اخبار داغ

رئیس بازرسی و نظارت ستاد امربه معروف و نهی از منکر:

اولین اجرا کننده امر به معروف در جامعه مردم هستند

اولین اجرا کننده امر به معروف در جامعه مردم هستند
رئیس بازرسی و نظارت ستاد امربه معروف و نهی از منکرگفت: مردم اولین اجرا کننده امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طوبی گلستان؛ حجة الاسلام محمد حسین توانایی در همایش منطقه ای طلائیه داران امر به معروف و نهی از منکر در گرگان اظهار کرد: ما اگر بخواهیم امر به معروف و نهی از منکر را در محیط اجتماعی پیاده کینم باید ابتدا خودمان رعایت کنیم بعد در مرتبه بعدی به یکدیگر یادآوری کینم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طوبی گلستان؛,

توانایی ادامه داد: در ایام تبلیغ و ماه محرم دغدغه ما این است که مبلغین ما نخواهند درباره امربه معروف و نهی از منکر بالای منابر سخنی به میان بیاورند، این امر مهم یکی از واجباتی است که در جامعه عدم رعایت و انجام آن بیشترین آسیب را به مردم می رساند.

,

ملزومات امر به معروف و نهی از منکر "تذکرو تکریم، تفکیک، تشخیص و تشکر"

, ملزومات امر به معروف و نهی از منکر "تذکرو تکریم، تفکیک، تشخیص و تشکر",

این مقام مسئول "تذکر" را راه اول در اجرای امربه معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: تذکر در امر به معروف باید به صورت نرم و آرام باشد نه به صورت تند و پرخاشگرانه، هدف ما اجرای این فریضه مهم است نه توبیخ مردم.

,

وی ادامه داد: باید با احترام مخاطب را یادآوری و تذکر داد. خداوند متعال هر گاه خواست با بندگان خودش صحبت کند با احترام آنها را صدا کرده است، ما اگر می خواهیم تذکر بدهیم باید احترام و شخصیت طرف مقابل را نگه داشت.

,

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تربت فرزندان مانند گذشته نیست تاکید کرد: امروزه نمیتوان فرزندان خودمان را مانند سابق با حالت پرخاشگرانه و تند تربیت کرد، امروزه باید با احترام و تکریم جوانان و فرزندانمان را تربیت کنیم.

,

مردم اولین اجرا کننده امر به معروف در جامعه

, مردم اولین اجرا کننده امر به معروف در جامعه,

رئیس بازرسی و نظارت ستاد امربه معروف و نهی از منکر خود مردم را یکی از بزرگترین عامل اجراء کننده این امر مهم دانست و متذکر شد: مردم کشور ما در شرایط مختلف از جانشان مایه گذاشته اند و کشور را نجات داده اند، امروزه هم باید همین مردم می توانند جلوی منکرات را با زبان لین بگیرند.

,

نصب پلاکارهای حاوی پیام امر به معروف در هیئت ها انجام شود

, نصب پلاکارهای حاوی پیام امر به معروف در هیئت ها انجام شود,

وی افزود: در مراسمات مذهبی و هیئات باید تعدادی از پلاکارد های تربیتی و مذهبی در زمینه امر به معروف موجود باشد، قطعاً درج چنین تصاویری در مراسمات حکم بازدارندگی و پیشگیرانه دارد. وقتی خودمان این کار را نمیکنیم چطور از صدا و سیما انتقاد میکنیم؟! تربیت و آموزش را باید خودمان شروع کینم.

,

حجة الاسلام توانایی استفاده از اشعار حافظ و سعدی را در هیئت ها ضروری دانست و خاطر نشان کرد: ما از اجرای امر به معروف نا امید نشویم حضرت نوح(ع) 900 سال مشغول ارشاد مردم و دعوت مردم به وحدانیت بود ولی هر روز بر منکرین افزوده میشد، هیچ گاه این امر باعث نشد دست از دعوت بکشد.

,

این استاد دانشگاه آخرین راه امربه معروف و نهی از منکر را تشکر دانست و ادامه داد: وقتی به کسی تذکر داده ایم و با شرایط گفته شده در پایان از او تشکر کنیم که حرف های ما را گوش سپرد، این ایجاد محبت میکند در دل طرف مقابل. از تشکر هیچ گاه غافل نشوید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه