اخبار داغ

زنانی که چرخ زندگی را به تنهایی می چرخانند!

زنانی که چرخ زندگی را به تنهایی می چرخانند!
زنان سرپرست خانوار افرادی هستند که مجبور هستند زندگی را به تنها اداره کنند و برای تامین ما یحتاج و گذران زندگی با هزاران مشکل روبرو می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک زنان سرپرست خانوار بانوانی هستند که چاره ندارند جز این که چرخ زندگی را به تنهایی بچرخانند خرج و مخارج خانه و فرزندان را تامین کنند و بار زندگی را به دوش بکشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

زنان سرپرست خانوار که به دلایلی همچون فوت همسر و یا مطلقه بودن مجبور هستند تا برای امرار معاش تلاش کنند و سختی ها و مشقت های زیادی را تحمل کنند و با درآمدهای اندک زندگی را سپری کنند.

,

 

,

این بانوان در معرض فشارهای اقتصادی زیادی هستند و برای تامین مسکن، امرا معاش، تامین هزینه های زندگیف مدرسه فرزندان، خوراک و پوشاک با هزاران مشکل روبرو می شوند.

,

 

,

نتیجه تصویری برای زنان سرپرست خانوار

, نتیجه تصویری برای زنان سرپرست خانوار,

در شهرستان بروجرد حدود هفت هزار نفر زنان سرپرست خانوار هستند که زیر چتر نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی  قرار گرفته اند که بیش از 6 هزار نفر زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد و 850 نفر هم تحت پوشش بهزیستی هستند.

,

 

,

"مینا" خانم 40 ساله در گفت و گو با سفیر افلاک گفت: همسرم به دلیل بیماری 3 سال پیش فوت کرده و حالا من با دو کودک خود تنها مانده ام و هم اکنون سرپرست خانوار هستم اما با توجه به هزینه های بالا و مبلیغ که هر ماه از بهزیستی دریافت می کنم به سختی زندگی را می گذرانیم.

,

 

,

وی اضافه کرد: اجاره بهای سنگین مسکن بزرگترین مشکل زندگی من شده و بخش زیادی از این مبلغ دریافتی را باید برای اجاره خانه پرداخت کنم و در تامین امرار معاش و هزینه های زندگی با هزار مشکل روبرو هستم.

,

 

,

نتیجه تصویری برای زنان سرپرست خانوار

, نتیجه تصویری برای زنان سرپرست خانوار,

 

,

به گفته وی نیاز است زنان سرپرست خانوار بیشتر حمایت شوند تا بتوانند در کنار فرزندان خود و با تسهیلات وام های خود اشتغالی مشغول به کار شوند و آینده روشنی را ترسیم کنند.

,

 

,

"کرم رضا پیردایه" رئیس اداره بهزیستی بروجرد گفت: حدود 850 نفر در شهرستان بروجرد به عنوان زنان سرپرست خانوار که همسر انها فوت کرده و یا مطلقه هستند، تحت پوشش بهزیستی بروجرد می باشند.

,

 

,

وی اضافه کرد: زنان سرپرستی که زیر 50 سال سن داشته باشند در راستای توانمند سازی آنها اقداماتی صورت می گیرد و تسهیلاتی در قالب طرح های اشتغالزایی و مشاغل خانگی به آنها پرداخت می شود.

,

 

,

پیردایه اظهار داشت: مبالغ تسهیلات برای کشاغل خانگی متفاوت است اما تلاش این سازمان این است که این افراد توانمند شوند و بتوانند در مسیر حرکت کنند.

,

 

,

به گفته وی بسیاری از زنان سرپرست خانوار دارای چند فرزند بوده که هزینه های دانش اموزی، دانشجویی به انها پرداخت می شود تا فرزندان این خانواده ها بتوانند ادامه تحصیل دهند و موفق باشند.

,

 

,

تصویر مرتبط

, تصویر مرتبط,

 

,

رئیس بهزیستی بروجرد تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل مدرسه، لوازم التحریر تهیه شده و در بین فرزندان این زنان توزیع شده است.

,

 

,

وی اضافه کرد: بهزیستی مقداری از هزینه های درمان این افراد و همچنین هزینه های مسکن از جمله هزینه های تعمیر مسکن و یا د صورت ضرورت مبلیغ را برای اجاره به این زنان سرپرست خانوار پرداخت می کند.

,

 

,

پیردایه به اعتبارات اشاره کرد و افزود: هر چه میزان اعتبارات در این راستا بیشتر باشد می تواند خدمات بیشتری را به این قشر ارائه داد تا بتوانند توانمند شوند و باید تلاش کرد تا برنامه ریزی و ارائه برنامه های مناسب از دغدغه های این افراد کاسته شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه