اخبار داغ

هشدار های رئیس پلیس فتای زنجان در مورد فضای مجازی:

خرید اینترنتی اقلام دارویی سلامت افراد را تهدید می‌کند

خرید اینترنتی اقلام دارویی سلامت افراد را تهدید می‌کند
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه خرید اینترنتی اقلام دارویی سلامت افراد را تهدید می‌کند، گفت: فروش اقلام دارویی در فضای مجازی ممنوع است و در صورت مشاهده پیگرد قانونی انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد علی آدینه لو امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، با بیان اینکه خرید اینترنتی اقلام دارویی سلامت افراد را تهدید می‌کند، اظهار کرد: فروش اقلام دارویی در فضای مجازی ممنوع است و در صورت مشاهده پیگرد قانونی انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,

وی عنوان داشت: امروزه بسیاری سایت‌های نامعتبر اینترنتی درصدد سودجویی و کلاه‌برداری به شیوه‌های مختلف هستند که پلیس فتا همواره برای کشف و مسدود کردن این سایت‌ها در تلاش است.

,

فروش محصولات دارویی در فضای مجازی غیرقانونی است

, فروش محصولات دارویی در فضای مجازی غیرقانونی است, فروش محصولات دارویی در فضای مجازی غیرقانونی است,

رئیس پلیس فتای استان زنجان از فعالیت برخی سایت‌های نامعتبر و فروش محصولات دارویی خبر داد و افزود: فروش محصولات دارویی در فضای مجازی غیرقانونی است و پلیس فتا برای عدم خریداری هیچ‌گونه محصولات دارویی از سایت‌های اینترنتی هشدار جدی می‌دهد.

,

آدینه لو با بیان اینکه عرضه دارو باید در چرخه سازمان پخش دارو انجام شود، تصریح کرد: فضای مجازی با گستردگی نامحدود در حوزه‌ای از فضای حقیقی در حال فعالیت و تبادل اطلاعات است و این گستردگی نیازمند توجه ویژه برای جلوگیری از اقدامات سود جویانِ است.

,

وی با اشاره به اینکه روزانه حجم زیادی از کاربران فضای مجازی درحوزه بهداشتی و درمانی در مرورگرهای وب در جست‌وجوی اطلاعات موردنظر هستند، ادامه داد: این مسئله زمینه را برای بسیاری از سود جویان برای فروش محصولات دارویی تقلبی را فراهم کرده است.

,

رئیس پلیس فتای استان زنجان با تأکید بر اینکه در اغلب موارد این داروها سلامت انسان را تهدید می‌کند و کاربران فضای مجازی تحت هیچ شرایطی از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی خریداری نکنند، اضافه کرد:اغلب داروهایی که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود ازجمله قرص‌های لاغری، چاقی، افزایش قد و قرص‌های مربوط به پوست و مو از این قبیل هستند.

,

کلاهبرداری های پیامکی را جدی بگیرید

, کلاهبرداری های پیامکی را جدی بگیرید, کلاهبرداری های پیامکی را جدی بگیرید,

آدینه با اشاره به اینکه درحال حاضر بخش اعظمی از پرونده های کلاهبرداری مربوط به دستگاههای خودپرداز و کلاهبرداری از طریق حسابهای بانکی است، خاطرنشان ساخت: کلاهبرداران مردم را با عناوین مختلف مقابل دستگاههای خودپرداز می کشانند و با اعلام اینکه در قرعه کشی برنده سفر زیارتی یا مبالغی پول شده اند از آنها کلاهبرداری می کنند.

,

وی گفت: برخی کلاهبرداران نیز با عنوان تماس از برنامه ها یا مسابقه های صدا و سیما در روزهای تعطیل و یا ساعات پایانی روز از همین طریق کلاهبرداری می کنند.

,

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه کلاهبرداران به این بهانه که فرد موردنظر آنها در مسابقه یا قرعه کشی برنده شده از وی می خواهند شماره حسابی را در اختیار آنها بگذارد تا وجه جایزه را به حسابش واریز کنند؛ در ادامه پس از گرفتن شماره حساب مجددا تماس می گیرند و می پرسند که پول به حساب واریز شده یا خیر؟ اگر با پاسخ منفی مواجه شوند به دارنده حساب درباره علت تاخیر واریزی اعلام می کنند مبلغ جایزه از حساب های دولتی یا ارزی واریز می شود و شما باید مقابل دستگاه خودپرداز بروید، اظهار کرد: وقتی فردی مقابل دستگاه خودپرداز قرار می گیرد کلاهبرداران از وی می خواهند که رمزی را از طریق خودپرداز وارد کند و ادامه مانور متقلبانه کلاهبرداری مقابل دستگاه خودپرداز انجام می شود.

,

آدینه لو ابراز کرد: مردم نباید به پیامک هایی ازاین دست اعتماد کنند وچنانچه  با موارد مشابهی از این کلاهبرداری ها مواجه شدند به پلیس فتا فا.ا.زنجان اطلاع دهند.

,

هشدار پلیس فتای زنجان به کاربران در خصوص چت روم ها/زوج‌یابی اینترنتی از پدیده‌های جدید و در حال گسترش است

, هشدار پلیس فتای زنجان به کاربران در خصوص چت روم ها/زوج‌یابی اینترنتی از پدیده‌های جدید و در حال گسترش است, هشدار پلیس فتای زنجان به کاربران در خصوص چت روم ها/زوج‌یابی اینترنتی از پدیده‌های جدید و در حال گسترش است,

وی خطاب به کاربران فضای مجازی گفت: زوج‌یابی اینترنتی از جمله پدیده‌های جدید و در حال گسترش است و جوانان به منظور آشنایی با همسر آینده خود وارد چت می‌شوند و شیادان از این راه سوء‌استفاده کرده و اطلاعات خصوصی آنان را بدست آورده و اقدام به اخاذی می‌کنند.

,

رئیس پلیس فتای استان زنجان تصریح کرد: عده‌ای دیگر از این کاربران را افراد سودجو و روان‌پریش تشکیل می‌دهند و با توجه به اینکه بیشتر کاربران چت‌روم را افراد ناآشنا به واقعیت‌های اجتماعی شامل می‌شوند ، حضور گسترده‌ای درچت‌روم دارند و به اغفال جوانان می پردازند.

,

آدینه لو افزود: استفاده بیش از حد از چت‌های اینترنتی نامناسب می‌تواند منجر به اختلالات روانی درازمدت در افراد شود زیرا هر قدر فاصله بین دنیای واقعی و تخیّلی افراد بیشتر شود، می‌تواند منجر به افسردگی و بروز اختلالات روانی در افراد شود.

,

وی برای اینکه بتوانید از چت روم ها استفاده درست را برده و مضراتش گریبان گیر شما نشود توصیه کرد: به وقت نیاز وبه قدر نیاز از چت استفاده کنید2- به کسی که نمی شناسید هر گزاطلاعات ندهید3-به راحتی فریب کلمات فریبنده را نخورید؛ چه بسا که دروغ باشند.4- از راه چت به قصد همسر یابی نروید.5- هرگزدر چتهایتان کلمات زشت و خلاف شرع ننویسید.6-رمز ایمیل، وبلاگ ویا سایت خود را به کسی چت نکنید.

,

هشدار های رئیس پلیس فتا زنجان در مورد کلاهبرداریهای اینترنتی

, هشدار های رئیس پلیس فتا زنجان در مورد کلاهبرداریهای اینترنتی, هشدار های رئیس پلیس فتا زنجان در مورد کلاهبرداریهای اینترنتی,

رئیس پلیس فتای استان زنجان به کاربران اینترنتی درخصوص شبکه های اجتماعی و کلاهبرداری اینترنتی هشدار داد اضافه کرد:هرگز عکس های خصوصی خود را بر روی شبکه های اجتماعی قرار ندهید و هرگز عکس خود را برای کسانی که نمی شناسید ارسال نکنید.

,

2-در زمان استفاده از شبکه های اجتماعی بخصوص شبکه های موبایلی از تنظیمات امنیتی مربوط به برنامه مورد استفاده اطمینان حاصل نمائید که در غیر اینصورت ممکن است توسط مهاجمین مورد سوء استفاده قرار گیرد.

,

3-برای استفاده از شبکه های اجتماعی حتی الامکان از شبکه های ایرانی مانند بیسفون ، سلام ، ساینا و ... استفاده نموده و از استفاده از شبکه های موبایلی دیگر بدلیل اینکه سرور آن خارج از کشور می باشد ، استفاده ننمائید.

,

4-در خصوص داد و ستدهای فضای مجازی مخصوصاً آگهی هایی که مشکوک هستند از پرداخت هرگونه وجه به صورت کارت به کارت ممانعت شود.چراکه بعضی از کلاهبرداران شماره متقاعد به پرداخت می کنند.

,

5- افراد سودجو با ارسال پیامک در خصوص برنده شدن شما در قرعه کشی ، اقدام به دریافت وجه جهت ارسال جایزه می نمایند که پس از دریافت وجه یا هیچ جنس و کالایی برای قربانی ارسال نمی گردد و یا در صورت ارسال، کالایی که ارزشی کمتر از مبلغ واریزی دارد به قربانی تحویل داده می شود .

,

6- در برخورد با پیامک های دریافتی در خصوص برنده شدن در قرعه کشی هیچگونه مشخصات حساب بانکی مانند رمز اینترنتی، تارخ انقضا، CVV2 و ... ارسال نشود.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه