اخبار داغ

مدیر حوزهای علمیه سراسر کشور:

مهمترین آسیبی که اسلام را تهدید می کند ایجاد اختلاف است/ فعالیت جامعة المصطفی(ص)بسیار با ارزش است

مهمترین آسیبی که اسلام را تهدید می کند ایجاد اختلاف است/ فعالیت جامعة المصطفی(ص)بسیار با ارزش است
آیت الله علیرضا اعرافی گفت: مهمترین آسیبی که جهان اسلام را تهدید می کند اختلاف و دوگانگی بین مذاهب اسلام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طوبی گلستان؛ آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی 96-97 حوزه علمیه جامعة الامصطفی(ص) العالمیه با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: عبادت اعم از واجب و مستحب دارای دو معنای عام و خاص است، این تفکر بسیار نیکوی اسلامی است که دایره این عبادت بسیار وسیع است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طوبی گلستان؛,

مدیر حوزه های علمیه افزود: پیامبر گرامی اسلام هیچ گاه سبد عبادتش خالی نبوده است، انجام عبادتهای خاص برای این است که روح تقرب به خداوند را طوری نهادینه کنیم که بنده خالص خداوند بشویم.

,

امام جمعه قم روح عبادت را معرفت و بصیرت دانست و بیان کرد: بنیاد اصلی و کیفیت عبادت به شناخت ما بستگی دارد، عبادت ما بستگی به شناخت ما به خداوند را دارد، شناخت بیشتر خداوند ما را در عبادت بسیار یاری می رساند.

,

اعرافی با اشاره به اسارت بندگان از انگیزه های اهریمنی شیاطین تاکید کرد: معرفتی ارزش دارد که در قلمرو معارف دینی بتواند کششی نسبت به خداوند داشته باشد، و این عبادت می تواند ما را از چنگال اسارت رهایی ببخشد.

,

وی تاکید کرد: هر عبادتی نسبت به عبادت قبل باید تفاوت داشته باشد، ما هر نمازی که میخواهیم بخوانیم با نماز قبلی باید متفاوت باشد، وگرنه پیشرفتی در انجام عبادات ما حاصل نخواهد شد.

,

مهمترین آسیبی که جهان اسلام را تهدید می کند اختلاف و دو گانگی است

, مهمترین آسیبی که جهان اسلام را تهدید می کند اختلاف و دو گانگی است,

این مقام مسئول با بیان تأسف از اوضاع امروزی امت اسلام تاکید کرد: امروزه جهان اسلام دارای بد ترین اختلافات و دوگانگی است، و جنگ های جانکاه و کشتاری که امروزه شاهد آن هستیم بدترین اتفاقی است که شامل حال مسلمانان شده است.

,

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در مقابل مقابله با اسلام چه باید کرد؟! پاسخ داد: اولین کاری که در مقابله با این رفتار کرد اقدام هوشمندانه علمای اسلام است که در این راه پیشقدمانه در برابر هر گونه اختلاف و کج روی ها جلوگیری کند.

,

فعالیت جامعة المصطفی(ص) بسیار با ارزش است

, فعالیت جامعة المصطفی(ص) بسیار با ارزش است,

مدیر حوزه های علمیه با تحسین آموزش حوزه علمیه جامعة المصطفی(ص) تاکید کرد: امروز جامعة المصطفی کار با ارزشی که مشغول به آن است را تحسین میکنیم که توانسته تمام فرقه های مختلف اسلام را در خودش جای دهد و مشغول گسترش اسلام باشد، ما الگو و ایده مان گفتگوی مذهبی نیست آنچیزی که باید دنبال کنیم خیلی فرا تر از آن است.

,

امام جمعه قم با بیان این مطلب که در دعوت ابتداء نباید به سراغ مسلمان برویم تصریح کرد: ما باید به این درجه ای برسیم که حتی چند خبر بیگانه نتواند شیعه و سنی را به جان هم بیندازد باید این اخبار را با شمشیر تیز اسلام سر بزنیم که هدف آنان از بین بردن اسلام است. شگفت این است که ما در دعوت معارف الهی در نقاط غیر اسلامی در حال چانه زنی هستیم.

,

اعرافی در پیایان متذکر شد: حوزه های علمیه هم باید شالوده عبادت را در تحصیل حفظ کنند و هم باید یک همزیستی مدیریت شده ای بین مذاهب در استان ایجاد کنیم و در این مسر تمام طلاب استان باید حرکت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه