اخبار داغ

صبح امروز؛

نشست هماهنگی تنظیم بازارشهرستان سرایان برگزارشد

نشست هماهنگی تنظیم بازارشهرستان سرایان برگزارشد
نشست تنظیم بازار شهرستان سرایان با حضور اعضای ستاد تنظیم بازاردرمحل سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان برگزار گردید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسرایان بیدار،به دلیل بالا رفتن قیمت دام زنده و به تبع آن افزایش قیمت گوشت نشست هماهنگی تنظیم بازاربا حضور مسئولین مربوطه با هدف نظارت و جلوگیری ازافزایش قیمت ها و کنترل قیمت گوشت برگزار گردیدوتصمیمات مقتضی در خصوص تنظیم بازار گوشت توسط اعضا ستاد اتخاذ شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار،,

گفتنی است دراین نشست به لحاظ رعایت و حفظ حقوق مصرف کنندگان درشناسایی انواع گوشت قرمزمورد مصرف سبد خانوار، بزودی طرح لیبل گذاری بر روی گوشت در سطح شهرستان اجرایی می شود . در این طرح دامهای نراعم ازسبک و سنگین با لیبل آبی و دام های ماده با لیبل سفید رنگ که توسط کشتارگاه برروی لاشه نصب می‌شود قابل تمایزازیکدیگر خواهد بود.

,

همچنین در این نشست نرخ نامه مصوب گوشت قرمز شهرستان اعلام شد وبراساس این نرخ نامه قیمت هر کیلوگرم گوشت بره و بزغاله 35000 تومان ، بز و میش 30000 تومان ، گوساله 33000 تومان ، حاشی 35000 تومان ، شتر 32000 تومان و شترمرغ 35000 تومان می باشد وبراساس این نرخنامه کلیه قصابان درسطح شهرستان موظف به رعایت قیمت های تعیین شده و نصب قیمت درمحل کسب خود می باشند .

,

مقرر گردید گشت مشترک هفتگی جهت بازرسی و نظارت بر قصابی ها تشکیل و نماینده ای از مدیریت جهادکشاورزی ، اداره دامپزشکی ، اماکن ، شبکه بهداشت و فرمانداری در این گشت حضور داشته باشند .

,

در این نشست ازکلیه شهروندان تقاضاشد ضمن توجه به نرخنامه گوشت قرمز در واحدهای صنفی شهرستان در خرید گوشت به لیبل نصب شده نیز توجه ودرصورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به ستادخبری (124 ) و یا شماره تلفن 1944 اتاق اصناف شهرستان اعلام کنند. کلیه گزارشات مردمی به صورت محرمانه پیگیری خواهد شد .

,

موسی سلیمانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان سرایان و دبیرستاد تنظیم بازاردراین نشست گفت: همه روزه تعداد زیادی دام درشهرستان سرایان به کشتار می رسد ولی نکته ای که حایزاهمیت می باشد این است که درهمه قصابی ها گوشت گوسفند ، بز و میش تحت عنوان گوشت بره و گاو و گوساله تحت عنوان گوشت گوساله به فروش می رسد و با توجه به اینکه قیمت گوشت دام نرینه و مادینه متفاوت می باشد ولی درقصابی های سرایان گوشت نرینه و مادینه تفکیک نمی باشد و قیمت تمام انواع گوشت یکسان می باشد و این درحالی است که اختلاف فاحشی بین قیمت انواع گوشت وجود دارد و حق مسلم مشتری می باشد که ازجنس خریداری شده آگاهی کامل داشته باشد .

,

وی افزود: با عملیاتی شدن طرح لیبل گذاری گوشت عرضه نوع گوشت برای مشتری قابل شناسایی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه