اخبار داغ

هیچ دانش آموز اتباع خارجی از تحصیل باز نمی ماند/ تحصیل 7500 دانش‌آموز مهاجر در 364 مدرسه استان

هیچ دانش آموز اتباع خارجی از تحصیل باز نمی ماند/ تحصیل 7500 دانش‌آموز مهاجر در 364 مدرسه استان
با فرمان رهبر معظم انقلاب از سال 94، مشکلات دانش آموزان اتباع حل شد و از حق تحصیل بهره‌مند شدند طوریکه در سال تحصیلی جدید 7500 دانش آموز مهاجر در مدارس استان سمنان تحصیل می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از مرآت، با نزدیک شدن به مهر ماه و آغاز سال تحصیلی زنگ مدارس به صدا در می آید و دانش آموزان بسیاری در اشتیاق این روزها هستند اما در این میان برخی به علت نداشتن پول یا ممانعت در ثبت نام از این امر جا می مانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

 از سال 94  با فرمان مقام معظم رهبری بحث تحصیل کودکان اتباع و مهاجرین خارجی در مدارس کشور به طور ویژه‌ پیگیری شد تا  این دانش آموزان از تحصیل جا نمانند.

,

از دو سال گذشته تاکنون بخشی از مشکلات این دانش آموزان حل شده و آنها از حق تحصیل بهره‌مند شدند و افرادی هم که فاقد مدارک هویتی و اقامتی بودند نیز می توانستند با دریافت کارت حمایت تحصیلی از اداره اتباع به صورت رسمی در مدارس تحصیل کنند.

,

طبق اعلام آموزش ‌و پرورش استان سمنان، در سال تحصیلی جدید حدود 7 هزار و 500 اتباع و مهاجرین خارجی در مدارس استان حضور پیدا می کنند و مشغول به تحصیل خواهند شد.

,

به علت وجود تعداد کثیری از دانش آموزان در مقاطع ابتدایی مسئولیت دانش آموزان افاغنه در استان برعهده معاونت ابتدایی آموزش و پرورش استان است.

,

در همین خصوص؛ غفار محمدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت درخصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در مدارس استان گفت: آموزش و پرورش استان با همکاری اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان از دوسال اخیر که مقام معظم رهبری اعلام کردند که "کلیه اتباع خارجی نباید از تحصیل جابمانند" جذب دانش آموزان اتباع و مهاجرین خارجی را در دستور کار قرار داد.

, مرآت ,

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه جذب اتباع خارجی در استان سمنان از دوسال اخیر افزایش پیدا کرد، افزود: قبل از فرمان مقام معظم رهبری درخصوص تحصیل کودکان اتباع و مهاجرین خارجی، 5 هزار نفر در سطح استان تحصیل می کردند که این این رقم در سال گذشته به 6 هزا رو 400  نفر رسید.

,

وی از ثبت نام 7 هزار و 424 دانش آموز اتباع در کلیه مقاطع تحصیلی طی سال جاری خبر داد و گفت: 47 نفر اتباع عراقی هستند و مابقی افاغنه می باشند.

,

محمدی با اشاره به اینکه  5 هزار و 61 دانش آموز در مقطع  ابتدایی، یک هزار و 452 دانش آموز در مقطع متوسطه اول و 794 دانش آموز نیز در مقطع متوسطه دوم در مدارس استان ثبت نام کرده اند، افزود: در سال تحصیلی جدید 53 نوآموز در آمادگی ها و 64 دانش آموز نیز در مدارس استثنایی حضور خواهند یافت و مشغول به تحصیل خواهند شد.

,

به گفته معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان، شهرستان سمنان با بیش از 3 هزار و 140 دانش آموز، بیشترین دانش آموزان اتباع خارجی را در مقاطع مختلف مدارس استان داراست.

,

وی با بیان اینکه اتباع خارجی فقط می توانند در شهرستان های مجاز تحصیل کنند، گفت: اتباع و مهاجرین خارجی در شهرستان های سمنان، مهدیشهر، سرخه،  گرمسار و آرادان مجاز به تحصیل می باشند.

,

محمدی با اشاره به اینکه حضور اتباع در شرق استان غیر مجاز است، تصریح کرد: برای ثبت نام در مدارس این شهرستان ها شرایطی وجود دارد که یا باید مادران ایرانی داشته باشند و یا فرزندان شهدا باشند.

,

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: اتباع و مهاجرین خارجی که شرایط مجاز داشته باشند از تحصیل جا نخواهند ماند.

,

وی با بیان اینکه حدود 364 مدرسه استان پذیرای اتباع خارجی است، گفت: مدرسه مهمان شهر در اردوگاه افاغنه تنها مدرسه ای است که 100 درصد دانش آموزان آن از  اتباع خارجی هستند.

,

محمدی همچنین تصریح کرد: 843 دانش آموز در مدرسه اردوگاه افاغنه در مقاطع ابتدایی و اول متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

,

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه دانش آموزان اتباع در هرسنی می توانند تحصیل کنند، گفت: افراد سنین بزرگتر نیز در مدارس سوادآموزی با سواد می شوند.

,

وی، داشتن کارت تردد، پاسپورت و گذرنامه دارای پروانه اقامت، کارت هویت ویژه اتباع خارجی، کارت آمایشی و دفترچه پناهندگی را از مدارک مورد نیاز ثبت نام دانش آموزان اتباع عنوان کرد.

,

محمدی در ادامه افزود: افرادی که غیرمجاز وارد کشور شده اند نیز می توانند با مراجعه به دفاتر کفالت، برگه حمایت تحصیلی دریافت کنند تا از تحصیل جانمانند.

,

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان درخصوص هزینه این دانش آموزان در مدارس استان گفت: هیچ هزینه ای از دانش آموزان اتباع در مدارس گرفته نمی شوند و همانند دانش آموزان ایرانی با آنها برخورد می شود.

,

 وی با اشاره به اینکه کلیه معلمان ایرانی هستند، گفت: در مهمان شهر هم معلمان ایرانی حضور پیدا کرده و در آنجا مشغول به فعالیت هستند.

,

محمدی در خاتمه خاطرنشان کرد: در مدارسی که پذیرای اتباع خارجی هستند به لحاظ بهداشتی، ورزشی، آموزشی و  فرهنگی توجه ویژه ای شده است و در دستور کار شورای عالی فرهنگ استان قرار دارد و آموزش و پرورش نیز برنامه های خاصی برای این دانش آموزان دارد که اجرایی کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه