اخبار داغ

شهر بی‌‌شهردار زنجان با تبریز هم‌درد است؛

طرح 3 گزینه‌‌ی نهایی برای تصدی پست شهرداری/ حضور کاندیداهای پروازی با تفکر زنجان قحط الرجال!

طرح 3 گزینه‌‌ی نهایی برای تصدی پست شهرداری/ حضور کاندیداهای پروازی با تفکر زنجان قحط الرجال!
با وجود اینکه زنجان از مدیران غیربومی خاطره خوشی ندارد و افراد متخصص و متعهد زیادی را در شهر دارد اما بازهم در بین گزینه‌‌های احراز پست شهرداری نام غیربومی‌‌ها به چشم می‌‌خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، شورای شهر زنجان پس از سپری کردن مدتی زیاد بالاخره تصمیم گرفته تا در هفته جاری شهردار زنجان را معرفی کند، سه نفر از کاندیداها به عنوان گزینه نهایی مطرح هستند و باید دید در روزهای آتی چه کسی سکان یکی از مهمترین ارگان‌های اجرائی شهر را به دست خواهد گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در بین گزینه‌‌ها یکی از افراد مطرح شده غیر بومی بوده و این شاید به مذاق بسیاری از مردم زنجان خوش نیاید، زیرا مردم زنجان طعم تلخ عملکرد برخی مدیران غیر بومی را در شهر و استان خود چشیده‌‌اند.

,

از دهه 80 تا کنون زنجان 8 شهردار داشته که 3 نفر آنها غیر بومی بوده‌‌اند و دقیقا در زمان همین 3 نفر فضا به گونه‌‌ای پیش رفته که بر اثر نارضایتی‌‌های متعدد از نحوه عملکردشان، یا خودشان استعفا داده‌‌اند یا توسط شورای شهر کنار گذاشته شده‌‌اند.

,

مدیران غیر بومی، تجارب تلخ گذشته که به بهای عقب ماندن زنجان از مدار توسعه و پیشرفت بوده مردم را نگران کرده و می‌ترسند که شاید اگر پای یک مدیر غیر بومی دیگر به شهر باز شود، شاهد تکرار وقایع گذشته باشند.

,

البته شاید به کار بردن لفظ غیر بومی درست نباشد و در اصل یک مدیر جهادی انقلابی هیچ تبعیضی در هر نقطه از کشور باشد را در امور مدیریتی ود دخیل نمی‌کند، اما تعامل و قرابت با مردمان شهری که در آن خواهد بود خود یک اصل انکار ناپذیر است.

,

مدیریت جهادی و انقلابی نیاز است تا شهر زنجان عقب ماندگی سال‌های گذشته خود را جبران نماید، شورای شهر چهارم با تمام کم و کاستی‌‌های خود توانسته بود تا حبیب یگانه که خود از بدنه شهرداری محسوب می‌شد را به عنوان شهردار معرفی کند، گرچه در زمان یگانه نیز برخی پروژه‌‌ها ناتمام ماند اما روی هم رفته عملکرد وی رضایت بخش بود.

,

اکنون نیز شورای شهر پنجم در آستانه امتحانی بسیار سخت قرار دارد، زیرا با یک انتخاب دقیق هست که اعضای شورا می‌توانند به قسمتی از وعده‌‌های انتخاباتی خود جامه عمل بپوشانند، امروزه در بیشتر شهرهای ایران افرادی برای به دست گرفتن سکان شهرداری انتخاب می‌‌شوند که در کنار سایر معیارهای مدیریتی و اجرائی بومی هستند.

,

در زنجان قحط الرجال نیست و هنوز هستند مدیرانی که تجربه و تخصص لازم را دارند و با توجه به شناخت دقیقی که از مشکلات و معضلات شهری دارند می‌توانند مدیریت بهتری را داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه