اخبار داغ

بی تفاوتی مسئولین ادامه دارد:

شهرک های جلفا قربانی کدام تدبیر است؟

شهرک های جلفا قربانی کدام تدبیر است؟
در شهرستان جلفا ، در سال های اخیر شاهد افزایش قابل توجه تعداد شهرک های مسکونی بوده ایم. شهرک هایی که ایجاد و احداث شده اند، اما عدم برخوردداری از حداقل ملزومات رفاهی و توسعه زیر ساختی باعث بروز مشکلات بسیاری برای ساکنین آنها شده و نارضایتی آنان را به دنبال داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جلفانیوز، رشد سریع جمعیت و مهاجرت از روستا به شهر در طی سالیان اخیر باعث تراکم بیش از حد جمعیت در شهرها گردیده است.
توجه به این نکته که این تراکم باعث ایجاد مشکلات عدیده ای در شهرها و مانع توسعه مناسب زیرساخت ها می شود دولت ها را برآن داشته تا با در نظرگرفتن زمینه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امکانات رفاهی و خدماتی و به منظور فراهم آوردن شرایط زیستی مطلوب تر ایجاد شهرهای جدید و شهرک ها را در دستور کار خود قرار دهند.
در شهرستان جلفا نیز با در نظر گرفتن شرایط مطروحه، در سال های اخیر شاهد افزایش قابل توجه تعداد شهرک های مسکونی بوده ایم.
شهرک هایی که ایجاد و احداث شده اند، اما عدم برخوردداری از حداقل ملزومات رفاهی و توسعه زیر ساختی باعث بروز مشکلات بسیاری برای ساکنین آنها شده و نارضایتی آنان را به دنبال داشته است.
از جمله این شهرک ها، شهرک ولیعصر، شهرک جانبازان و شهرک امیرالمومنین می باشند که دارای مشکلات مشترک فروانی هستند.
فقدان مبلمان شهری مناسب در این شهرک ها از مواردی است که بیش از هرچیز به چشم می خورد؛ به گونه ای که حتی از حداقل ترین امکانات مبلمان شهری برخوردار نیستند و گویی به حال خود رها شده اند و نظارت و رسیدگی وجود ندارد.
کافی است تا وارد این شهرک ها بشویم تا ببینیم که حقوق شهروندی در این شهرک ها در بسیاری موارد زائل شده و حتی خیابان های این شهرک ها هم از آسفالت برخوردار نیستند.
در این خصوص حتی نهضت آسفالتی که در سال اخیر ایجاد شد هم نتوانست آسفالت را به خیابان های این شهرک ها بیاورد و خیابان های این شهرک ها همچنان در میان خاک و گرد و غبار به سر می برند.
عدم وجود فضاهای سبز و پارک بازی مناسب برای کودکان نیز از دیگر مشکلات این شهرک ها است.
جدول کشی های که مدت هاست در انتظار فضای سبز به سر می برند و پارک های بازی ای که در انبوهی از علف های هرز و خار غرق شده اند و بیشتر محیطی برای جولان حیوانات گزنده به شمار می روند تا محیطی برای بازی کودکان!
روشنایی نامناسب و حداقلی معابر که در مقایسه با سایر مناطق مسکونی شهرستان وضعیت نامطلوبی دارند و شب هنگام تردد ساکنین را با مشکل روبرو می کنند نیز از دیگر نواقصات این شهرک ها هستند.
اینها تنها بخشی از مشکلات موجود در شهرک های شهرستان هستند که امروز پس از گذر سال ها از زمان احداثشان همچنان به قوت خود باقی هستند و گویی از خاطر مسئولان به فراموشی رفته اند!
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جلفانیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه