اخبار داغ

صبح امروز و به ریاست آیت‌الله جنتی

حاشیه های جلسه امروز خبرگان ملت/ انتقاد بود؛ مخاطبش نبود

حاشیه های جلسه امروز خبرگان ملت/ انتقاد بود؛ مخاطبش نبود
اجلاسیه جدید مجلس خبرگان رهبری در حالی امروز آغاز شد که مخاطب اصلی انتقادات و توصیه های رئیس مجلس خبرگان، در جلسه حضور نداشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سومین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری صبح امروز از ساعت ۸:۳۰ در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

آیت الله دری نجف آبادی عضو هیئت رییسه خبرگانی ها ابتدا دستور کار اجلاسیه را قرائت کرد.

,

همزمان با پایان قرائت قرآن کریم، سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات و نماینده استان تهران در خبرگان سر رسید. صدای پیاپی شاتر دوربین عکاسان، حالا به صورت ممتد و پیاپی شنیده می شد.

,

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اولین کسی بود که به پای آقای وزیر بلند شد و خواست که جایش را به علوی بدهد. علوی، صندلی دم درب ورودی صحن که عادت داشتیم در سال های قبل آیت الله مصباح یزدی را آنجا ببینیم، برای نشستن انتخاب کرد.

,

, ,

نفر بعدی که با ورودش به صحن مجلس، حواس دوربین ها را به خود جلب کرد، آیت الله صادق آملی لاریجانی بود. مرد شماره یک دستگاه قضایی بی سر و صدا و بدون اینکه توجه خاصی را به خود جلب کند، رفت و پشت صندلی شماره ۵۸ نشست.

,

, ,

سر که چرخانده می شد، خبری از آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد نبود. در همین حال ناگهان صدای دوربین عکاسان حواسمان را بار دیگر متوجه درب ورودی صحن کرد؛ آیت الله علم الهدی بود.

,

, ,

امام جمعه مشهد آرام راه خود را به سمت صندلی مورد نظرش طی کرد. کدخدایی به محض دیدن علم الهدی، نیم خیز شد اما بلند نشد. امام جمعه مشهد پس از مصافحه و خوش و بش نه چندان مفصل با حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی، رفت و صندلی پشت سر تولیت استان قدس رضوی را برای نشستن انتخاب کرد.  

,

, ,

کدخدایی حالا دیگر تصمیمش را برای بلندشدن گرفته بود. آقای سخنگو با دست روی پیشانی گذاشتن و نشاندن لبخند ملیحی روی لب، عرض ارادت مجملی به علم الهدی کرد.

,

آیت الله جنتی در بخشی از اظهاراتش توصیه هایی را متوجه مدیریت کشور کرد. البته رییس جمهور بخاطر حضور در اجلاس سازمان ملل، نبود که این توصیه ها را بشنود. خود آیت الله جنتی هم حواسش به این نکته بود؛ "توصیه هایی داریم البته آقای رییس جمهور نیستند که خدمت خودشان بگوییم."

,

همین طور که داشتیم ورود اعضا را چک می کردیم، صدای منشی هییت رییسه ما را به خود آورد. "از این جا بعد اجلاسیه غیرعلنی است؛ خبرنگاران عزیز خسته نباشند."

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه