اخبار داغ

امر به معروف و نهی از منکر٬ هدف قیام عاشورا

امر به معروف و نهی از منکر٬ هدف قیام عاشورا
سخنران همایش مداحان، گروه های تعزیه و هیئآت عزادری شهرستان کیار از حاضران در این همایش خواست مهمترین مساله ی و رویکرد خود در برپایی مراسمات عزای حسینی را احیاء واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر قرار داهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کیار بیدار، حجت الاسلام عدنانی در همایش گروه های تعزیه، هیئت های عزاداری و مداحان گفت: محرم فرصت مناسبی برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر است و دست اندر کاران برگزاری مراسمات عزاداری حسینی در این ایام نباید به سادگی از کنار اهمیت این مساله عبور نمایند.

وی افزود: همیشه ایام عزاداری حسینی فرصتی برای گردهم آیی مردم شهرها و روستاهای اقصی النقاط ایران اسلامی است و باید این فرصت را برای اشاعه ی آرمان بلند امام حسین علیه السلام و رسوا نمودن دشمنان اسلام مغتنم شماریم.

خطیب همایش مداحانْ گروه های تعزیه و هیئآت عزاداری شهرستان کیار در ادامه بیان داشت: یکی از مهمترین مسائلی که در طول ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان باید در راس قرار گیرد و همه بر آن تاکید نمایند مساله ی امر به معروف و نهی از منکر است که متاسفانه در سال های اغخیر در بسیاری از عرصه ها فراموش شده است.

عدنانی افزود:مساله ی امر به معروف و نهی از منکر مساله ای بسیار ظریفْ مهم و حیاتی است و پرداختن بدان مستلزم داشتن برخی صفات است اما نباید به هر دلیل این واجب الهی معطل و تعطیل شود.

وی گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید مصادیق معروف و منکر را بشناسند و خود شامل مساله ای که می خواهند نسبت به آن امر به معروف و نهی از منکر نمایند نشوند چه بسا که اگر اینگونه نباشد اقدام به امر به معروف و نهی از منکر نتیجه ی عکس می دهد.
این استاد دانشگاه در ادامه به واقعه ی عاشورا و شهادت مظلومانه امام حسین و یارانش اشاره کرد و گفت: امام حسین علیه السلام در وصیت نامه خود هدف از قیامش را احیاء امر به معروف و نهی از منکر عنوان نمود  و عنوان نمود که هدف من از این قیام اصلاح انحرافاتی است که در سبک و روش زندگی امت جدم حضرت رسول اکرم ایجاد شده است پس باید این مساله در صدر امور قرار گیرد.

حجت الاسلام عدنانی در بخشی دیگر از سخنان خود بیان داشت: تعطیل شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مانند از کار افتادن سیستم دفاعی بدن است پس اگر می خواهیم جامعه را آسیب ها و بلایا حفط کنیم باید امر به معروف و نهی از منکر را احیاء کنیم.

وی به مشکلاتی که برخی فرق انحرافی هم برای اسلام و شیعیان ایجاد کرده اند گفت: اگر می خواهیم دین و آرمان راستینمان را از گزندها و آسیب ها حفظ کنیم باید با تبلیغ اعتقادات راستین و درست تشیع پیش رویم نه با اشاعه ی خرافات  و تحریفات. دشمن بیکار ننشسته است و برای اینکه به شیعه و تشیع  به انحاء مختلف آسیب برساند از هر ابزاری که در اختیار دارد بهره برداری میکند اما این ما شیعیان هستیم که باید با الگو قرار دادن پیشوایان بزرگ دینمان همچون حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شیعه ی واقعی را بشناسیم و با منحرفان و انحرافات مبارزه کنیم.

حجت الاسلام عدنانی به موضوع حمایت برخی افراد و گروه ها از هیئات مذهبی و ... اشاره کرد و گفت: حمایت افراد و گروه ها از هیئات مذهبی امر بسیار خوب و پسندیده ای است اما اینکه آن فرد یا افراد چه کسانی هستند، چه افکاری در سر دارند و با چه نیاتی وارد عمل می شوند مهمترین مساله ای است که باید مد نظر مسئولان گروه های تعزیه و هیئات عزادری قرار گیرد و بدون تحقیق و شناخت واقعی افراد زیر پرچم هر کسی نروند و همیشه پرچم راستین لبیک یا حسین بر بالای هیئت شان در اهتزاز باشد.

به گزارش کیار بیدار این همایش با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کیار برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیار بیدار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کیار بیدار ,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه