اخبار داغ

عضو هیأت رئیسه مجلس:

دولت عراق برای حفظ امنیتش مانع برگزاری همه‌پرسی کردستان عراق شود/ مشکلی وسیع تر از داعش برای کشورهای منطقه به وجود می آید

دولت عراق برای حفظ امنیتش مانع برگزاری همه‌پرسی کردستان عراق شود/ مشکلی وسیع تر از داعش برای کشورهای منطقه به وجود می آید
عضو هیأت رئیسه مجلس معتقد است جدایی‌طلبی کردستان عراق این کشور را با تنش‌های جدی و جدیدی روبرو می‌کند و دولت این کشور باید مانع برگزاری همه‌پرسی برای حفظ امنیت این کشور شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تبریز بیدار ، محمدحسین فرهنگی درباره تصویب برگزاری رفراندوم جدایی کردستان از عراق در پارلمان این اقلیم گفت: کشور عراق از لحاظ سازمان ملل کشوری یکپارچه با مرزهای مشخص و هویت واحد است از این رو طبیعتا هرگونه تفکیکی در این کشور عواقب ناراحت کننده گسترده ای خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تبریز بیدار ،,


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این که سه کشور همسایه عراق با چنین اتفاقی مخالف هستند، عنوان کرد: این جدایی همه کشورهای همسایه را با چالش جدی مواجه می کند و امروز کشورهایی که کینه دیرینه با مسلمانان دارند بعد از موضوع داعش این سوژه را دستآویز خود قرار داده اند.

,
,


وی در ادامه با بیان این که کشورهای غربی سعی دارند تنش های جدیدی را متوجه عراق کنند، یادآور شد: با توجه به اختلاف جمعیتی در شهرهای مختلف و دور و نزدیک عراق زمینه برای شکل گیری اختلافات فراهم می شود که این زمینه سازی ممکن است به کشورهای همسایه نیز سرایت کند و امنیت را از بین ببرد.

,
,


فرهنگی ادامه داد: ممکن است درگیری که از طریق این جدایی طلبی ایجاد می شود قابل جمع کردن نباشد و مشکل به مراتب وسیع تری نسبت به داعش برای کشورهای منطقه شود و اختلافات و مسائل بین المللی جدیدی ایجاد کند.

,
,


عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت دولت عراق با جدایی خاطرنشان کرد: عراق از نظر سازمان ملل کشور واحدی است و کردستان هم مانند یک ایالت از ایالات عراق است به همین دلیل دولت مخالف برگزاری همه پرسی است.

,
,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه