اخبار داغ

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران:

آمار پروازهای فرودگاه یاسوج جوابگوی نیاز استان نیست /باند فعلی فرودگاه تنها پذیرای هواپیمای ATR 72 است

آمار پروازهای فرودگاه یاسوج جوابگوی نیاز استان نیست /باند فعلی فرودگاه تنها پذیرای هواپیمای ATR 72 است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به امکانات و زیرساخت های فراهم شده و در دست اقدام در مجموعه فرودگاه یاسوج، هم اکنون آمار پروازهای فعلی رضایت بخش و جوابگوی نیاز استان نیست و نسل جدید هواپیماهای پسابرجامی هما می تواند راهگشای توسعه حمل و نقل هوایی این استان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ، نشستی با حضور علی محمد احمدی استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد با همراهی علی محسنیان مدیر فرودگاه یاسوج و خانم دکتر فرزانه شرفبافی مدیرعامل هواپیمایی جمهوری‌اسلامی ایران (هما) به منظور بررسی شرایط برقراری پروازها در فرودگاه یاسوج در دفتر مدیر عامل هما برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

استاندار کهگیلویه و بویر احمد که به تازگی سکان مدیریت استان را به دست گرفته است به عنوان اولین اقدام اجرایی در جهت توسعه متوازن ، رونق صنعت توریسم وگردشگری با محوریت توسعه فرودگاه و افزایش پرواز ها را در دستور کار خود قرار داده است.

,

در این نشست علی محمد احمدی ضمن بیان ظرفیت های استان و فرودگاه یاسوج از ضرورت برقراری پروازهای بیشتر در فرودگاه یاسوج خبرداد و گفت با توجه به امکانات و زیرساخت های فراهم شده و در دست اقدام در مجموعه فرودگاه یاسوج، هم اکنون آمار پروازهای فعلی رضایت بخش و جوابگوی نیاز استان نیست و  نسل جدید هواپیماهای پسابرجامی هما می تواند راهگشای توسعه حمل و نقل هوایی این استان باشد.

,
دکتر احمدی در ادامه افزود: در سال های اخیر تحولات خوبی در توسعه فرودگاه یاسوج انجام پذیرفته و در همین راستا از خانم شرفبافی برای بازدید از استان و ظرفیت و امکانات فرودگاه یاسوج دعوت به عمل آورد که بنا بر توافق به عمل آمده به زودی این مهم محقق و طی جلسات کارشناسی عملیاتی و بازرگانی فرودگاه برای برقراری پروازها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
,
 
,
دولت برای توسعه فرودگاه یاسوج قولهای مساعدی داد
, دولت برای توسعه فرودگاه یاسوج قولهای مساعدی داد,
 
,
احمدی گفت: دولت برای توسعه فرودگاه یاسوج قولهای مساعدی داد و امروز شرایط برای نشست و برخواست هواپیماهای متوسط برای نخستین بار فراهم است و به زودی استان از این نعمت بهره مند خواهد شد.
,
 
,
استاندارعنوان کرد: با توجه به خرید هواپیماهای (ای. تی. آر) به عنوان یکی از دستاوردهای ارزشمند برجام و شرایط مناسب پسا برجامی یکی از بندهای مذاکره با مدیرعامل هواپیمایی کشور استفاده از این ناوگان هوایی در آسمان کهگیلویه و وبویراحمد بوده است.
,

وی گفت: فاز نخست طرح تطویل باند به طول حدود 2 هزار متر به پایان رسیده و مسئولان فرودگاه اعلام کرده‌اند که منعی برای فعالیت شرکت هواپیمایی آسمان در برقراری مجدد پروازها وجود ندارد.
,
,
 
,
بهره‌برداری نهایی از طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج را  پایان مهرماه
, بهره‌برداری نهایی از طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج را  پایان مهرماه,

احمدی بهره‌برداری نهایی از طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج را  پایان مهرماه اعلام کرد و افزود: افزایش تعداد پروازها و نشست و برخواست هواپیماهای متوسط، هدیه ای ارزشمند از سوی دولت تدبیر و امید به مردم استان است.
,
,

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی این فرودگاه علاوه بر استانداردسازی و اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای افزایش شمار پروازها به بیش از 2 تا سه پرواز در ساعات مختلف شبانه‌روز است.
,
,

احمدی خاطر نشان کرد: باند فعلی فرودگاه تنها پذیرای هواپیمای ATR 72 است که با تطویل و روکش باند امکان پذیرش هواپیماهایی با بدنه متوسط همچون فوکر 100 و ایرباس 320 نیز فراهم می‌شود.
,
,
 
,
امکان نشستن هواپیماهای فوکر 100 و متوسط در این فرودگاه فراهم می‌ شود
, امکان نشستن هواپیماهای فوکر 100 و متوسط در این فرودگاه فراهم می‌ شود,

وی افزود: با اجرای طرح تطویل فرودگاه یاسوج طول باند از 2 هزار و 600 متر به بیش از سه هزار و 200 متر افزایش می‌یابد که این مهم امکان نشستن هواپیماهای فوکر 100 و متوسط در این فرودگاه را فراهم می‌کند.
,
,
 
,
دکتر شرفبافی نیز ضمن بیان موارد مورد نظر هواپیمایی هما ابراز امیدواری کرد زمینه سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد و پیشنهاد های جلسه، در آینده نزدیک فراهم گردد.
,
 
,
مدیر فرودگاه یاسوج نیز در این دیدار گفت: انتقال و جابه‌جایی ساختمان زندان به‌عنوان مانع اصلی باند پروازی برنامه‌ای بلندمدت بوده که در دستور کار قرار گرفته است.
,
 
,
علی محسنیان افزود: با انتقال و جابه‌جایی ساختمان زندان مرکزی یاسوج یک هزار و 412 متر طول باند که حتی با اجرای طرح تطویل باند همچنان بدون استفاده باقی خواهند ماند، امکان بهره‌برداری آن ممکن خواهد شد.
,

وی افزود: البته آزادسازی حدود 522 متر از این میزان نیز با حذف، اصلاح و یا کاهش ارتفاع تانکر ذخیره آب و دکل آنتن دهی زندان مرکزی یاسوج ممکن بود که این مهم تحقق یافت.
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه