اخبار داغ

یادداشت؛

شهریار ، تلفیقی از عشق و عرفان

شهریار ، تلفیقی از عشق و عرفان
سید محمدحسین بهجت تبریزی بدون شک در زمان معاصر خویش یکی از نوابغ شعر و تلفیقی از عشق و عرفان میباشد که در روزگار خویش منحصر بفرد و آنچه امروزه در دیوان ادبیات به نیکی از آن یاد میشود همان دمیدن روح اخلاق،عرفان و عشق میباشد که در دیوان حافظ به اوج خویش رسیده است!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چهارفصل؛ از معجزه های شعری شهریار باید به "علی ای همای رحمت" و "آمدی جانم بقربانت ولی حالا چرا" اشاره که در جایگاه واژه ها و ردیف ها بعنوان سرفصل از آن یاد میشود و این همان اوج هنرمندی این شاعر چیره دست میباشد که از خود بیادگار گذاشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  چهارفصل,

در زندگی سراسر ناملایم زندگی این زنده یاد  در ترم آخر پزشکی که با جواب رد خواستگاری از دختر صاحب میل به مکنت روبرو میشود همانا مجنونی واقعی را ایفای نقش میکند که در این سرخوردگی عاشقانه به شیدایی دچار میگردد و درس و کتابت  را رها و به نغزگویی در قالب شعر و ادب روی می آورد.

,

بدون تردید اگر این اتفاق عشقی  روی نمیداد شاید شاهد خلق آثار امروزی ادبی نبودیم  و شهریار امروزی نمیتوانست دچار شهره و آوازه اینچنینی باشد و این همان مرز خلاقانه این استاد بنام میباشد که در جایگاه علم و ادب به پاداش عظمت می نشیند.

,

زندگی سراسر پرتلاطم شهریار با ترک تحصیل پیش از اخذ مدرک پزشکی شروع و با کار در ثبت و اسناد مشهد شروع و سپس کارمند بانک کشاورزی ادامه یافته که با انتقال به کاری به تبریز و از وی بعنوان پاسداران شهر و ادب فارسی معرفی که در همین راستا عنوان دکترای افتخاری دانشکده ادبیات تبریز به وی اعطاء میگردد.

,

با شروع انقلاب و جنگ تحمیلی این شاعر نامدار با سرودن شعرهای حماسی و ستایشی در وصف مسئولان و رزمندگان که البته بعد از وفات ایشان انتشار یافته بزرگی قالب شعری خویش را به رخ همگام میکشاند که در همین راستا مورد تفقد شخصیت های بزرگی همچون رهبر معظم انقلاب قرار میگیرد.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه