اخبار داغ

مدیر حوزه علمیه جغتای:

محرومیت زدایی در دستور کار حوزه علمیه جغتای قرار گرفت

محرومیت زدایی در دستور کار حوزه علمیه جغتای قرار گرفت
مدیر حوزه علمیه جغتای عنوان گفت: همکاری با بسیج در راستای حضور طلاب این حوزه علمیه در روستاهای محروم جغتای، در دستور کار حوزه علمیه امام خمینی(ره) قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیام جغتای، آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه که هرسال زودتر از مدارس و دانشگاهها اتفاق می افتد، بهانه ای شد تا خبرنگار ما پای صحبت های حجت الاسلام حسین برادارن، مدیر جدید حوزه علمیه امام خمینی(ره) جغتای بنشیند و سوالاتی را در رابطه با برنامه ها و کمبودها در راستای پرورش طلبه های جوان این حوزه علمیه بپرسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام جغتای,

حجت الاسلام برادران در این گفت و گو با اشاره به اتخاذ رویکرد جدید، به منظور جهش در امور آموزشی و تربیتی طلبه های جدیدالورود به این حوزه، تشریح کرد: حوزه علمیه امام خمینی(ره) جغتای در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ موفق به جذب ۳۶ طلبه جدید الورود و واجد الشرایط از بین ۱۰۰ داوطلب تحصیل در این حوزه شده است، در حالی که در ۳ سال تحصیلی اخیر طلبه ای در این مرکز جذب نشده است.

,

وی با اشاره به برگزاری آزمون ورودی این حوزه همزمان با دیگر مراکز استان خراسان رضوی، اظهار داشت: برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه در زمینه مباحث عمومی و تخصصی و همچنین انجام مصاحبه های کارشناسان با داوطلبان ورود به این مرکز باعث می شود تا افرادی که به نوعی فاقد توانایی های لازم می باشند، از تحصیل در حوزه علمیه باز بمانند.

,

مدیر حوزه علمیه جغتای، با اشاره به قدمت بیش از ۳۰ ساله این مدرسه در شهرستان جغتای، خاطرنشان کرد: زحمات مرحوم شیخ محمد حسن احمدی در تاسیس حوزه علمیه جغتای، و تلاش های حجت الاسلام سید عبدالمجید هاشمی و امام جمعه جغتای، بیشینه ای ریشه دار و مستحکم را برای این مدرسه رقم زده است.

,

محرومیت زدایی در دستور کار حوزه علمیه جغتای قرار میگیرد 

, محرومیت زدایی در دستور کار حوزه علمیه جغتای قرار میگیرد ,

حجت الاسلام برادران در بخش دیگری با اشاره به محرومیت های موجود در برخی روستاهای شهرستان جغتای، اظهار داشت: همکاری با بسیج و سپاه در راستای حضور طلاب این حوزه علمیه در روستاهای محروم جغتای و شرکت در امور فرهنگی و عمرانی روستاها، در دستور کار حوزه علمیه امام خمینی(ره) قرار گرفته است.

,

حوزه علمیه جغتای نیازمند مشارکت خیران و واقفان

, حوزه علمیه جغتای نیازمند مشارکت خیران و واقفان,

وی کمبود فضای آموزشی در این حوزه علمیه را یکی از موانع اصلی نبود مقاطع بالای تحصیلی در حوزه علمه جغتای عنوان و یادآور شد: در صورت مشارکت خیران و اقفان به منظور توسعه ساختمان این حوزه و همچنین ارتقای امکانات رفاهی و آموزشی، می توانیم مقاطع بالاتر تحصیلی را در حوزه علمیه جغتای ارائه دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه