اخبار داغ

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

جبهه و جنگ، دانشگاه انسان‌سازی بود

جبهه و جنگ، دانشگاه انسان‌سازی بود
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی از اجرای ۳۱۰ برنامه در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت:در جبهه‌ها تنها جنگ نبود بلکه دانشگاهی برای رشد و پیشرفت بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سردار پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان مرکزی، این دوران را مقطعی از تاریخ پرافتخار ملت ایران دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس ملت ایران توانستند با توکل، ولایت‌پذیری و حضور در صحنه در مقابل دشمن تا بُن دندان مسلح به پیروزی برسند و اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی با تاکید بر تبیین رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و دستاوردهای دوران دفاع مقدس در جامعه به ویژه در بین نسل جوان گفت: این دوران از جبنه‌های مختلف دارای حُسن است که باید تلاش شود در تمامی ایام سال به ویژه در این هفته حق مطلب را نسبت به تبیین دستاوردهای این دوران سراسر افتخار ادا کنیم.

,

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی رمز پیروزی ملت ایران را در دوران دفاع مقدس ایمان، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری، و همچنین حضور در صحنه ملت ایران دانست و گفت: دشمن در طول جنگ تحمیلی از حیث ابزار مادی نسبت به انقلاب اسلامی دارای برتری بود ولی ایمان رزمندگان اسلام اعم از بسیج، سپاه، ارتش، لبیک به فرمان حضرت امام خمینی(ره) برای دفاع و مقابله با دشمن و نیز حضور مردم برای دفاع از ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی بود که باعث شد پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل جبهه باطل تثبیت شود.

,

سردار کریمی گفت: انقلاب اسلامی دشمنان بسیاری دارد و با چالش‌های بسیاری در عرصه بین‌الملل مواجه است و اگر بخواهیم با اقتدار مسیر خود را ادامه دهیم باید توکل و اعتقاد دینی داشته باشیم، دفاع مقدس تمرینی برای وحدت و همبستگی در مقابل دشمن بود و آنچه که باید تبیین شود این است که ولایت‌پذیری و گوش به فرمان بودن در پیروزی بزرگ ملت ایران در دوران دفاع مقدس بسیار مهم و نقش‌آفرین بود.

,

وی افزود: نظام اسلامی از حیث تکنولوژی نظامی در جنگ رشد کردیم، در عرصه موشکی، علمی، پزشکی و بسیاری از بخش‌ها پیشرفت کردیم و ملت ایران از آزمون پرافتخار دوران دفاع مقدس سربلند خارج شدند، و نباید اجازه دهیم که دستاوردهای این مقطع پرافتخار به فراموشی سپرده شود.

,

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: جبهه‌ها دانشگاهی بود برای اینکه امروز در بخش‌های مختلف افرادی متبحر و مجرب تربیت شود و در یک کلمه، جبهه‌ها تنها جنگ نبود بلکه دانشگاهی برای رشد و پیشرفت بود.

,

سردار کریمی با تاکید بر اینکه دوران دفاع مقدس به مانند یک گنج است که باید احصاء و استخراج شود، گفت: دوران دفاع مقدس الگوی جدیدی از مقاومت را به دنیا معرفی کرد و امروز شاهدیم هر کجا که ادبیات دفاع مقدس منتقل شده است، پیروزی‌هایی حاصل شد.

,

وی افزود: به منظور تبیین ارزش‌ها دفاع مقدس در این هفته تعداد 310 برنامه‌ متعدد و متنوع توسط اقشار و نواحی مختلف بسیج استان اجرایی می‌شود.

,

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: رژه نیروهای مسلح، نواخته شدن زنگ مقاومت، گلباران قبور شهدا، دیار با خانواده شهدا، برگزاری یادوراه‌های شهدا و همایش‌های مختلف متناسب با عناوین روز شمار هفته دفاع مقدس و همچنین اجرای رویداد فرهنگی هنری «حماسه مردان آفتاب 2» در این هفته اجرا می‌شود.

,

سردار کریمی ادامه داد: باتوجه به اینکه دوران دفاع مقدس و مقاومت ملت ایران برگرفته از مکتب عاشورا است در این راستا «حماسه مردان آفتاب 2» با محوریت عملیات رمضان و با حضور هنرمندان جوان استانی در محل نمایشگاه‌های دفاع مقدس استان به روی صحنه خواهد رفت.

,

وی ادامه داد: این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری از امشب به مدت 10 شب در محل تیپ مردم پایه 71 روح‌الله اجرا می‌شود که در این بزرگترین رویداد فرهنگی هنری با استفاده از زبان هنر و تلفیق نمایش‌های رزمی، پیوند دفاع مقدس با تاریخ اسلام و حادثه کربلا به نمایش گذاشته می‌شود. 

,

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی یادآور شد: از 5 نقطه سطح شهر اراک وسیله ایاب و ذهاب برای عموم مردم برای انتقال، در مدت سه روز نخست از ساعت 18 و در مابقی روزها از ساعت 17 تدارک دیده شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه