگان لوازم التحریر هنوز خرید جدید انجام نداده‌اند و منتظر کاهش قیمت‌ها و ثبات نرخ‌ها در بازار هستند.

,
,

هزینه‌ها بالاست
در یکی از مغازه‌های فروش لوازم التحریر نیز «تینا» دختر کلاس اولی که با شوق خاصی به همراه پدر و مادرش مشغول خرید کیف و لوازم تحریر است، نظر ما را به خود جلب می کند. جلوتر می رویم و نظرش را درباره مدرسه رفتن می پرسیم. او می گوید: خیلی خوشحالم که به مدرسه می روم، چون آنجا دوستان خوبی پیدا می کنم و باسواد می شوم.

, هزینه‌ها بالاست,
,


پدر تینا هم می گوید: دخترم خیلی ذوق مدرسه رفتن دارد و هر روز با هیجان خاصی، ما را به بازار می کشاند، هرچند با دیدن قیمت‌های لوازم‌التحریر، کمی نگران شده‌ام.

,
,


«مراد پرویز» ادامه می‌دهد: هزینه‌ها بسیار بالاست و من که یک کارمندم، با مشکل مواجه می شوم. پس انتظار دارم با توجه به توافق هسته‌ای صورت گرفته، هزینه‌ها نیز به تبع آن کاهش پیدا کند.مادر تینا هم به جمع ما اضافه می‌شود و می گوید: درست است که دفترهای تعاونی با قیمت‌های مناسب‌تری ارائه می‌شود، اما طرح روی جلد آنها زیاد جالب نیست و نظر بچه‌ها را به خود جلب نمی کند. به همین دلیل هم بچه‌ها دست روی دفترهای خارجی می‌گذارند که قیمت‌های بالایی دارند.

,
,

, ,

کسی به کیفیت توجه نمی کند
«مرجان کاملی» می افزاید: مردم انتظار کاهش قیمت را دارند تا همه بتوانند کالاهای باکیفیت انتخاب کنند، درحالی که امروز به دلیل گرانی کسی به کیفیت فکر نمی‌کند و همه تنها منتظر کالایی با قیمت پایین هستند.

, کسی به کیفیت توجه نمی کند,
,


یکی دیگر از شهروندان سنندجی هم که به همراه 2 فرزندش برای خرید آمده است، اظهار‌می‌کند: افزایش قیمت‌ها و اختلاف نرخ لوازم التحریر از سال گذشته تاکنون، بسیاری از خانواده‌ها را در روزهای نزدیک به آغاز سال تحصیلی جدید در شوک فرو برده است.

,
,


«آرمان علی پور» با ابراز نارضایتی از وضع توزیع این‌گونه کالاها و همچنین گرانی لوازم التحریر می گوید: سال گذشته قیمت یک پاک کن ساده از 2هزار تومان بیشتر نمی شد، اما درسال جاری همین کالای بی ارزش به قیمت 3 تا 4هزارتومان رسیده است.

,
,

 

,

حسرت کودکان
یکی دیگر از شهروندان سنندجی نیز در این باره اظهار‌می‌کند: ناتوانی در خرید این لوازم برای فرزندم مرا آزار می دهد. «مرضیه رجبی» ادامه می دهد: لوازم التحریر گرانقیمت با رنگ و لعاب فراوانی در بازار ارائه می‌شود، اما بسیار گران هستند و با دیدن نگاه کودکانمان، می فهمیم که چقدر آن لوازم را دوست دارند، اما از پس خرید آنها برنمی آییم.

, حسرت کودکان,
,


وی می گوید: تولیدکنندگان داخلی باید به ذائقه‌ دانش‌آموزان بیشتر توجه و کالاهایی تولید کنند که توان رقابت با نمونه‌های خارجی را داشته باشد.این شهروند سنندجی ادامه می دهد: امروزه همه جا صحبت از حمایت از کالای ملی درمیان است، این موضوع درحالی است که باید به ارتقای کیفیت و جذابیت محصولات داخلی نیز توجه شود.

,
,

 

,

برای ارتقای کیفیت تلاش شود
 یکی دیگر از شهروندان نیز می گوید: سال جاری پسرم به کلاس دوم دبستان می رود و با وجود اینکه اصرار دارم لوازم التحریر داخلی خرید کند، اما رغبتی به آن نشان نمی‌دهد و می خواهد کالاهای چینی را که شکل زیباتر و فرم بهتری دارند، بخرد.

, برای ارتقای کیفیت تلاش شود,
,


«مهین طالبی» عنوان می کند: تولیدکنندگان داخلی برای اینکه بخواهند بساط کالای چینی از بازار جمع شود، باید طرح‌های متنوع قابل رقابت با کالای خارجی تولید کنند.

,
,


وی ادامه می دهد: مشتریان باید تفاوت را احساس کنند تا به سوی خرید لوازم التحریر داخلی تمایل پیدا کنند.

,
,


این شهروند می افزاید: اگر تولیدکننده برای ارتقای کیفیت کار خود تلاش کند و با الگوهای جهانی و رنگ بندی‌های دلخواه دانش‌آموزان همراه شود، بی‌تردید دانش‌آموز نیز هنگامی که از کنار جنس ایرانی و چینی رد می‌شود، کالای ایرانی را انتخاب می کند.

,
,

, ,

رشد 30درصدی قیمت لوازم التحریر
 یکی از فروشنده‌های لوازم التحریر نیز اظهار‌می‌کند: در سال جاری قیمت لوازم التحریر نسبت به سال گذشته رشد 30درصدی داشته و این افزایش قیمت سبب شده است مردم بیشتر به دنبال کالای ارزان قیمت باشند.

, رشد 30درصدی قیمت لوازم التحریر,
,


«انور جلیلی» ادامه می دهد: جدا از کاهش قیمت، تولید کنندگان داخلی لوازم التحریر باید اصل تنوع در رنگ بندی‌ها و جذابیت را نیز درنظر بگیرند، زیرا این عوامل تأثیر بسزایی در رونق کالای ایرانی دارد.

,
,


وی می گوید: در سال جاری لوازم التحریر به اندازه کافی در استان توزیع شده است، اما دانش‌آموزان به دلیل نبود فرهنگسازی به سمت لوازم التحریر خارجی گرایش دارند.

,
,


رجبی اضافه می کند: اگر دولت از تولیدکنندگان حمایت کند و شکل‌های متنوع و زیباتری از لوازم التحریر ازسوی تولیدکنندگان عرضه شود، کالای چینی جایی در بازارهای داخلی پیدا نمی کند.

,
,

 

,

به کیفیت کالا توجه کنید
یک کارشناس اقتصادی اظهارمی‌کند: مردم باید هنگام خرید لوازم‌التحریر به یک قانون طلایی توجه ویژه داشته باشند که می‌گوید؛ «قیمت بالا تضمینی برای کیفیت کالا نیست».

, به کیفیت کالا توجه کنید,
,


«محمد فیضی» می گوید: همان‌طور که بسیاری از بازارها، میزبان برندهای مختلفی شده‌اند، نوشت‌افزار هم از این قاعده مستثنا نیست و از گذشته تاکنون برندهای متفاوتی در آن خودنمایی می‌کند.وی می افزاید: هرچند بیشتر برندهای موجود در بازار کشورمان از چین می آید، اما بازار نوشت‌افزار ‌اکنون در تصرف تولیداتی از اسپانیا، کانادا، هندوستان، آلمان و‌ترکیه هم هست. فیضی ادامه می دهد: شهروندان قبل از اینکه برچسب قیمت روی کالای مورد نظرشان را بخوانند، سعی کنند به کیفیت آن توجه کنند، چون با این کار پول اضافه پرداخت نمی‌کنند.

,
,


گزارش از غریبه رحیمی

,
, گزارش از غریبه رحیمی,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه