اخبار داغ

آیت الله محمدی ری‌شهری:

مجالس اباعبدالله (ع) باید ظلم ستیز باشد / مداحان فقط از اسناد معتبر ذکر بخوانند

مجالس اباعبدالله (ع) باید ظلم ستیز باشد / مداحان فقط از اسناد معتبر ذکر بخوانند
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام گفت: شعرهای اهل‌بیت علیهم‌السلام باید دشمن سوز و استکبارستیز بوده و مجالس در جهت سازندگی انسان‌های ظلم‌ستیز باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از آفتاب ری، آیت‌الله محمدی ری‌شهری در همایش ستایشگران حسینی که هم‌زمان با روز قشر بسیج مداحان و شهادت میثم تمار که با حضور سردار نصیری فرمانده سپاه سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، صفوی شهردار منطقه 20 و جمعی از مداحان و ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام در تالار شیخ صدوق(ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام گفت: امیدوارم این‌گونه جلسات زمینه‌ساز هرچه بیشتر تقویت فرهنگ ذکر اهل‌بیت(ع) باشد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به‌نقل از , آفتاب ری, ، آیت‌الله محمدی ری‌شهری در همایش ستایشگران حسینی که هم‌زمان با روز قشر بسیج مداحان و شهادت میثم تمار که با حضور سردار نصیری فرمانده سپاه سیدالشهداء ,  استان تهران، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، صفوی شهردار منطقه 20 و جمعی از مداحان و ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام در تالار شیخ صدوق(ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم ,  گفت: امیدوارم این‌گونه جلسات زمینه‌ساز هرچه بیشتر تقویت فرهنگ ذکر اهل‌بیت(ع) باشد. ,

وی بابیان اینکه هنر شعر هنگامی‌که با آهنگ مناسب ترکیب می‌شود نقش مؤثری در انتقال فرهنگ‌ها دارد، افزود: این هنر می‌تواند فرهنگ خوب و مثبت باشد و یا فرهنگ نامناسب. بنابراین شعر و آهنگ در هر دو جهت تأثیرگذار است و لذا دشمنان اسلام نیز از ابتدا از این هنر در جهت تضعیف اسلام و فرهنگ‌سازی ضد انسانی استفاده می‌کردند. 

,

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام ادامه داد: سوءاستفاده از شعر و شاعری خیلی زیاد است. در عرب جاهلی شعر به‌شدت مورد سوءاستفاده در جهت مقاصد نادرست قرار می‌گرفت.

,

محمدی ری‌شهری با اشاره به اینکه اولین ویژگی شعری که صحیح نیست خیال‌بافی و بر پایه توهمات است، تصریح کرد: ذاکرانی که برای اهل‌بیت علیهم‌السلام شعر می‌سازند اگر برپایه هیجانات روحی خودشان باشد و با خیالات خودشان ائمه علیهم‌السلام را توصیف بکنند خیانت به اهل‌بیت علیهم‌السلام است. 

,

وی ادامه داد: ما باید در رابطه با کمالات مستند اهل‌بیت علیهم‌السلام شعر بسراییم و توصیف جمالات صحیح نیست. و اینکه بیاناتی از خودمان به ائمه علیهم‌السلام نسبت بدهیم و اینکه به‌عنوان ‌مثال بگوییم حضرت زینب سلام‌الله علیها در روز عاشورا احتمالاً چنین سخنانی گفته، خیانت است. 

,

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام بابیان اینکه ازنظر قرآن خیال‌بافی شاعران امری نکوهیده است، گفت: شاعران خیال‌باف چیزی می‌گویند که خودشان عمل نمی‌کنند درحالی‌که وقتی دیگران را می‌گریاند باید خودش هم گریه کند. 

,

محمدی ری‌شهری ابراز کرد: مداحان و مرثیه‌سرایانی که مورد استثنا هستند، به مسیری که می‌روند ایمان‌دارند و باور دارند که این مسیر حق است و بر اساس ایمان حرکت می‌کنند. 

,

وی با یادآوری اینکه کسانی که از طریق شعر و شاعری می‌خواهند فرهنگ اسلام را منتقل کنند اهل ذکر هستند و زیاد یاد خدا می‌کنند، تأکید کرد: شعرهای اهل‌بیت علیهم‌السلام باید دشمن سوز و استکبارستیز و ویژگی مقابله با دشمنان بشریت داشته باشد. مجالس در جهت سازندگی انسان‌های ظلم‌ستیز باشد. 

,

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام بابیان اینکه مداحی مصداق برجسته‌ای از مجاهد فی سبیل الله است، گفت: شخص باایمان در هر شرایطی از ارزش‌های اسلام دفاع می‌کند. عده‌ای در میدان جنگ با سلاح مبارزه می‌کنند وعده‌ای نیز با زبانشان می‌جنگند. زبان ذاکر اهل‌بیت باید زبان مجاهدت باشد.

,

محمدی ری‌شهری اذعان داشت: کسی می‌تواند ذاکر اهل‌بیت علیهم‌السلام باشد که مخلص و باایمان باشد و درآمدهای نقدی اولویت آن‌ها در این کار نباشد. اگر هدف انسان در زندگی پول و مادیات باشد و مبالغ آن را طی کند خیلی خطرناک است.

,

وی بابیان اینکه بر اساس مستندات سخن گفتن نشانه صداقت است، تصریح کرد: مداحان فقط از کتب معتبر ذکر مصیبت بخوانند که معتبرترین کتاب برای این منظور «منتهی الامال» و «شهادت‌نامه امام حسین علیه‌السلام» است و هیچ منبع دیگری سندیت ندارد.

,

انتهای متن/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه