اخبار داغ

عضو شورای اسلامی کرباسک:

بازارچه های محلی روستایی ایجاد شود/ از امکانات دهیاری ها بهره برداری شود

بازارچه های محلی روستایی ایجاد شود/ از امکانات دهیاری ها بهره برداری شود
عضو شورای اسلامی کرباسک عنوان کرد: طرح استفاده ی بهینه از امکانات دهیاریهای بخش مرکزی زابل مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم سراوانی در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا؛ ابراز کرد: بر اساس این طرح برای هر روستا یک وسیله ی نقلیه ی مشخص تهیه شود مثلا برای دهیاری کرباسک وانت مزدای کمپرس دار، کربلایی قربان تراکتور بیل و پاکت دار و برای حاج صفر تانکر چرخدار فراهم شود.

سراوانی با بیان اینکه وسایل نقلیه ی مشکلدار و اسقاطی دهیاریها طی یک مزایده فروخته و در جهت تجهیز دوباره ی دهیاریها هزینه شود، افزود: شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی فعالتر شود و در جهت انجام کارهای روزمره ی روستاییان از جمله حمل و نقل محصولات دامی و کشاورزی آنها خدمات ارائه کند و هزینه ی به مراتب کمتری نسبت به بخش خصوصی دریافت و آن را صرف هزینه ی آبادانی روستاها کند.

دارنده نشان علمی از دانشگاه ملی گرجستان در ادامه گفت: طرح ایجاد بازارچه های محلی روستایی برای فروش دست ساخته ها و محصولات دامی و کشاورزی، در روستاهایی که مرکزیت دارند و دسترسی به آنها آسان می باشد می تواند موفقیت آمیز باشد.

سراوانی بیان کرد: با عنایت به اینکه دسترسی به روستای کرباسک از طریق شهرستان زابل و روستاهای همجوار وجود دارد لذا در صورت صلاحدید و تایید فرماندار و بخشدار با توجه به اینکه در محل ورودی و در مجاورت بلوار اصلی روستای کرباسک از سمت شمال، محلی مناسب وجود دارد که اگر در این محل چند آلاچیق ساخته و نصب شود می تواند در روزهای عادی مورد استفاده ی ساکنین روستا و خانواده ها و در روزهای خاص ( مثلا دوشنبه ها و پنج شنبه ها و حتی جمعه ها) محلی برای فروش محصولات دامی و کشاورزی از جمله گندم و جو و دان مرغ و کشک زرد و سفید و روغن حیوانی تولید شده توسط ساکنین روستای کرباسک و دیگر روستاهای اطراف باشد، ضمن اینکه برق و آب نیز در محل وجود دارد.

دارنده چهار نشان علمی از آکادمی استرالیا خاطرنشان کرد: طرح ایجاد روستای مولد برق از طریق پنلهای خورشیدی در کرباسک زابل می تواند تاثیر به سزایی در رشد منطقه داشته باشد.

سراوانی تاکید کرد: با عنایت به اینکه این روزها تولید نیروی برق از طریق انرژیهای پاک مانند باد و خورشید مورد توجه همگان در دنیا قرار گرفته است و روستای کرباسک با وسعت زیاد خود به دلیل قرار گرفتن در جنوب شهرستان زابل از میزان ریزگردهای تقریبا کمتری رنج می برد بنابراین می توان با تهیه و نصب پنلهای خورشیدی بر روی بام منازل این روستا و تزریق برق تولیدی توسط این پنلها به شبکه ی برق سراسری هم اشتغالزایی و کسب درآمدی برای روستاییان فاقد شغل باشد و هم کمکی به تولید برق با استفاده از انرژیهای پاک شود.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه