اخبار داغ

در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ابرکوه مطرح شد

بازرسی و نظارت مهم‌ترین وظایف مسئولان در مقابله با قاچاق است

بازرسی و نظارت مهم‌ترین وظایف مسئولان در مقابله با قاچاق است
فرماندار ابرکوه در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولین در مقابله با قاچاق بازرسی و نظارت بر طبق قانون است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سرو ابرکوه، جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان با حضور محمدحسین‌آبادی رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در فرمانداری ابرکوه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرو ابرکوه,

در ابتدای این نشست فرماندار شهرستان اظهار کرد: یکی از وظایف مهم مسئولین در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بازرسی و نظارت است. درصورتی‌که متولیان این امر با تکیه‌بر قانون و از کانال‌های صحیح پیش بروند، به‌راحتی می‌توانند مردم را نیز با خود همراه کرده و این معضل را برطرف نمایند.

,

در ادامه سید مسعود میرحسینی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ابرکوه، گفت: در شهرستان اولویت بازرسی بر روی اجناسی همچون، پوشاک، لوازم‌آرایشی و بهداشتی و موبایل است که با همکاری نیروی انتظامی و اماکن تاکنون برخی از کالاهای بدون برگ خرید رسمی ضبط‌شده است تا در صورت ارائه برگ خرید رسمی از سوی مالکان، به آنان برگردانده شود در غیر این صورت به‌عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود و اقدامات قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

,

در ادامه حسین‌آبادی ضمن اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت انبارها ابراز کرد: ضرورت فعال شدن این سامانه در سطح ملی بدین خاطر است که بتوان موضوع حمل کالا را از مبادی تا مقاصد رصد کرد. از این طریق می‌توان کالاهایی که در سطح کشور حمل می‌شود پیگیری کرد که از کجا بارگیری کرده و به کجا ارسال می‌کنند.

,

حسین‌آبادی با اشاره به اینکه سامانه مدیریت انبارها می‌تواند از قاچاق پیشگیری کند، افزود: علاوه بر کنترل انبارها می‌توان از این سامانه برای بهبود بخشیدن به اقتصاد کشور استفاده کرد؛ بدین‌صورت که میزان موجودی هر استان از کالاهای مختلف مشخص‌شده و از ورود کالای بیش‌ازحد مصرف به آن استان جلوگیری می‌شود.

,

وی در ادامه یکی دیگر از طرح‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت را مشخص کردن شناسه کالا عنوان کرد و گفت: به‌وسیله این کد رهگیری و شناسه می‌توان از تولیدات غیرمجاز زیرزمینی جلوگیری کرد.

,

انتهای پیام/م.ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه