اخبار داغ

بازار نوشت افزار ایران جولانگاه قهرمانان غربی/ جای خالی برندهای محبوب دهه ۶۰ در بازار نوشت افزار

بازار نوشت افزار ایران جولانگاه قهرمانان غربی/ جای خالی برندهای محبوب دهه ۶۰ در بازار نوشت افزار
بازار نوشت افزار ایران؛ در سایه غفلت و عدم نظارت مسئولان دولت در آستانه بازگشایی مدارس همچنان در انحصار چینی هاست و در واقع ستاره های چینی همچنان در آسمان لوازم التحریر و نوشت افزار ایران می درخشند و اسطوره‌ های تقلبی روی نوشت ‌افزار ایرانی جا خوش کرده و نوشت‌افزارهای خارجی و غربی با طعم تجمل و تصاویر مستهجن برروی ویترین مغازه ها خودنمایی می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازاروم نیوز، شهریور رو به پایان است و تب و تاب گشایش مجدد مدارس باعث رونق برخی بازارها از جمله نوشت‌افزار شده، اما اکنون بازار نوشت‌افزار کشورمان در تسخیر تولیدات چین، هندوستان و برخی کشورهای اروپایی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

این روزها آنچه که از گوشه و کنار کتابفروشی ها و خرید های کودکان تا نوجوانان به گوش می رسد، خرید لوازم فانتزی و با رنگ و لعاب است تا شاید زمینه ای برای فخر فروشی هر کدام از دانش آموزان به دیگری باشد. این بازارهای خارجی نه تنها موجب رسیدن آسیب های جدی به کودکان می شوند بلکه آسیب های اجتماعی جدی را در بین کودکان به وجود می آورد که میتواند به نوبه ی خود مشکلات جدی متعددی را به دنبال داشته باشد.

,

اگر هرکدام از ما سری به مراکز فروش اقلام مدرسه کودکان بزنیم متوجه میشویم دیگر در پشت ویترین های کتابفروشی ها خبری از سارا و دارا قهرمان کودکی های خودمان خبری نیست بلکه جای خود را به شخصیت های نیمه برهنه همچون کیتی، سیندرلا، بتمن و مرد عنکبوتی داده اند که با لبخند های متفاوت مخاطب را به سوی خود جذب می کنند اینجاست که میگویند مرغ همسایه جای غاز دارد.

,

شخصیت هایی که تمامی آن ها برگرفته از نوعی ترویج باورهای غلط غربی می باشد و متاسفانه بسیاری از والدین به دلیل عدم اطلاع از این امر که دیدن تصاویر منفی درج شده بر روی نوشت افزار فرزندانشان می تواند نتایج منفی برای آنها دارد اقدام به خرید این گونه وسایل برای دانش آموزان خود می کنند.

,

باید چنین گفت که گفت کودکان و دانش آموزان ایرانی از تهاجمات غرب در امان نمانده اند چراکه کشورهای غربی با شیوه ها و روش های مختلف تلاش در تاثیرگذاری بر روی روان تک تک آنان دارند.

,

حال اگر کمی از این موضوع بگذریم و وارد بحث اقتصادی شویم متوجه می شویم که بر اساس نظریه کارشناسان حدود ۸۵ درصد از بازار نوشت افزار ایران در تصرف خارجی ها است و آن ها هستند که با تصاویر جومونگ و سوسانو و باربی و بن تن و بتمن و مرد عنکبوتی و کیتی در این میدان یکه تازی می کنند و در مسیر راه برای نوشت افزارهای ایرانی سارا و دارا ترمز حتی هم نمی گیرند!

,

شاید هنوز فرهنگ خرید لوازم ملی در بین مردم نهادینه نشده پس اگر مردم ما بدانند که فقط با خرید یک قلم نوشت افزار ایرانی چقدر می توانند به اقتصاد ملی ایران کمک کنند و با این کار چند هزار جوان ایرانی مشغول کار می شوند حتما از تولیدات داخلی حمایت می کنند و با این کار از خروج ارز از کشور جلوگیری می کنند.

,

نکته قابل تامیل در این میان این است که، دیگر خبری از برندهای محبوب دهه شصت در بازار نیست، خودکار بیک از مهم ترین گمشدگان این بازار و برندهای محبوب است و شاید کارخانه اش دیگر تعطیل شده و تولیدی ندارد. باز هم می گوییم الله اعلم!

,

تنها چیزی که اکنون می توان انجام داد این است که در جایگاه تماشاگران نشسته و به مسابقه جولان دهی لوازم غربی بنگریم تا در پایان از برنده این رقابت ها با ورشکستگی کارخانجات تولیدات ایرانی تجلیل کنیم!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه