اخبار داغ

توقف قطار بی تدبیری مسئولان استان در ایستگاه پل چهارم بشار/ پلی معلق در میان وعده ها

توقف قطار بی تدبیری مسئولان استان در ایستگاه پل چهارم بشار/ پلی معلق در میان وعده ها
با گذشت دو سال از این پروژه همچنان شاهد این هستیم که پل چهارم بشار فقط تا مرحله پایه های پل پیشرفت فیزیکی داشته است و در حال حاضرهم روند ساخت این پل به کندی پیش می رود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چهارفصل؛ یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار رودخانه زیبای بشار و در ارتفاع ۱۸۷۰ متری از سطح دریا از جمله شهرهایی است که به علت آب و هوای مطبوع و طبیعت خدادادی و از سوی دیگر مرکزیت این استان، هر روز بر جمعیتش افزوده و به گفته برخی کارشناسان به یک رشد سرطان گونه دچار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهارفصل,

این شهر در سال‌های نه چندان دور به اوج زیبایی خود رسید، تا آنجا که شایسته لقب «پایتخت طبیعت ایران» شد، و متولیان گذشته برای شناساندن این عنوان به مردم کشورمان تلاش بسیاری انجام دادند، تا این نام کم کم در ادبیات محاوره‌ای مردم ایران زمین جایگاه خوبی برای خود دست و پا کند.

,

با ورود جمعیت زیادی به شهر یاسوج این شهر در ساختار شهری دچار مشکلاتی عظیمی شد که برطرف کردن این مشکلات از موضوعات اصلی این روزهای شهر می باشد. در میان این مشکلات ارتباط بین دو منطقه مرکز شهر و منطقه اکبرآباد می باشد که توسط پل فعلی بشار صورت می گیرد در حالی که معضل ترافیک یک از مشکلاتی است که روزانه شهروندان با آن دست و پنجه نرم می کنند شاهد این هستیم که پل سوم بشار که 12 سال از کنگ زنی آن می گذرد هنوز به مرحله اجرا نرسیده است و پل چهارم بشار در سال 94 کلنگ زنی شد.

,

پل چهارم بشار که با رویکرد کاهش ترافیک شهری و ایجاد ارتباط بین بلوار رجاء و بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج جهت سریع رساندن بیماران، در اردیبهشت 1394 با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، استاندار و جمعی از معاونین و مسئولان استان آغاز شد.

,

, ,

محمد باقر نوبخت در آیین آغاز عملیات اجرایی پل چهارم رودخانه بشار یاسوج میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را 170 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پل بشار در سه دهانه 30، 37 و 33 متری به طول 150 متر چهارمین پلی است که بر روی رودخانه بشار یاسوج احداث می شود.

,

زارعی  6 دی 96 از فعال بودن پروژه پل چهارم بشار خبر داد و ابراز کرد: از روند اجرایی این پروژه رضایت داریم و امیدواریم با افتتاح این پروژه‌ها شاهد کاهش حجم ترافیک در شهر یاسوج باشیم.

,

وی از احداث پل پنجم بشار خبر داد و اظهار کرد: از دیگر برنامه‌ها برای عمران شهر یاسوج دریافت اعتبار برای ساخت پل پنجم بشار از سمت شرف‌آباد به سمت محور یاسوج_اصفهان است که تلاش می‌کنیم در این زمینه اعتبارات ملی جذب کرده و عملیات اجرایی این پروژه را شروع کنیم.

,

, ,

با گذشت دو سال از این پروژه همچنان شاهد این هستیم که پل چهارم بشار فقط تا مرحله پایه های پل پیشرفت فیزیکی داشته است و در حال حاضرهم روند ساخت این پل به کندی پیش می رود و می توان گفت متوقف شده است. این در حالی است که شهردار یاسوج یاسوج در 22 تیرسال 94 اعلام کرده بود که این پل تا سال 96 به بهره برداری می رسد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

این در حالی است که پروژه پل معالی آباد شیراز با  طول کل 1650 متر، وسعت زیاد و پیچدگی خاص خود حدود دو سال ساخته شده است .

,

, ,

, ,

اما حال با انتخاب نستهن مقدم به عنوان شهردار یاسوج و تایید وزارت کشور بر حکم وی این پروژه در دوران این شهردار جدید چگونه پیش خواهد رفت. انتظار شهروندان یاسوجی این است که هرچه سریعتر فرآیند ساخت این پل آغاز شود و در کوهتاترین زمان ممکن به بهره برداری برسد چرا که یکی از خطوط اصلی برای اتصال دو منطقه مرکزی شهر و اکبرآباد این پل می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه