اخبار داغ

طرح اصلاح ساختار سازمان ملل متحد امضا شد

طرح اصلاح ساختار سازمان ملل متحد امضا شد
نمایندگان 128 کشور طرح اصلاحات در ساختار سازمان ملل را امضا کردند این طرح توسط نیکی هیلی، نماینده آمریکا به مجمع عمومی ارایه شده و ایران این طرح را به دلیل تغییر متن اعلامیه توسط آمریکا امضا نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ در سخنرانی روز دوشنبه خود به نمایندگان کشورهای امضا کننده اصلاحات در ساختار سازمان ملل متحد، در حاشیه اجلاس مجمع عمومی، پشتیبانی خود را از طرح کوچک سازی نظام اداری این نهاد بین المللی اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 ترامپ از تلاش های آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل برای تهیه طرح اصلاحات در ساختار سازمان ملل قدردانی کرد.

,

ترامپ گفت: تجدید نظر در ساختار سازمان ملل متحد در راستای گسترش صلح و امنیت بین المللی است.

,

وی افزود: نظام اداری عریض وطویل و سوء مدیریت در سازمان ملل مانع دست یابی بزرگترین نهاد بین المللی به اهداف خود شده بود.

,

پیش از برگزاری این جلسه، واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: او مطمئن نیست که مسکو اعلامیه تجدید ساختار سازمان ملل را امضا کند.

,

در توضیح مخالفت مسکو با اعلامیه تجدید ساختار سازمان ملل متحد، نماینده روسیه گفت: مطالبی که توسط نماینده آمریکا به اعلامیه تجدید ساختار اضافه شده در راستای طرح اولیه ارایه شده توسط آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیست.

,

سفیر مسکو گفت: طرح اصلاحات در ساختار سازمان ملل متحد روندی است که باید با همکاری دولت های عضو اجرا شود.

,

واسیلی نبنزیا گفت: نه آمریکا و نه گروهی از کشورهای همفکر نمی توانند طرح تجدید ساختار سازمان ملل متحد را بدون توافق همه کشورهای عضو اجرا کنند.

,

در سالهای گذشته تلاشهای گسترده ای برای اصلاحات در ساختار سازمان ملل متحد و بهبود بخشیدن به نقش این سازمان برای حل و فصل بحرانهای بین المللی صورت گرفته است. ابتکارهایی از قبیل اصلاحات شورای امنیت سازمان ملل با افزودن اعضای دائم و یا حذف امتیاز وتو تاکنون مورد توافق همه کشورها قرار نگرفته است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه