اخبار داغ

مدیر آموزش و پرورش بخش زبرخان نیشابور:

برپایی نماز جماعت باشکوه در اولین روز مهرماه در بیش از 127 مدرسه

برپایی نماز جماعت باشکوه در اولین روز مهرماه در بیش از 127 مدرسه
مدیر آموزش و پرورش بخش زبرخان نیشابور از برگزاری نماز جماعت از اولین روز سال تحصیلی جدید در 127مدرسه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عطار نیوز، رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه زبرخان، در گردهمایی امامان جماعت روحانی مدارس بخش زبرخان شهرستان نیشابور که عصر روز دوشنبه26شهریورماه در آستانه سال تحصیلی97-96برگزارشد، از برگزاری نماز جماعت از اولین روز سال تحصیلی جدید در 127مدرسه خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عطار نیوز,

سید مجتبی تاراش رئیس این اداره در این گردهمایی گفت: با توجه به نقش الگویی اولیاء در علاقمندی دانش آموزان به نماز،در نظر است طرح"یک روز نماز جماعت با حضور دانش آموزان و والدین شان"در مدارس برگزار شود، علاوه بر این برنامه ریزی خواهد شد تا برنامه هایی که با حضور اولیاء برگزار می شود و اولیاء در کنار فرزندانشان نماز جماعت را اقامه نمایند.

,

وی با اشاره به اینکه نماز از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند،خاطرنشان کرد: نماز جماعت علاوه بر اینکه ذخیره آخرت است، برگزاری آن نیز وظیفه ی شرعی، قانونی، وجدانی و انقلابی مدیران مدارس ما است.

,

تاراش با بیان اینکه باورهای دینی با محوریت نماز انسان را زیر و رو کرده و به زندگی او جهت می دهد،اظهار امیدواری کرد تا با برنامه ریزی در این گردهمایی، نماز جماعت در مدارس منطقه با شکوه تر از سال قبل برگزار گردد.

,

در بخش دیگری از این گردهمایی، امام جمعه شهر خرو با اشاره به فواید برگزاری نماز جماعت در بین دانش آموزان، نکاتی را که می بایست در برگزاری نماز جماعت مدنظر قرارگیرد، بیان کرد.

,

غلامی، تناقض در رفتار و گفتار کسانی که الگوی رفتاری دانش آموزان هستند، مکان مناسب برای نماز، ارتباط مثبت با دانش آموزان، اولیاء، معلمان و داشتن برنامه را به عنوان مهمترین راهکارهای اقامه ی باشکوه نماز جماعت دانست.

,

قابل ذکر است در پایان این جلسه با حضور ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیشابور در خصوص مشکلات و چالش های برگزاری نماز جماعت در مدارس بحث و تبادل نظر شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه