اخبار داغ

در سایه بی توجهی مسئوالان؛

بهشت گمشده اردکان کم کم جهنم می شود؟!

بهشت گمشده اردکان کم کم جهنم می شود؟!
انجیر آومند، بهشت گمشده اردکان در سایه بی توجهی مسئولین در حال تخریب شدن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اردکان گویا؛ روستای سبز و کهن و بکر با سنگ نگاره هایی قدیمی، آسیاب آبی، کول های سفالی، منطقه جنگلی و بکر، قلعه کهن و بوکن های دست کند انجیر آوند نام این روستا را به بهشت گمشده ملقب کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اردکان گویا؛ ,

اما این روستای زیبا و قدیمی مورد بی توجهی مسئولین قرار گرفته است، درختان سبز این روستا را کرم سرشاخه در حال از بین بردن است و بوکن های دست کند که می تواند بهترین مکان برای گردشگری باشد همچنان بدون بازسازی و توجه رها شده اند.

,

سنگ نگاره هایی که قدمت آن به بالای هفت هزار سال می رسد در ساخت و ساز های غیر قانونی در زیر خاک ها دفن می شوند. چشمه های روستا با سنگ تراشه هایی در سقف و بدنه، کول های سفالی که نشانه هایی از کوره های پخت آجر در آن وجود دارد، قرار گرفتن سه کول در هم و ایجاد شکل هندسی زیبا و قبرستان قدیمی این روستا که روزی میراث فرهنگی آن را از جاذبه های تاریخی مطرح کرد همه و همه در معرض خطر هستند و هیچ یک از مسئولین برای حفظ آن تلاش نمی کنند.

,

قلعه این روستا نیز گنجی در دل خود پنهان کرده است که هیچ یک از مسئولین حاضر به جستجوی آن نیستند و دفینه جوها هر روزه برای به دست آوردن این گنج آثار باستانی را تخریب می کنند.

,

حضور این آثار باستانی و طبیعی در این روستا می تواند وضعیت خوبی را برای گردشگری ایجاد کند اما متاسفانه هیچ اقدامی از طرف مسئولین برای بهبود وضعیت این آثار باستانی صورت نگرفته است و آثار باستانی به دست غارتگران تخریب شده و روز به روز از جمعیت روستا کاسته می شود.

,

امید است که چشمان مسئولین به این آثار و طبیعت باز شود تا آنچه را که تا بحال پابرجا مانده است را با بی توجهی از دست ندهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه