اخبار داغ

مدیر عامل موسسه مطالعات راهبردی نور:

مهم‌ترین رکن عبادت در اسلام کسب رزق حلال است

مهم‌ترین رکن عبادت در اسلام  کسب رزق حلال است
مدیر عامل موسسه مطالعات راهبردی نور گفت: ۹ قسمت از ۱۰ قسمت دین، طلب رزق حلال است و در آموزه‌های دینی به صورت بدیع مهم‌ترین رکن عبادت را کسب رزق حلال در اسلام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح توس؛ حجت‌الاسلام سیدمحمد محسن دعایی، در دومین پیش نشست همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال که در محل موسسه نور مشهد برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری این همایش آن هم در سال 2017بهانه ایست  برای نگاه متعالی دین به  مسئله رزق و روزی است عنوان کرد: در نظام معرفتی اسلام که مبتنی بر نظام تشریع است، مسئله رزق حلال و حرام جایگاه برجستهای دارد،

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, ,

 وی علت برجسته بودن این نگاه به رزق روزی سوار شدن روح انسان بر بدنش عنوان کرد  و افزود: این کالبد می‌خواهد در عبودیت خدا و در راستای آرمان‌های خلق در حرکت باشد همان طور که  در آیه ۱۷۲ سوره بقره می فرماید: « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُلُواْ مِن طَیِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاکُمْ وَاشْکُرُواْ لِلّهِ إِن کُنتُمْ إِیَّاهُ تَعْبُدُون» .
مدیر عامل موسسه مطالعات راهبردی نور اظهار کرد: در این آیه  خداوند می فرماید ای اهل ایمان، از روزی حلال و پاکیزه‌ای که ما نصیب شما کرده‌ایم بخورید و شکر خدا به جای آرید و ... لذا رزق حلال و طیب لازمه عبادت و بندگی و سعادت انسان است.
دعایی ابراز کرد: ۹ قسمت از ۱۰ قسمت دین، طلب رزق حلال است  و در آموزه‌های دینی به صورت بدیع از پیامبر(ص) نقل شده که« به دست آوردن روزی حلال بر هر مرد و زن مسلمانی واجب است» یعنی  اینکه  مهم‌ترین رکن عبادت در اسلام  کسب رزق حلال است.

,
, .,
,

 حجت‌الاسلام دعایی اضافه کرد: آن زمان که آدم از میوه ممنوعه تناول  کرد به لقمه حرام آلوده شد همین موضوع باعث سقوط و هبوط است و با حرام خواری فرد ۴۰ شب از ارتباط با آسمان ممنوع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  خداوند در قرآن می فرماید:« بل ینظر الانسان الی طعامه» که این آیه نشان می‌دهد باید بدانیم که چه چیزی را می‌خوری، ابراز کرد:  رزق مادی و معنوی دوگونه از رزق اند که در این همایش به رزق مادی پرداخته می‌شود امیدواریم بتوانیم در زمینه رزق معنوی یک همایش برگزار کنیم.

, .,
,
, .,

/ انتهای خبر

, / انتهای خبر]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه