اخبار داغ

استقلال اقلیم کردستان عراق رویایی نیمه تمام

استقلال اقلیم کردستان عراق رویایی نیمه تمام
کمتر از یک هفته دیگر به رفراندوم جدایی کردستان عراق باقی است ولی هنوز این جدایی تحت تاثیر مسائل داخلی، منطقه ای و بین المللی قرار دارد و بسیاری از کشورهای جهان علنا با این تجزیه طلبی مخالفت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کانی پرس،کمتر از یک هفته دیگر به رفراندوم جدایی کردستان عراق باقی است ولی هنوز این جدایی تحت تاثیر مسائل داخلی، منطقه ای و بین المللی قرار دارد و بسیاری از کشورهای جهان علنا با این تجزیه طلبی مخالفت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کانی پرس,

هر چند برای پافشاری این رفراندوم از سوی سران اقلیم کردستان عراق سناریوهای گوناوگونی مطرح است ولی با نگاهی به موقعیت و شرایط خاص جغرافیایی کردستان عراق مهترین سناریو را می توان بر هم زدن امنیت این منطقه توسط رژیم صیهونیستی دانست که علنا از این همه پرسی استقبال کرده است.
پافشاری رهبران کردستان عراق برای برگزار کردن رفراندوم تجزیه عراق و همگام شدن با رژیم صیهونیستی و امریکا در ادامه برنامه راهبردی موسوم به «خاورمیانه جدید» است که طی آن خاورمیانه به کشور های کوچک و وابسته تبدیل می شود تا در نهایت منافع فرزند نامشروع امریکا در منطقه یعنی رژیم اشغال گر قدس را تامین شود.

,
,

با نگاهی به فعل و انفعالات منطقه ای و سخنرانی های مسئولان امریکا و رژیم صیهونیستی از سال ۲۰۰۶ به بعد که کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه وقت امریکا در تل آویو ادامه برنامه درازمدت «خاورمیانه بزرگ» را مطرح کرد بیش از پیش به این فرضیه نزدیک خواهیم شد.

,

نقشه‌ راه نظامی آمریکا، اسرائیل و انگلیس برای تاسیس خاورمیانه جدید با تشکیل گروه های تروریسیتی همانند داعش در عراق و سوریه کلید خورد ولی در نهایت و به علت شکست این گروها آنان نقشه دوم خود که همان جدای قومیت ها از دولت های مرکزی بود را کلید زدند.

,

امریکایی ها و رژیم صیهونیستی در نقشه خاورمیانه خود با برنامه ریزی دقیق در صدد ایجاد آشوب های قومیتی در دو کشور عراق و سوریه و به دنبال آن حضور نظامی در این مناطق بوده اند تا با این شیوه بتوانند شمال خاورمیانه را نیز در کنترل خود داشته باشند.

,

همچنین شکستن حلقه مقاومت منطقه، به دست گرفتن جریان‌های فکری در خاورمیانه، تثبیت موقعیت خود در اقتصاد منطقه، حضور در بازار سرمایه گذاری کردستان عراق، دسترسی به آب از طریق استقلال مناطق کردنشین عراق، ناامن کردن کشورهای مخالف رژیم صهیونیستی نیز از دیگر بند های این سناریو و خواب اشفته برای کردستان عراق است.

,

در ادامه این سناریو بی گمان تغییر مذهب و فرهنگ مردمان کردستان عراق در دستور کار برنامه ریزان غربی این رفراندوم قرار خواهد گرفت زیرا مردمان این منطقه از خاورمیانه همیشه در صف اول مبارزه با دشمنان اسلام بودند و در طول تاریخ فرهنگ و اصالت غنی خود را حفظ کرده اند حال تئوریسن های غربی به بهانه استقلال به دنبال جدای مردم کرد ان منطقه از اسلام و فرهنگ خود خواهند بود.

,

متاسفانه سیاست مداران کرد تا این لحظه با شعارهای حامی گونه غرب و رژیم کودک کش صیهونیستی خام شدند و در حال جدای کردستان از عراق هستند و شاید تا مدتی طعم آزادی لب های انان را شیرین کند اما در نهایت آنان گرفتار مرداب متعفن غربی ها خواهند شدکه فروپاشی خانواده، دوری از مذهب، ازادی های لجام گسیخته، مرگ فرهنگ و تمدن از پیامدهای ان خواهد بود.

,

با این دو سناریو بی گمان استقلال منطقه کردستان عراق سراب و رویایی بیش نخواهد بود در انتها تنها حاصل آن اوراگی و بی خانمانی دوبارگی مردمان پاک و کرد در کردستان عراق خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه