اخبار داغ

زنبورداران شهرستان خلخال آماده کوچ به مناطق گرمسیر هستند+ تصاویر

زنبورداران شهرستان خلخال آماده کوچ به مناطق گرمسیر هستند+ تصاویر
با کاهش دما و برودت در منطقه خلخال زنگ کوچ زنبورداران شهرستان خلخال به مناطق گرمسیر به صدا درآمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ازناو، به دنبال کاهش دما و برودت هوا در منطقه خلخال زنگ کوچ زنبورداران شهرستان خلخال به صدا در آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ازناو,

بیش از ده ها  زنبوردار خلخالی که فصل بهار و تابستان را در کشتزارها ، باغات و مراتع پرگل شهرستان خلخال گذرانده اند اکنون با فرا رسیدن پاییز آماده کوچ می شوند.

,

بیوک خسروی زنبوردار خلخالی در گفتگو با خبرنگار ازناو اظهار داشت:  کاهش دما در منطقه موجب کاهش فعالیت زنبورها و بعضا تلفات در زنبورها خواهد شد که به خاطر حفظ زنبورها باید این کوچ انجام شود.

,

وی مناطق شمال استان گیلان، زنجان و منطقه خورش رستم را بیشترین مسیر برای استقرار کندوهای زنبور عسل برای پاییز و زمستانی گذرانی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر کلیه زنبورداران برداشت خود از کندوهای عسل را انجام داده و محصولات امسال به به خاطر بارش های پربار سه ماهه آخر 95 خوب و چشمگیر بوده است که عسل به عنوان یک سوغات خوب و ارگانیک از منطقه خلخال قابل استقاده در مناطق مختلف کشور است.

,

خسروی یکی از مشکلات موجود برای زنبورداران  و تولیدکنندگان عسل را  عدم پرداخت حق بیمه محصولات کشاورزی  از سوی عامل بیمه محصولات کشاورزی عنوان و خواستار تسریع در رسیدگی به مشکلات  زنبورداران شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه