اخبار داغ

ادعای عجیب مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

هیچ مشکلی در عرضه محصولات کشاورزی نداریم/ بازار خراب میوه به دلیل نامرغوب بودن محصولات است!

هیچ مشکلی در عرضه محصولات کشاورزی نداریم/ بازار خراب میوه به دلیل نامرغوب بودن محصولات است!
مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی محصولات کشاورزی عرضه نشده در بازار را بی کیفیت و درجه ۳ خوانده و کارخانجات را میزبان مناسبی برای آنها دانست .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسمعیل کریم زاده در گفت و گو با اروم نیوز، در خصوص مشکل فروش میوه های تابستانی در سطح آذربایجان غربی، اظهار داشت: هیچ گونه مشکلی در جهت فروش محصولات کشاورزی وجود نداشته و بازار میوه های تابستان و صادرات آن بسیار خوب بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی افزود: مردم انتظار فروش میوه های تابستان ریز و نامرغوب خود به قیمت بالا را نداشته باشند چرا که میوه های زیر درختی آنان در بازار نهایت قیمتی که می توانند داشته باشند یک هزار ریال الی ۲ هزار ریال خواهد بود.

,

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، عنوان کرد: جای محصولات کشاورزی نامرغوب مردم در کارخانجات می باشد نه بر سر سفره های مردم و مهمان ها، مردم باید بدانند که میوه های بی کیفیت خود را جهت عرضه به میادین میوه و تره بار نبرند چراکه کارخانجات صنایع تکمیلی میزبان مناسبی برای تبدیل محصولات کشاوری به کنسانتره و صادرات آن ها هستند.

,

وی ادامه داد: هم اکنون افرادی در ارومیه وجود دارند که مشغول به صادرات میوه به کشور های امارات و قطر در بهترین بسته بندی ها بوده و چهل نفر دختر جوان نیز در محل بسته بندی این میوه جات مشغول به کار هستند.

,

کریم زاده، در ادامه تاکید کرد: بنده این فرضیه و نظر که میوه های تابستانی با مشکل مواجه بودند را رد میکنم چراکه میوه های اعلای کشاورزان بالای ۳ هزار تومان به فروش رسیدند.

,

وی، در خصوص مشکلات چغندرکاران نقده نیز گفت: تنها مشکل کشاورزان نقده ای تامین آب جهت کشت دانه های کلزا بود که با همکاری اداره آب منطقه این مشکل رفع شده و کشاورزان نسبت به کشت پاییزه دانه کلزا در حوضه سد حسنلو و نقده اقدام می کنند.

,

وی، با اشاره به اهمیت دانه های روغنی کلزا در بسته های غذایی مردم افزود: در تعهدات آذربایجان غربی کشت بیش از ۸ هزار هکتار دانه های روغنی وجود دارد که یک هزار و ۲۰۰ هکتار آن در نقده و بقیه آن در حوضه سد حسنلو کشت و تولید خواهد شد.

,

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اظهارداشت: کشت روغن کلزا در سطح آذربایجان غربی به تامین روغن مورد نیاز کشور کمک بسزایی کرده و و آب مصرفی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و این کمک بسیار شایان توجهی به احیای دریاچه ارومیه دارد.

,

کریم زاده، در خصوص تامین چغندر مورد نیاز کارخانجات قند آذربایجان غربی، اذعان داشت: کارخانجات قند استان با جایگزین کردن دانه های روغنی کلزا به جای چغندر دچار مشکل نمی شوند و چغندر مورد نیاز آن ها در محدوده ای بیش از ۱۲ هزار هکتار در شمال استان و نیز پیرانشهر تولید خواهد شد.

,

این مقام مسئول، در پایان گفت: تولید چغندرقند در محدوده ای خارج از حوضه آبریز دریاچه ارومیه باید صورت پذیرد چراکه جهت کشت این محصول آب بسیار زیادی نیاز بوده و باید با روش های نوین ضمن ثابت نگه داشتن میزان تولید چغندر میزان مصرف آب آن را کاهش دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه