اخبار داغ

در شورای مبارزه با مواد مخدر همدان مطرح شد:

کشف ۵۹کیلو گرم مواد مخدر در ۶ماه سالجاری/ هیچ موردی از کشت گلخانه ای گیاه گل مشاهده نشده است

کشف ۵۹کیلو گرم مواد مخدر در ۶ماه سالجاری/ هیچ موردی از کشت گلخانه ای گیاه گل مشاهده نشده است
رییس مبارزه با مواد مخدر مرکز همدان از کشف ۵۹کیلو گرم مواد مخدر طی ۶ماه سالجاری خبر داد و گفت در این راستا یک هزارو ۵۴۷خرده فروش و ۱۳باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح الوند، صبح امروز در سومین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان در سالن جلسات شهدای فرمانداری همدان برگزار شد در این جلسه مسولین فرمانداری و همچنین رییس پلیس مبارزه با موادمخدر. مرکز و معاونت جهاد کشاورزی شهرستان به سخنرانی پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند،,


*کشف ۵۹کیلو گرم مواد مخدر در ۶ماه سالجاری
هادی نجفی با بیان اینکه هدف از برگزای جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مرتفع کردن چالش ها در حوزه مقابله است افزود: طی دو سال گذشته بسیاری از مشکلات و چالش های این حوزه مرتفع شده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان  همچنین با بیان اینکه تجمع و تردد و ایجاد مزاحمت معتادین متجاهر در تفرجگاه ها و شطح شهریکی از اولویت ها و خط قرمز پلیس مبارزه با مواد مخدر است تاکید کرد: طی بررسی  و تحقیقات صورت گرفته به این نتیجه رسیده ایم‌که با اقدامات صورت گرفته  حضور معتادان در این مکان ها به حداقل رسیده است و این نشان دهنده حمایت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در بحث خرده فروشان توفیقات بسیار خوبی داشته و آمار دستگیری ها نیز در این چند ماه بی سابقه بوده است گفت: در سال سالجاری در بحث پاکسازی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

نجفی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه مواد مخدر گل مواد جدیدی نیست و همان گراس سابق است اما به دلیل تغییر ژنتیک و دو جنسیتی آن به گل نامیده شده است گفت: این مواد بیشتر در کشورهای خارجی تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه مردم در خصوص این نوع مواد مخدر اطلاعات کافی ندارند و می گویند این مواد به این دلیل که سنتی است عوارضی ندارد باید در این حوزه به مردم آموز ش های لازم داده و اطلاع رسانی کافی نیز صورت گیرد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان همچنین با بیان اینکه مصرف افراد تنها به موادمخدر گل بسنده نمی کند و پس ازآن به مواد دیگر مانند هروئین شیشه و.. روی می آورند افزود: در حوزه پیشگیری از اعتیاد به این نوع موادباید اقدامات قابل توجهی انجام شود.

* محرومان اجتماعی را جمع اوری می کنیم
وی همچنین با اشاره به اینکه یک کار خلاقانه در بحث جمع آوری معتادان صورت گرفته است عنوان کرد: تمام این معتادانی که جمع آوری می شوند معتاد متجاهر نیستند و بعضی از آن ها فقط محروم اجتماعی هستند.

نجفی در ادامه سخنان خود در تشریح نتیجه عملکرد ۶ماهه پلیس مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: در این راستا۴۲کیلو گرم تریاک ،۲کیلو ۵۰۰گرم هروئین ،نیم کیلو مواد مخدر شیشه ،۲کیلو حشیش و ۳کیلو سایر مواد مخدر کشف شده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر مرکز همدان از جمع آوری و دستگیری ۲۰۳ معتاد متجاهر و ارجاع آن ها به مراکز ماده ۱۵و ۱۶خبرداد و عنوان کرد: در این راستایک هزارو ۵۴۷نفر دستگیر و ۱۳ باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم شده است.

وی همچنین از کشف۷هزارو ۴۰۰قرص غیرمجاز خبر دادو گفت: در این راستا۱هزارو۶۲۷عملیات توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است.

نجفی از اجرای ۳۴طرح پاکسازی و ۱۸طرح کنترل محور مواصلاتی از اوایل  سال تا کنون خبردادو افزود: در این راستا ۴۶دستگاه خودرو و ۱۷دستگاه موتور سیکلت توقیف شده است.

وی در ادامه بابیان اینکه امکانات کافی برای کشف مواد آب بندی شده از قاچاقچیان نداریم گفت: در این راستا نمی توانیم قاچاقچیان را دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع دهیم که این مهم همکاری معاونت درمان را می طلبد.

* موردی از کشت گلخانه ای گیاه گل در همدان مشاهده نشده
معاون جهاد کشاورزی شهرستان همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مواد مخدر گل دارای بوی تند و شدیدی است و باعث یکسری محدودیت ها در کشت این گیاه می شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


اکبری اظهار کرد: تا کنون موردی از کشت این گیاه در گلخانه های شهرستان همدان مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته شاهد کشت شاهدانه بصورت موردی در تعدادی از حاشیه مزارع بودیم گفت: در این راستا به سرعت به کشاورز آن منطقه اخطار و بوته های کاشته شده معدوم شده است به گونه ای که در سالجاری تا کنون موردی از کشت این نوع مواد مخدر در شهرستان همدان مشاهده نشده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه سر منشاء این‌گیاه در استان فارس و تهران بیشتر کشت و به نقاط مختلف کشور ارسال می شودافزود: به دلیل گرایش بیشتر جوانان  به این نوع مواد گل نامیده شده است.

معاون جهاد کشاورزی شهرستان همدان همچنین ضمن بیان اینکه میزان مواد مخدر استفاده شده در این نوع مواد برابر با ماری ژوانا است تصریح کرد: گشت این نوع مواد ها در گلخانه و خارج از فصل هم انجام می شود.

* نقش مهم اموزش در پیشگیری از اعتیاد
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار نیز در این جلسه با بیان اینکه در بحث مواد مخدر اقدامات بسیار ی  در راستای محار مواد مخدر بعد از پیروزی انقلاب  انجام شده است افزود: دشمنان قصد از بین بردن جوانان و تهی کردن جامعه از جوانان و نیرو های فعال را دارند این به گونه ای است که ما در برابر دشمنان و مسائل اقتصادی مسءول هستیم‌ و نمی توانیم بگوییم کدام دستگاه متولی این امر است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


ناظری پور همچنین با تاکید براینکه در بحث مبارزه با مواد مخدر تمام دستگاه ها درگیر و موظف هستند خاطر نشان کرد: بسیاری از معضلات با بسیاری از آموزش های ساده قابل پیشگیری است.

,
,


وی همچنین با تاکید براینکه زمان آموزش بسیار مهم است افزود: خانواده ها در این زمینه بسیار کم توجه هستند این در حالی است که قبل از برقراری ارتباط مدارس با فرزندان باید خانواده با آن ها ارتباط برقرار کند.

,
,


معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری همدان در بحث پیشگیری از استفاده مواد مخدر گفت: باید آگاه سازی و اطلاع رسانی و همچنین اقدامات مناسبی در این زمینه عرضه شود.

,
,


وی در ادامه با اشاره اینکه در دهه ۸۰ همدان در بحث مواد مخدر وضعیت مطلوبی نداشته است افزود: اکنون وضعیت همدان با تلاش بی وقفه  پلیس مبارزه با مواد مخدر و اشرافیت اطلاعاتی که در همدان بسیار زیاد است  پیشرفت کرده است.

* جهت تکمیل ظرفیت گرمخانه ها امکاناتی اندشیده شود
رییس بهزیستی شهرستان همدان همچنین در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در حوزه پیشگیری ۱۲مرکز در مناطق حاشیه شهر فعالیت می کنند افزود: در حوزه درمان نیز ۱۰مرکز ام ان تی با وجود ۱۶۰۰بیمار در حال فعالیت است که از این تعداد ۲۰۰نفر در سالجاری به این مراکز پیوسته اند.

,
,
,
,
,


رهبر تعداد مراجعین به مراکز اقامتی میان مدت را ۲۶۰۰نفرعنوان کرد و افزود: در اوایل سال جاری تا کنون تغییری در آمار پذیرش شدگان این مراکز ایجاد نشده است.

,
,


وی با اشاره به اینکه در این راستا۳۰۰نفر شناسایی و وارد مراکز کاهش آسیب شده اند اظهار کرد: ۷۵درصد از مراجعین به کمپ ها تکراری و۲۵درصد باقی مانده مراجعین جدید هستند.

,
,


وی از بهبود ۱۸۰۰نفر بیمار خبر داد و گفت:به دلیل نزدیک شدن زمستان برای تجهیزات و ظرفیت گرمخانه ها نیز چاره ای اندیشیده شود.

,
,


رییس بهزیستی شهرستان همدان با تاکید براینکه کسانی که به کمپ ها مراجعه میکنند عمدتا کسانی هستند که در درمان های قبل شگست خورده  و مواد سنتی و محرک اسنفاده می کنند اظهار کرد: تا کنون به ما گزارش نشده که فردی به دلیل مصرف گل در کمپ و مراکز ما بستری شده باشد.

انتهای پیام/

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه