اخبار داغ

نقوی حسینی در گفت‌وگو با دانا:

آمریکا هر روز بدعهدی می‌کند/ موضع‌گیری مسئولان در مقابله با اقدامات آمریکا باید صریح، شفاف و قاطع باشد/ روحانی در سازمان ملل با قاطعیت از ملت انقلابی ایران دفاع کند

آمریکا هر روز بدعهدی می‌کند/ موضع‌گیری مسئولان در مقابله با اقدامات آمریکا باید صریح، شفاف و قاطع باشد/ روحانی در سازمان ملل با قاطعیت از ملت انقلابی ایران دفاع کند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا هر روز بدعهدی می‌کند و به تعهداتش عمل نمی‌کند گفت: ما توافق کردیم که تحریم‌ها لغو شود، توافق کردیم که مراودات با جمهوری اسلامی تسهیل شود اما آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند که این اتفاق رخ دهد.
[

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اظهار داشت: اینکه آمریکایی‌ها با ادبیات قلدرمآبانه با ملت‌ها صحبت می‌کنند و می‌خواهند با استفاده از زور و ادعای ابرقدرتی مسائل را پیش ببرند برای همه ملت‌ها و کشورها آشکار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی افزود: نمونه بارز این برخورد اقدامات و رفتارهای خصمانه ،برخلاف موازین بین المللی و عهدشکانانه این دولت در قبال یک توافق بین المللی به نام برجام است، این توافق، توافقی است بین ایران و گروه 1+5 که مورد تایید شورای امنیت، اتحادیه اروپا و جامعه جهانی قرار گفته اما آمریکا به تنهایی و با قلدری و یاغی‌گری هر روز این توافق را نقض می‌کند.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه آمریکا هر روز بدعهدی می‌کند و به تعهداتش عمل نمی‌کند گفت: ما توافق کردیم که تحریم‌ها لغو شود، توافق کردیم که مراودات با جمهوری اسلامی تسهیل شود اما آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند که این اتفاق رخ دهد و این نمونه بارز یاغی‌گری آمریکایی‌ها در عرصه بین المللی است و آن‌ها با این رفتارها نشان دادند که اهل مذاکره و منطق نیستند.

,

 

,

نقوی حسینی ادامه داد: اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند باید به تعهدات بین المللی عمل کرد یک ادعای کذب است و رفتار آن‌ها غیر از این را نشان می‌دهد؛ برای مثال در مواد برجام صراحتا ذکر شده که ایران اجازه خرید هواپیما را دارد اما آمریکایی‌ها فروش هواپیما به ایران را ممنوع می‌کنند و در چنین شرایطی ما باید چند اقدام را در دستور کار خود قرار دهیم.

,

 

,

وی عنوان کرد: در مرحله اول باید موضع‌گیری مسئولان ما در مقابله با این اقدامات خصمانه صریح، شفاف و قاطع باشد؛ وقتی که دشمن شفاف با ما دشمنی می‌کند ما دیگر نباید اهل مماشات باشیم و به جملات دیپلماتیک متوسل شویم بلکه باید قاطع بایستیم و انتظار این است که روحانی از فضای سازمان ملل نهایت بهره‌برداری را کند و با قاطعیت از ملت انقلابی ایران دفاع کند.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: دولتمردان باید از طریق نهادهای بین المللی این موضوع را پیگیری کنند، چرا که اگر این نوع مسائل از کانال و مسیر حقوقی خود دنبال نشود ادعای طرف مقابل به خودی خود ثابت می‌شود.

,

 

,

نقوی حسینی گفت: ما باید نقض عهد و عهدشکنی آمریکایی‌ها را به رخ جهانیان بکشیم و همه باید بدانند که یک توافق بین المللی صورت گرفته، ما به تمام تعهداتمان عمل کردیم اما آمریکایی‌ها همواره این توافق را نقض می‌کنند و اجازه نمی‌دهند این توافق عملیاتی شود.

,

 

,

وی افزود: "اجلاس سازمان ملل متحد" باید میدان مانور جمهوری اسلامی برای تببین حق و حقیقت و کشیدن خط بطلان بر روی اقدامات خصمانه آمریکا باشد.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص اتکای مسئولان به ملت گفت: حضور ملت ایران در همه‌ی صحنه‌ها و عرصه‌ها یکی از مهم‌ترین منابع قدرت جمهوری اسلامی است و این منبع قدرت امروز پشتوانه اصلی نظام جمهوری اسلامی است و مطالبات این منبع قدرت شفاف است، اگر ما به مطالبات این منبع قدرت عمل کنیم می‌توانیم از این قدرت ملی استفاده کنیم ولی اگر خلاف این مطالبات عمل کنیم این منبع را از دست می‌دهیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه