اخبار داغ

جمعی از مداحان و ذاکران زاهدان:

دشمن به دنیال کمرنگ کردن عاشورا در مکتب اسلام است

دشمن به دنیال کمرنگ کردن عاشورا در مکتب اسلام است
جمعی از مداحان و ذاکران زاهدان در مصاحبه های مختلف بر این موضوع که دشمن به دنبال کمرنگ کردن عاشورا و فرهنگ آن در بین مکاتب مختلف از جمله اسلام و خصوصا مذهب تشیع تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصرهامون، همه ساله با فرا رسیدن ایام محرم الحرام و هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر برنامه های مختلفی در سطح جامعه در زمینه عزاداری بر امام حسین(ع) انجام می شود و در این راستا و بنا بر تائید مداحان و ذاکران، دشمن به دنیال کمرنگ کردن این فرهنگ والا می باشند که باید در این موضوع هوشیار بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

یکی از پیرغلامان و ذاکران اهل بیت(ع) زاهدان در این زمینه گفت: قیام عاشورای حسینی در راستای مبارزه با ظلم و ظلم ستیزی بوده و کسی که قیام کرده نوه پیامبر تکرم(ص) بوده که همه ادیان او را قبول دارند.
محمدرضا جهانزاده در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون افزود: با توجه به ویژگی  های امام و رشادت های او در سرزمین کربلا با یاران با وفایشان باعث شده که فلسفه و قیام عاشورای حسینی برای همه ادیان قابل فهم و قابل درک باشد.
وی ادامه داد: در طی ایام محرم و خصوصا روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی برخی از اقلیت های مذهبی که از این ایام تاسی می کنند اقدام به پخش نذری در بین عزاداران می کنند این امر نشان دهنده فراگیر بودن فلسفه قیام عاشورای حسینی است.
وی با اشاره به موضوع بیداری اسلامی اظهار کرد: بیداری اسلامی جز مکتب عاشورای حسینی چیزی دیگری نیست.
وی خاطر نشان کرد:امروزه در یک برهه از زمان قرار گرفتیم که نسل سوم و نسل چهارم حضورشان در همه صحنه ها مخصوصا در مناسبت های ملی و مذهبی مشاهده می شود.
جهانزاده بیان کرد: به عنوان متولیان فرهنگی رسالتی داریم، سخنرانان و وعاظ و مداحان و مادحین می توانند در راستای بصیرت افزایی اقدام به اجرای برنامه کنندو باید سعی کنند اجرای برنامه با مطالعه قبلی و با بهره گیری از مقاتل و روایات مستند انجام شود.
یکی دیگر از مداحان استان در این زمینه گفت: هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا، نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بوده است.
محمدرضا اکبری در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: قیام امام حسین(ع) باعث احیا و زنده شدن دین اسلام شد، ما نیز باید امروزه هوشیار بوده و یزید زمانمان را بشناسیم و در مقابله با آن از جان و مالمان بگذریم.
وی ادامه داد: حضور یک جوان در هیئت و مسجد باعث نزدیک تر شدن به خدا می شود و معرفت او را نسبت به خداوند افزایش می دهد.
وی با اشاره به مطالب سخنرانان و مداحان در ایام ماه محرم تاکید کرد: این سخنان باید مستند باشد تا تاثیرگذاری خود را داشته باشد.
یک مداح دیگر زاهدانی نیز در این زمینه گفت: بهره گیری از مقاتل و کتب معتبر وظیفه هر مداح و سخنرانی است که باید حتما در مراسمات مذهبی از آنان استفاده کند.
محمد عباسیان در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: کار مداحی در ابتدای کار خود خدا، انبیاء و اهل البیت (ع) بوده است.
وی ادامه داد: مکتب اسلام و عاشورا بسیار غنی است که همه ادیان از این مکتب ها می توانند درسهای فراوانی بگیرند و تاکنون نیز گرفته اند.
وی بیان کرد: حضور جوانان در هیئت ها و مساجد یک مزیت و ظرفیت است که در طی ایان محرم و خصوصا دهه اول با آن روبرو هستیم و باید با ارائه مطالب مستند و روایات دقیق، آنان را ازوقایع کربلا آگاه کنیم حال نباید از این نکته گذر کنیم که اکثر مسلمانان از وقابع عاشورا و تاسوعا آگاه هستند.
وی گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی برای مداحان و واعظان و سخنرانان در قبل از ماه محرم الحرام می تواند گامی موقر در هرچه بهتر برگزار کردن جلسات عزاداری با محتوا و هدفدار در طی محرم و صفر باشد.

انتهای پیام/

,
, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, خبرنگار ما,
,
,
,
, خبرنگار ما,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه