اخبار داغ

گلایه های فعالان صنعت چاپ استان در روز تجلیلشان/در شهر خودمان امنیت شغلی نداریم + تصاویر

گلایه های فعالان صنعت چاپ استان در روز تجلیلشان/در شهر خودمان امنیت شغلی نداریم + تصاویر
فعالان صنعت چاپ در روز تجلیلشان دلی پر داشتند که با این جمله مواجهه شدند درد و درمان شما را می دانیم اما دست تنها هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایل بانو، صبح امروز دومین آیین تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و 45 مرکز چاپ استان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو،,

در ابتدای این مراسم فعالان صنعت چاپ درد و دل را اغاز کردند و مشکلاتشان را مطرح کردند و نشان می داد  که این افراد دلی پر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشکلات کاری خود داشتند.

,

در شهر خودمان امنیت شغلی نداریم

, در شهر خودمان امنیت شغلی نداریم , در شهر خودمان امنیت شغلی نداریم , در شهر خودمان امنیت شغلی نداریم ,

طبق صحبت هایی که در این مراسم مطرح شد وجود تعداد زیاد چاپ خانه، عدم توجه به حرفه وشغل آنها، عدم بازرسی از چاپگران و وجود چاپ خانه های  بدون مجوز در سطح استان از مهمترین مشکلات این فعالان صنعت چاپ بود که باعث ایجاد نارضایتی خیلی از این افراد شده است.

, طبق صحبت هایی که در این مراسم مطرح شد وجود تعداد زیاد چاپ خانه، عدم توجه به حرفه وشغل آنها، عدم بازرسی از چاپگران و وجود چاپ خانه های  بدون مجوز در سطح استان از مهمترین مشکلات این فعالان صنعت چاپ بود که باعث ایجاد نارضایتی خیلی از این افراد شده است.,

یکی از این فعالان گفت: امروز در هر مغازه ای حتی اگر به ساندویچی های شهر هم مراجعه کنید می گویند چاپ هم انجام می دهیم این کار حق ما را ضایع کرده است خیلی ها بدون مجوز کار می کنند.

,

وی ادامه داد: در شهر خودمان امنیت شغلی نداریم گاهی بنرها و پوسترهایی چاپ می شود و بعد می بینیم که برای چاپ آنها را به خارج استان فرستاده اند و یا هم یک غیر بومی کار چاپ را انجام می دهد ما مشکلات زیادی داریم و انتظار هست که اداره کل فرهنگ و ارشاد مشکلات ما را پیگیری کند.

,
, ,
 
,

مالیات کمر ما را شکسته است

, مالیات کمر ما را شکسته است, مالیات کمر ما را شکسته است,

یکی از مدیران چاپ خانه گفت: مسئولان از چاپخانه ها بازدید کنند و مشکلات را بر طرف کنند.
مدیرچاپ  خانه آذین گچساران گفت: در جلسه ای که سال گذشته برگزار شد قرار بود در بحث پرداخت مالیات تغییراتی انجام شود  مالیات کمر چاپ خانه را خم کرده و درگیر هستیم یک چاپ خانه چقدر درآمد دارد که باید 80 میلیون تومان مالیات دهیم مسئولان پیگیری کنند.

,
,

کار ما سرطانی است

, کار ما سرطانی است, کار ما سرطانی است,

رضایی مدیر چاپ خانه دهدشت گفت: این سقف مجوز که صحبت شد معضل است در شهر ما تعداد جمعیت کم است و 10 چاپ خانه وجود دارد که این سقف باید مشخص شود هرسال چنین معضلی را داریم و  این سقف افزایش می یابد.
وی ادامه داد: کار ما سرطانی  و سخت ترین کار در جامعه است و هیچ تبصره مشخصی برای بیمه چاپ وجود ندارد چرا باید برای حق عضویت هر ساله مالیات بدهیم  و سه پروانه بگیریم.
 

,
,
,
, ,

تنها راه حل مشکلات چاپگران استان تشکیل اتحادیه است

, تنها راه حل مشکلات چاپگران استان تشکیل اتحادیه است, تنها راه حل مشکلات چاپگران استان تشکیل اتحادیه است,

خردمند معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان نیز در این مراسم  با بیان اینکه 42 چاپخانه مجوزدار در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، اظهار کرد: اداره کل ارشاد استان سال گذشته برای 14 چاپخانه در استان مجوز صادر کرد اینکه تعداد در شهر زیاد است نه چنین چیزی نیست.

,

وی بیان کرد: صادر شدن این تعداد مجوز بر اساس قانون بوده و به نسبت جمعیت هر شهر صادر می شود مثلا فقط خود شهر یاسوج با توجه به جمعیت می تواند 13 چاپخانه دیجیتال داشته باشد پس صدور مجوز برنامه ریزی شده و بر اساس قانون است.

,
, ,


معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان با بیان اینکه تمام چاپخانه های استان ساماندهی شده اند و مجوز دارند گفت:  تشکیل اتحادیه تنها را حل مشکلات چاپخانه هاست وقتی تشکیل شود  قانون نیز  می گوید اتحادیه ملزم است از چاپگران دفاع کند اکنون 46 چاپخانه افست و دیجیتال در استان است که 42 چاپخانه مجوز دارد و 4 نفر دیگر در آستانه گرفتن مجوز هستند.

,
,

وی افزود: مشکل  این است که اتحادیه که پدر چاپگران محسوب می شود وجود نداد مثلا ما خانه مطبوعات داریم که مشکلات مطبوعات را پیگیری می کنیم ما همه مشکلات چاپگران را می دانیم و درمان را هم می دانیم اما تنها نمی توانیم کاری انجام دهیم.

,

خردمند عنوان کرد: در صدد رفع مشکلات این صنف هستیم اما تا وقتی اتحادیه تشکیل نشود 80 درصد مشکلات بر طرف نخواهد شد سامانه ای را به این افراد معرفی کردیم که مستقیم با وزارت ارشاد در ارتباط است اما از تعداد 46 نفر فقط 8 نفر ثبت نام کردند.

,
, ,

معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه از یک سال قبل برنامه هایی را برای  ساماندهی این فعالان صنعت چاپ شروع کردیم گفت: در آن موقع تنها 22 چاپخانه مجوز داشتند و از وزارت خانه برای تسهیلات کم بهره این افراد درخواستی ارسال کرده ایم که برای تجهیز چاپخانه هایشان اقدام کنند.

,

در پایان این مراسم از 36 فعال صنعت چاپ تجلیل شد.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه