اخبار داغ

مراسم نکوداشت استاد غلامرضا بهاری برگزار شد

مراسم نکوداشت استاد غلامرضا بهاری برگزار شد
مراسم نکوداشت شاعر برجسته شهر بهار غلامرضا بهاری با حضور اهالی فرهنگ و هنر و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بهارانه، ​غلامرضا بهاری یکی از شاعران کهنه کار شهر بهار و متولد سال 1323 است که به دو زبان فارسی و ترکی به سرودن اشعاری زیبا ، روان و تاثیرگذار می پردازد و دارای آثاری در این زمینه می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارانه,

به مناسبت بزرگداشت و نکوداشت مقام این شاعر پیشکسوت مراسم بزرگداشتی با حضور تعدادی از هنردوستان و مسئولین و ادبای شهرستان و استان در فرهنگسرای آیت الله بهاری برگزار شد.

,

در ابتدای مراسم فتح الله ضابطی رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان بهار ضمن خیر مقدم به میهمانان شعر را کلامی تاثیرگذار خواند و گفت: شاعر با توجه به حقایق برای ما سخن می راند و یک ماموریت الهی دارد.

,

ضابطی ادامه داد: تاریخ بهار از نظر وجود افراد فرهیخته و ادب پرورجایگاه والایی دارد و این شهر به واسطه همین افراد در سطح منطقه و کشور خوش درخشیده است، که استاد غلامرضا بهاری یکی از همین چهره های شاخص می باشد.

,

وی در ادامه گفت: بهار مهد شاعرانی است که در هر عرصه ای سکان دار شعر و ادب شهرستان بوده اند و این مراسم به مناسبت بزرگداشت و نکوداشت این استاد فرهیخته و شناساندن ایشان به منطقه و استان برگزار شده است.

,

در ادامه مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به وجود افراد شاخص در عرصه علم و ادب در شهرستان گفت: در برنامه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نامگذاری سالانه هر شهر و استان به نام افراد صاحب سبک و صاحب سخن در برنامه قرار گرفت که سال 96 نیز به نام باباطر نامگذاری شد.

,

عبادی ادامه داد: در ذیل این نامگذاری برنامه هایی همچون برگزاری همایش های مختلف و معرفی چهره های شاخص شهرستانی نیز در برنامه قرار داده شد که این برنامه از دو سال پیش شروع شده که در بهار سال گذشته مراسم نکوداشت استاد مجیدی و امسال نیز مراسم نکوداشت استاد غلامرضا بهاری برگزار شد؛ چرا که معتقدیم تکریم بزرگان علم و فرهنگ امروزه ضرورت جامعه ماست.

,

عبادی ادامه داد: لازم است که این الگوهارا به جوانان معرفی کنیم ؛ چرا که این باعث تقویت بنیه دینی و علمی شهر ما و باعث تحرک بخشی به عرصه علم و ادب و هنر شده و سفارش بزرگان دینی ما نیز به تکریم و بزرگداشت بزرگان و فرهیختگان است.

,

در ادامه محمدعلی پورمختار، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با اشاره به جایگاه شعر و ادب در زندگی روزمره و فرهنگ مردم گفت: یکی از ابزارهای تغییر فرهنگ و ایجاد فرهنگ مناسب در جامعه شاعران و ادبای ما هستند؛ چرا که این افراد با قلم خود می توانند مردم ما را به سمت فرهنگ ایرانی اسلامی سوق دهند.

,

پورمختار در ادامه خبر داد: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت کرده ایم که در همدان حضور یابندو ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که از حضور ایشان تمام استفاده را ببریم.

,

پورمختار در ادامه به شعار سال اشاره کرد و گفت: تقاضای من از اهالی فرهنگ و ادب شهر این است که بیشتر در زمینه تحقق شعار سال کوشا باشند؛ متاسفانه کمتر شعری و کمتر متنی در زمینه تحقق شعار سال گفته شده و نوشته شده و امیدواریم که شعرا و ادبای ما نیز به این مسئله توجه نموده و در تحقق شعار سال یاریگر ما باشند.

,

در ادامه مراسم تعدادی از شعرای شهر و استان هر یک سروده ای را در تجلیل از مقام ادبی استاد غلامرضا بهاری سرودند و همچنین گروه موسیقی سنتی با اشعار استاد غلامرضا بهاری به اجرای دو قطعه موسیقی پرداخت.

,

همچنین استاد سید مجتبی هادئی از دیگر ادبای شهر بهار به بیان تاریخچه مختصری از زندگی غلامرضا بهاری پرداخته و ویژگی های بارز شعر وی را بیان کرد.

,

همچنین از دیگر حاشیه های زیبای این مراسم هنرنمایی هنرمند شهر بهار علی غیبی بود که در این مراسم به تصویرگری چهره استاد غلامرضا بهاری پرداخت و تصویر وی را به مدد قلم و رنگ بر روی بوم نقاشی ثبت کرد و در انتهای مراسم از استاد غلامرضا بهاری تجلیل به عمل آمد.

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه