اخبار داغ

رونق بازاریان زیر سایه ترافیک خیابان شالیکوبی!/ آیا خیابان شالیکوبی گرگان یکطرفه می شود؟

رونق بازاریان زیر سایه ترافیک خیابان شالیکوبی!/ آیا خیابان شالیکوبی گرگان یکطرفه می شود؟
طرح یکطرفه شدن خیابان شالیکوبی در دوره شورای چهارم برای کم کردن ازدحام ترافیک در این خیابان مطرح شده بود که سرنوشت آن مشخص نشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پاسرو؛ این روزها شاهد ترافیک شدیدی در خیابان های گرگان هستیم، ازدحام ترافیک در برخی خیابان ها که خیابان های اصلی شهر محسوب می شوند بیشتر احساس می شود بویژه در ساعات ابتدایی صبح، زمان تعطیلی اداره جات و همچنین در عصرهای تابستان که زمان خرید کردن مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاسرو,

با توجه به نزدیکی بازگشایی مدارس نگرانی تشدید ازدحام ترافیک بیش از پیش شده است، این ترافیک دلایل متعددی دارد، از عدم تناسب تعداد خودروها با مساحت شهر گرفته تا عدم وجود پارکینگ در تمامی خیابان ها یا دست کم در خیابان های پرتردد، اینکه گرگان از نداشتن پارکینگ طبقاتی رنج می برد مقصود این گزارش نیست، هدف از این گزارش پرداختن به ترافیک خیابان شالیکوبی که هم از خیابان های اصلی شهر با تعداد مدارس زیاد بشمار می رود و هم منتهی به جاده اصی نهارخوران که تفرجگاه نامدار شهرمان به حساب می آید، است.

,

طرح یکطرفه شدن خیابان شالیکوبی در دوره شورای چهارم برای کم کردن ازدحام ترافیک در این خیابان مطرح شده بود، به گفته ناصر گرزین که در شورای پنجم نیز حضور دارد این پیشنهاد فقط در حد یک طرح ماند و به لایحه شدن نرسید.

,

پائین محلی: خواهش می کنم شالیکوبی را یکطرفه نکنید!

, پائین محلی: خواهش می کنم شالیکوبی را یکطرفه نکنید!,

از طرفی صفرعلی پایین محلی، سخنگوی شورای چهارم و عضو علی البدل شورای پنجم در آخرین نطق های خود در شورای پیشین چندین بار تذکر داد که چه بنده در شورای پنجم باشم یا نباشم از اعضای شورای پنجم خواهش می کنم که شالیکوبی را یکطرفه نکنند! وی پیشنهاد داده بود که برای کم کردن ترافیک شالیکوبی راه موازی برای رسیدن به جاده نهارخوران در نظر گرفته شود تا تعداد خودروهایی که مقصدشان نهارخوران و یا النگدره است از تعداد خودروهای خیابان شالیکوبی تفریق شود.

,

پایین محلی همچنین بر ساخت پارکینگ طبقاتی در گرگان نیز تأکید کرده و گفته بود که بسیاری از ترافیک ها بدلیل پارک خودروها در گوشه خیابان هاست که وجود پارکینگ طبقاتی مناسب می تواند به این معضل کمک کند.

,

بازار تاکسی داران خیابان شالیکوبی با یکرفه شدن خیابان کساد می شود

, بازار تاکسی داران خیابان شالیکوبی با یکرفه شدن خیابان کساد می شود,

نظر مردم بویژه رانندگان تاکسی که مسافران همیشگی خیابان های گرگان هستند نیز شنیدنی است، آقای غریب، یکی از رانندگان تاکسی شهر در این باره می گوید: یکطرفه شدن خیابان شالیکوبی از نظر بنده کار بسیار اشتباهی است و پیامدهای بدی خواهد داشت، غریب معتقد است یکطرفه شدن خیابان شالیکوبی نه تنها باعث قفل شدن ترافیک در خیابان های اطراف مانند انبار جهاد و گرگان پارس می شود بلکه بازار رانندگان تاکسی را نیز کساد می کند.

,

علاوه بر رانندگان تاکسی کسبه و مغازه داران این خیابان نیز چندان موافق یکطرفه شدن آن نیستند، هادی جلالی از کسبه های خیابان شالیکوبی می گوید: اگر این خیابان که بسیاری از مغازه ها را در خود جای داده یکطرفه شود شاید ترافیک را کمتر کند اما مشتریان بازار نیز کمتر خواهند شد و این ضربه بزرگی به اقتصاد شهر می زند.

,

یکطرفه شدن شالیکوبی این خیابان را از رونق می اندازد

, یکطرفه شدن شالیکوبی این خیابان را از رونق می اندازد,

محمدزاده از دیگر کسبه های این خیابان نیز می گوید: طرح یکطرفه شدن خیابان شالیکوبی که از دیرباز یکی از پرترددترین خیابان ها به حساب می آید و به نوعی بازار اصی شهر بشمار می رود طرح خامی بنظر می آید، چرا که شاید ازدحام ترافیک خودرویی در آن کم شود اما به موازات آن ترافیک در خیابان های اطراف که عرض کمی نیز دارند بیشتر شده و از طرف دیگر بازار اقتصادی این خیابان از رونق می افتد.

,

علی ایحال باید منتظر ماند و دید شورای پنجم برای کم کردن ترافیک در خیاباهان اصلی شهر بویژه خیابان شالیکوبی و جاده نهارخوران چه طرحی در دستور کار دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه