اخبار داغ

فرمانده سپاه شهداء:

اجرای ۳۱ عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در آذربایجان غربی/ دفاع از حرم ادامه مسیر دفاع مقدس است

اجرای ۳۱ عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در آذربایجان غربی/ دفاع از حرم ادامه مسیر دفاع مقدس است
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، دفاع مقدس را دوران حیات مجدد مردم ایران اسلامی دانست و گفت: به مناسبت این هفته ۳۱ عنوان برنامه در سراسر آذربایجان غربی اجرا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،سردار سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرّم صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: همزمانی ایام دفاع مقدس با آغاز ماه محرم الحرام فرصت مناسبی است تا مردم و به ویژه جوانان کشورمان با روحیه جهادی و انقلابی نسبت به ترویج معارف حسینی در جامعه اقدام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی افزود: دفاع مقدس برای ملت ما دوران تنفس و حسات مجدد به حساب می آید چراکه در آن زمان موجب زنده شدن روح جهادگری و انقلابی در میان ملت شد.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، ایستادگی و مقاومت را رمز پیروزی در برابر دشمنان عنوان کرد و گفت: بیان خاطرات دفاع مقدس از سوی یادگاران و سرداران آن دوران یک حرکت عظیم فرهنگی و ثروت ملی محسوب می شود چراکه این روایات تصنعی نبوده و به عنوان یک روایت همراه درایت شناخته می شوند.
وی، مدافعان حرم و جوانان شهید امروز را ادامه همان روحیه جهاد و شهادت طلبی رزمندگان دوران دفاع مقدس نامید و تصریح کرد: تقدیم شهدایی همچون شهید حججی ناشی از همان روحیه ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان ما بوده و تجلی روحیه رزمندگی دوران دفاع مقدس است.
سردار خرّم، در ادامه سخنان خود، با اشاره به برنامه های اجرایی در سطح آذربایجان غربی به مناسبت هفته دفاع مقدس، بیان داشت: این برنامه ها با اهداف گسترده ای نظیر نشر ارزش های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت و نیز نمایش روحیه ولایتمداری رزمندگان پس از ۳۷ سال اجرا می شود.
وی، ادامه داد: تجلی فرماندهی الهی در دوران دفاع مقدس برای تمام نسل های پس از آن دوران، رشد وحدت ملی و تقویت بنیه دفاعی که همان قدرت بازدارندگی است، تبیین نقش بصیرت و مقاومت در همگرایی قومیت ها و وحدت و نیز نهادینه سازی روحیه ولایتمداری و فرهنگ عاشورایی در میان بسیجیان و عموم مردم از جمله مهم ترین راهبردهای برنامه های هفته دفاع مقدس در سال جاری محسوب می شوند.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، در خصوص جزئیات برنامه های کمیته نیروهای مسلح و بسیج ستاد بزرگداشت دهه فجر استان هم ابراز داشت: برگزاری برنامه هایی نظیر رژه نیروهای مسلح و صبحگاه مشترک در شهرستان های مختلف، اجرای مراسم صبحگاه مشترک در مدارس توسط واحدهای دانش آموزی بسیج، برگزاری همایش تجلیل از سربازان، پیشکسوتان، رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس، تشکیل جلسات تبیین در مورد اقتصاد مقاومتی و غبارروبی مزار شهدای شهرستان ها از جمله این برنامه ها به حساب می آید که در ایام این هفته اجرا می شود.
وی، دیدار با ائمه جمعه و جماعات سراسر استان، حضور منسجم نیروهای مسلح در آیین نماز جمعه، نشست های تبیین در حوزه انقلاب اسلامی و دشمن شناسی و تجلیل از نخبگان علمی و پژوهشی را از دیگر برنامه هایی دانست که در طول هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
سردار خرّم، برنامه های اجرایی در این هفته را ۳۱ عنوان برشمرد و در خصوص مهم ترین برنامه های قابل اجرا گفت: در طول انی هفته ۳۷ اکیپ خدمت رسانی در مناطق محروم شهرستان ارومیه از سوی بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر حضور می یابند.
وی افزود: همچنین برگزاری شب شعر و خاطره، یادواره های شهدا، برگزاری دستجات عزاداری، اجرای گشت های امنیتی در محلات با حضور بسیجیان و با اهدای گل و شیرینی و نقل و ویزیت رایگان در درمانگاه های نیروهای مسلح جزو این برنامه ها است که با از سوی کمیته نیروهای مسلح و بسیج ستاد برزگداشت دهه فجر استان اجرا می شود.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، در پایان بر نقش رسانه ها در روشنگری اجتماعی تاکید کرد و اذعان داشت: همراهی رسانه ها در چنین برنامه هایی زمینه ساز آگاهی بخشی عمومی در حوزه های مختلف است.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه