اخبار داغ

پیام سردار نوروزی به مناسبت سالروز شهادت سردار جواد هرمزپور

پیام سردار نوروزی به مناسبت سالروز شهادت سردار جواد هرمزپور
فرمانده گروه مهندسی رزمی و پدافند غیرعامل 46 امام هادی (ع) استان فارس در پیامی27 شهریور ماه سالروز شهادت سردار شهید جواد هرمزپور را گرامی داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا صبح زاگرس متن پیام سردار ابراهیم نوروزی فرمانده گروه مهندسی رزمی و پدافند غیرعامل 46 امام هادی (ع) استان فارس به شرح زیر است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

بسم رب الشهدا و الصدیقین

,

محمد رسول الله و الذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم

,

محمد (ص) فرستاده خداست و یاران و همراهانش بر کافران بسیار سخت دل و با یکدیگر بسیار مشفق و مهربانند

,

نام شهدا این سربازان راستین اسلام و این ستاره های درخشان همیشه منور انقلاب اسلامی و این ارزشمندترین انسان های مسلمانی که به قول و عمل خود به اسلام در دشوارترین شرایط عمل نموده و وفاداری خویش را به خون مهر نموده اند و با نور شجاع همیشه روشن پیوسته اند در تاریخ این سرزمین چون برق قطرات اشک لرزانی که بر گوشه چین خورده مادرانشان جاری شد و جهان را به جلوه خود جلا بخشید ، بیاد مانده و راهشان چون سعی بین صفا و مروه حج پر رهرو خواهد بود .

,

سردار شهید سپاه اسلام جواد هرمزپور یکی از فرماندهان و گمنام ترین دلاور مردان سلحشور خطه عشایری کشورمان و یکی از هزاران شهید به خون خفته انقلاب اسلامی و نیز از جمله آنان می بود که با ایمان و ایثار و شجاعت و اعتقاد داشتن به اسلام و عترت اهل بیت و با غیرت انقلابی و التزام عملی به مولا و مرید خود حضرت امام « رضوان الله تعالی علیه » لبیک گفت و خود را به صف شیفتگان حریم ولایت ولایت و امامت وصل نمود تا استقلال ایران و استمرار عزت و شرافت دینی محفوظ بماند .

,

شهید بزرگوار در سال 1332 در روستای کالوس از توابع کهگیلویه و بویراحمد به دنیا آمد . دوران کودکی و نوجوانی خود را در کنار پدر و مادر و فامیل در محیطی سرشار از صفا و صمیمیت ، عاطفه و اخلاص در کنار طبیعت زیبای آن دیار سرافراز و با افتخار به پایان برد . شهید بزرگوار در کنار خانواده خویش در کار دامداری و کشاورزی که تنها منبع درآمد روستایشان است فعالیت داشت و با عشق و فعالیت مستمر به کار مشغول بود و بنا به خصلت پاک و بی ریایی خویش هیچگاه از کمک به خانواده های مستضعف و محروم دریغ نورزید و همیشه یار و مددکار روستائیان بود .

,

با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و به دنبال آن تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (یاسوج) به جمع این سبزپوشان وفادار نظام و اسلام پیوست و قبل از جنگ تحمیلی در ماموریت های بسیار مهم و بحرانی و با اهمیت سپاه در مناطق کردستان به انجام خدمت مشغول شد . پس از شروع جنگ تحمیلی  جبهه جنگ را مدرسه عشق و میدان امتحان و عرصه فداکاری با دیو نفس دید . لذا از همان روزهای آغازین جنگ عازم جبهه نبرد حق علیه باطل گردید و در این سیر چندین بار مجروح شد و باز در این راه پرفراز و نشیب با اعتقاد راسخ و اطاعت محض از ولی خود مجددا به صحنه های نبرد روی آورد و اینک تمام وجود و زندگیش رنگ اهل بیت عصمت و طهارت گرفته بود و با تمام وجود در راه خدمت به اسلام و میهن و دفاع از کیان اسلام با سوز دل حرکت کرد .

,

                                                                 آنکه در راه طلب خسته نگردد هرگز                                        پای پر آبله و وادیه پیمای من است

,

چون عاشق حق بود و خدای خود را دوست داشت به قربان گاه الهی شتافت و دین خود را در راهی که شناخته بود اهدا کرد ، تا آنجایی که خود شهید در وصیت نامه اش اعلام می کند که چشمانم را باز بگذارید تا دشمنان بدانند که کور کورانه کشته  نشده ام و همچنین می فرماید : کفش پر وصله ام را روی قبرم بگذارید  تا عابرین روستاهایمان شاهد باشند که مستضعفین یاران امام بوده اند .

,

یکی از خاطرات آن شهید بزرگوار این بود که هرگاه می خواست به جبهه مراجعت کند از همه آشنایان و همسایه های روستایی خود خداحافظی می کرد ، مخصوصا از مادرش به خاطر همه زحمات ارزشمندی که برای تربیت ایشان کشیده بودند تشکر می کرد واز او می خواست گریه نکند و اشک نریزد . در هر زمان که به مرخصی می آمد به خانواده های فامیل و همسایه سرکشی می نمود و نسبت به آنها ادای احترام می نمود . اما آنچه بیش از همیشه برای شهید گرامی مهم و ارزشمند بود حضور مداوم و پرصلابت ایشان در جنگ و حضور در جبهه بود .

,

تا آنجایی که یادم هست شهید هرمزپور یکی از شجاع ترین رزمندگان سپاه اسلام به خصوص در منطقه کهگیلویه و بویراحمد بود و با اقتدار و استقامت و تعهدی که به اسلام و ولایت داشت یکی از فرماندهان شجاع منطقه سپاه مهم کشوری بود لذا بر اساس عشق و ارتباط صمیمی او با خدا و لیاقت و شایستگی وی در راستای اصول فرماندهی و رهبری در مسائل نظامی و نظم او به فرمانده تیپ فاطمه الزهرا (س) از لشکر 19 فجر فارس مسئولیت هدایت و رهبری نیروهای سلحشور استان را در این لشکر پذیرا گردید و با صفا و صمیمیت و یک رنگی و اعتقاد راسخ و با بکارگیری استعداد و فرهنگ درک بالای خود و شناختی که نسبت به نیروهای سلحشور استان داشت با برنامه ریزی دقیق و همکاری دیگر همرزمان خود توانست وفاداری و عهد خود را به فرماندهی کل قوا نشان دهد .

,

از خاطرات به یاد ماندنی که از این شهید بزرگوار در صحنه های نبرد حق علیه باطل دارم این بود که در یکی از رووزهای بهاری 1362 که ایشان فرماندهی تیپ فاطمه الزهرا (س) را در منطقه ذبیدات (موسیان) به عهده داشت ، دشمن بعثی به لحاظ ترسو وحشت و دلهره ای که نسبت به عملیان آفندی و هجوم نیروهای سپاه اسلام داشت  درصدد بود در جهت کند نمودن و ایجاد خلل و ضعف در تحکیم روحیه نیروهای خودی (هر چند بار) در روز با ایجاد خط آتش پرحجم و با برخوراری از دقت کافی نیروهای دیدبان خود نسبت برهم زدن آرایش در خطوط مقدم نیروهای ایرانی اقدام می نمود .

,

 یادم هست سنگر فرماندهی تیپ در خط اصلی و روبه روی دشمن بود و دشمن درصدد بود به هر قیمت که هست نسبت به انهدام سنگر فرماندهی و مجموعه نیروهای فرماندهی منطقه اقدام کند . به لحاظ اهمیت منطقه سردار شهید هرمزپور با تعداد دیگر از فرماندهان لشکر تصمیم گرفتند از سنگرهای حساس و با اهمیت منطقه مخصوصا سنگرهای دپوی مهماتی بازدید کنند . در حین بازدید شدت آتش دشمن به حدی بود که بچه ها زمین گیر شده بودند ، یادم هست که ایشان با اقتدار و خونسردی و با روحیه بسیار عالی نسبت به اجرای ماموریت مهم بود و با دادن روحیه به نیروها می گفت بلند شوید وبیایید ، خبری نیست ، این گلوله ها به این راحتی به ما نمی خورد فعلا وقتش نیست .     

,

سرانجام در تاریخ 27/06/1362 در حین بازدید و کنترل و نظارت نزدیک از خطوط مقدم نبرد با متجاوزین بعثی عراق بر اثر انفجار مین در زیر خودروی جیپ فرماندهی به خیل عظیم شهدای تاریخ اسلام پیوست .

,

                                                                                                        « یاد خاطرش جاوید باد »

,

وظیفه اساسی و مهم جوانان در قبال شهدای والامقام و این سرمایه های ارزشمند تاریخ ساز این ملت که مسئولیت های ما را بسیار حائز اهمیت نموده است ، بایستی مورد توجه جدی قرار گیرند و در این راستا :

,
  1. توجه به شرف و عزت و گام نهادن در این مسیر بسیار سخت و دشوار اما پرنشاط و پرمعنا و ارزشمند برای آینده روشن و امیدبخش در جهت رشد و تعالی کمال انسانی آن هم در جامعه کشورمان .
  2. توکل بر خداوند منان و استعانت از ذات مقدسش و با تلاش همگانی در ایجاد وحدت و همدلی و محیطی سرشار از اخلاق و ادب اسلامی و دوری از هر گونه نفاق و دوری .
  3. تلاش مستمر  وخستگی ناپذیر و دفاع و استقامت در برابر دشواری های موجود و تبعیت از رهبری و ولایت فقیه و این نعمت عظمای حکومت اسلامی که از نعمت اسلام و خون شهداء بر ما ارزانی گردیده است .
  4. استمرار و ادامه این نهضت پرمحتوا و ارزشمند قرآنی در مسیر اصلی خود و بسیار به جاست که در این راهی که انتخاب نموده ایم و در وضعیت های بسیار سخت از آن پشتیبانی نموده ام همه بر سر این سفره های گسترده الهی بنشینیم و اندوخته ای برگیریم و هر کس به استعداد و توان خود جلوه هایی از شیرینی های حکومت الهی را به نمایش بگذارد و نشان دهیم که اسلام همه چیزش پاک و بی ریا و زیباست .
,
  • توجه به شرف و عزت و گام نهادن در این مسیر بسیار سخت و دشوار اما پرنشاط و پرمعنا و ارزشمند برای آینده روشن و امیدبخش در جهت رشد و تعالی کمال انسانی آن هم در جامعه کشورمان .
  • ,
  • توکل بر خداوند منان و استعانت از ذات مقدسش و با تلاش همگانی در ایجاد وحدت و همدلی و محیطی سرشار از اخلاق و ادب اسلامی و دوری از هر گونه نفاق و دوری .
  • ,
  • تلاش مستمر  وخستگی ناپذیر و دفاع و استقامت در برابر دشواری های موجود و تبعیت از رهبری و ولایت فقیه و این نعمت عظمای حکومت اسلامی که از نعمت اسلام و خون شهداء بر ما ارزانی گردیده است .
  • ,
  • استمرار و ادامه این نهضت پرمحتوا و ارزشمند قرآنی در مسیر اصلی خود و بسیار به جاست که در این راهی که انتخاب نموده ایم و در وضعیت های بسیار سخت از آن پشتیبانی نموده ام همه بر سر این سفره های گسترده الهی بنشینیم و اندوخته ای برگیریم و هر کس به استعداد و توان خود جلوه هایی از شیرینی های حکومت الهی را به نمایش بگذارد و نشان دهیم که اسلام همه چیزش پاک و بی ریا و زیباست .
  • ,

     

    ,

                                                                                                                          والسلام

    ,

                                                                               همرزم شهید و فرمانده گروه مهندسی رزمی و پدافند غیرعامل 46 امام هادی (ع)

    ,

                                                                                                          سرتیپ دوم پاسدار ابراهیم نوروزی

    ,

     

    ,

    انتهای پیام / 

    ]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه