اخبار داغ

در سومین جشنواره‌ بین‌المللی نشان ادبی شهریار؛

اهداء نشان ادبی شهریار به پژوهشگران ترکیه، گرجستان و ایرانی

اهداء نشان ادبی شهریار به پژوهشگران ترکیه، گرجستان و ایرانی
دبیر سومین جشنواره نشان ادبی استاد شهریار، گفت: از فرهیختگان سایر کشورها که در وصف شهریار فعالیت کرده‌‌اند تجلیل و به آنان نشان ویژه اهداء می‌‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، احمد فرشبافیان صبح امروز در جشنواره‌ی بین المللی سومین نشان ادبی استاد شهریار اظهار داشت: امروز اگر دنیای غرب را بنگریم خواهیم دید که تلاقی سیاست‌های اقتصادی، سیاسی و حتی علمی‌شان با یکدیگر بر محور تاثیر فرهنگ ملت‌ها و تغییر آن می‌گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: سهل الوصل‌ترین راه برای رسیدن به اهدافی چون ایجاد تحریف در تاریخ دینی، علمی، ادبی و اجتماعی جوامع و ترساندن ملت‌های دارای پیشینیه فرهنگی، تاریخی، تمدنی از همدیگر قلمداد کرده‌اند.

,

دبیر سومین جشنواره نشان ادبی استاد شهریار گفت: امروز باید برای مردم کشورهای دارای تمدن تاریخی و دیرین همچون کشورهای مهم غرب آسیا اعم از مسلمان و غیر مسلمان، حراست از تاریخ کهن تمدنی و فرهنگی، ادبی و علمی خود در مقابل مهاجمان تفرقه افکن به عنوان اصل اساسی مد نظر قرار گیرد.

,

این استاد دانشگاه افزود: شخصیت‌های علمی اعم از ادبی و غیر ادبی در میان ملل بویژه ملل مسلمان منطقه حساس و مهم قفقاز، آناتولی و آسیای میانه به عنوان الگوهای وحدت آفرین و بیدارگر عامل مهم حراست کننده از فرهنگ و تمدن و ریشه تاریخی ما هستند و در قرن حاضر اگر نگوییم شهریار تنها شخصیت ادبی مهم، حداقل یکی از مهمترین شخصیت‌های ادبی با این مشخصه است.

,

وی تصریح کرد: تشخیص و تلاش ادب دوستان در نامگذاری سالروز وفات این بزرگ شاعر جهانی به روز ملی شعر و ادب فارسی در ایران کاری بس ارزنده بود.

,

فرشبافیان خاطرنشان ساخت: به جز اولین سال در سه سال اخیر برگزاری سلسله سمینارهای شهریار در کشورهای مذکور چنان انسان‌های آکادمیک و مورخ و ادیب و شاعر و نویسندگان و مترجمان بزرگ را بهم پیوند زد که امسال با تعداد بیشتر از سال‌‌های گذشته به عنوان گزینه‌های این جشنواره مواجه بودیم و این بسی مایه خوشحالی و خوشبختی است.

,

وی با اشاره به حضور فعالان فرهنگی از کشورهای خارجی، اذعان داشت: در جشنواره امسال شخصیتی آکادمیک از ترکیه، شخصیتی مترجم از جمهوری آذربایجان (جمهوری خود مختار نخجوان)، بانویی عالم از گرجستان و نویسنده‌‌‌ای توانا و چیره دست و پیوند دهنده افکار ایرانی، قفقازی، ترکیه‌‌ای به هم از جمهوری اسلامی ایران و دو فعال فرهنگی در عرصه بین الملل به عنوان شایستگان دریافت مدال و نشان فرهنگی شهریار به حضورتان معرفی خواهند شد و از دو عزیز فرهنگی دیگر از ایران و گرجستان نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه