اخبار داغ

پزشک هنرمند البرزی:

نمی توان بوسیله هنر کسب درآمد کرد/ هنر نقاشی رمز جوانی من در 78 سالگی است

نمی توان بوسیله هنر کسب درآمد کرد/ هنر نقاشی رمز جوانی من در 78 سالگی است
دکتر حسین رهبر گفت: هنر نقاشی را نمی توان به عنوان یک شغل انتخاب کرد زیرا درآمد حاصل از آن گذران یک زندگی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین رهبر هنرمند پیشکسوت البرزی در عرصه نقاشی که بیش از 50 نمایشگاه نقاشی در استان البرز و در شهرهای مختلف کشور برگزار نمود، هنرمندی که در کنار نقاشی پزشک نیز هست. وی در گفتگو با نگارانه اظهار داشت: من نقاش پزشک هستم و از آنجایی که نمی شود از طریق هنر درآمد کسب کرد در کنار نقاشی کار پزشکی انجام می دهم ، از کودکی به هنر نقاشی علاقه مند بودم و در دانشگاه، پزشکی دانشگاه تهران قبول شدم و الان هم بازنشسته هستم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگارانه ,

وی ادامه داد: ذات من نقاشی و خطاطی است اگر بخواهم بین پزشکی و هنر یکی را انتخاب کنم نقاشی را انتخاب می کنم ولی زمانی که پزشک بودم، کارم را درست انجام دادم و 30 سال رییس درمانگاه بودم .

,

رهبر تاکید کرد: من 78 سال سن دارم و سرزنده هستم که مهمترین دلیل سرزنده بودن من عشق و علاقه ام به نقاشی است و الان که بازنشسته شدم روزی 8 الی 9 ساعت نقاشی می کنم.

,

وی عنوان کرد: هنر نقاشی بیشتر ارثی است و فرد علاوه بر استعداد باید پشتکار نیز داشته باشد اکتسابی ممکن است نباشد و نتواند یاد بگیرد ولی ایده پردازی ، خلق اثر و … کار سختی است و باید حتما تخصص داشته باشد.

,

رهبر افزود: هر حرفه ای به مهارت نیاز دارد در نقاشی هم علاوه بر علاقه باید فوت و فن کار را یاد بگیرید ، از تجربیات اساتید برجسته استفاده کنید تا در کار هنری موفق شوید ، باید اطلاعاتتون را در هر هنری بروز کنید لذا خودسر نمی شود نقاش شد.

,

وی تصریح کرد: اگر هنر نقاشی نبود الان من مرده یا افسرده شده بودم بنده در زمانی که کار پزشکی انجام می دادم به دنبال پول زیاد نبودم و فقط در ساعات اداری کار پزشکی انجام می دادم و بعد از کار به هنر نقاشی می پرداختم .

,

رهبر بیان کرد: در استان البرز  هنرمندان نقاش خوبی داریم، جوانان زیادی به نقاشی روی  آورده اند اما یکی از مشکلات هنرمندان نقاش گرانی وسایل و ابزار کار نقاشی است برای مثال ما زمانی یک قلم نقاشی را 1000 تومان می خریدیم الان همان قلم را 35000 تومان می خریم.

,

وی خاطر نشان کرد: هنر نقاشی را نمی توان به عنوان یک شغل انتخاب کرد زیرا درآمد حاصل از آن گذران یک زندگی نیست حتی اساتید برجسته نقاشی هم از طریق فروش آثارشان درآمد کسب نمی کردند و از طریق تدریس زندگی شان را می گذراندند و آن هم زندگی بخور نمیری داشتند لذا از طریق درآمد هنر نمی توان یک زندگی را گذراند ولی می شود به عنوان یک شغل دوم به آن نگاه کرد.

,

رهبر گفت: خوشبختانه در مملکت ما فرهنگ فروش آثار هنری جا افتاده است ولی آنچنان رونق ندارد .

,

وی اظهار داشت: یک اثر هنری خوب باید آدم را جذب کند و در فرد انگیزه ایجاد کند و مخاطب را به فکر وا دارد.

,

رهبر بیان کرد: به اجبار نمی شود نقاش شد باید استعدادش را داشته باشید و هر اثری را که خلق می کنید مثل بچه تان آن را دوست داشته باشید .

,

این هنرمند پیشکسوت در پایان گفت: پزشکان امروزی بیشتر به دنبال  کسب درآمد هستند اما توصیه من به عنوان یک پزشک هنرمند این است که خدمت به مردم را در اولویت کاری شان قرار دهند زیرا خدمت صادقانه به مردم آسایش دنیا و آخرت را برای پزشکان به همراه دارد .

,

در ذیل نمونه ای از تابلوهای نقاشی توسط این هنرمند را می بینید:

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه