اخبار داغ

کلافگی مردم بن از وجود سگ های ولگرد/رعب و وحشت و انتقال بیماری مهم‌ترین دلنگرانی برای شهروندان

کلافگی مردم بن از وجود سگ های ولگرد/رعب و وحشت و انتقال بیماری مهم‌ترین دلنگرانی برای شهروندان
امروز وجود سگ‌های ولگرد در معابر عمومی و داخل شهر سبب رعب و وحشت کودکان یا سایر افراد می‌شود و در حالی که این حیوانات می‌توانند به‌آسانی ناقل هرگونه آلودگی باشند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پی ارسال گزارش‌ها مردمی به خبرنگار زنگ خبر مبنی بر وجود سگ‌های ولگرد در شهرستان بن موضوع در دست بررسی خبرنگار زنگ خبر قرار گرفت.

سگ‌های ولگرد در شهرستان بن ماه هاست که به یک معضل بزرگ تبدیل شده است، معضلی که در آغاز سال تحصیلی جدید  باید زودتر چاره ای برای آن در سطح شهرستان دیده شود.

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار زنگ خبر, خبرنگار زنگ خبر , .,
,
, . ,
,
,
, ,
,
,

سگ های ولگردی که فضاهای عمومی و رفت و آمد را در سایه بی توجهی مسئولین به تصرف خود در آورده اند و محیط های رفت و آمد را برای دانش آموزان ناامن می کنند  .

امروز وجود این سگ‌ها در معابر عمومی و داخل شهر سبب رعب و وحشت کودکان یا سایر افراد می‌شود و در حالی که این حیوانات می‌توانند ناقل هرگونه آلودگی باشند.

وجود این حیوانات به نوبه خود مشکلی بزرگ برای روستاها و شهرهای، شهرستان بن به حساب می آید و با وجود ساختمان‌های فرسوده که به ویرانه تبدیل شده‌اند و وجود محل های نگهداری دام در روستاها و شهرها و همجواری با منازل مسکونی، این مشکل و خطرات ناشی از آن برای مردم دو چندان شده است.

 

,  .,
,
, .,
,
,
,
,
, ,
,
,

سگ های ولگرد مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد می کنند و حتی در برخی موارد موجب مرگ انسان ها می شوند اما مهمترین معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت این سگ‌ها در شهرها و روستاها، شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان، افزایش آن در جمعیت دامی و انسان و انتقال بسیاری از بیماری‌ها از سگ به انسان است و ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بیماری‌هایی نظیر هاری، کیست هیداتیک، سالک،کالاآزار، لاروهای مهاجر احشایی بروسلوز و لپتوسپیروز اشاره کرد که بر ضرورت اجرای دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بیش از پیش تاکید می ورزد.

یکی از شهروندان بن که از وجود سگ‌های ولگرد در کوچه‌های نگران است به خبر نگار ما گفت: وجود این سگ‌ها سبب ترس بچه‌ها و بانوان می شود و از ساعت 22 شب به بعد کوچه‌ها در قرق این حیوانات است.

ای کاش مسئولان به مشکل وجود سگ‌های ولگرد در بن رسیدگی کنند


یکی از شهروندان شهرستان بن که خواست نامش منتشر نشود به خبرنگار زنگ خبر گفت: امروز مشکل سگ های ولگرد در تمام خیابان های شهر شهرستان بن وجود دارد و نمی دانم کسانی که باید رسیدگی کنند در کدام خیابان های این شهر زندگی می کنند که مشکلات مردم را لمس نمی کنند.

 

, .,
,
, .

ای کاش مسئولان به مشکل وجود سگ‌های ولگرد در بن رسیدگی کنند
,
,
, ای کاش مسئولان به مشکل وجود سگ‌های ولگرد در بن رسیدگی کنند,
,
, .,
,
,
, ,

وی افزود: ما به دلیل وجود سگ های ولگرد آسایش و آرامش نداریم، سگ های ولگرد بسیار وحشی هستند و به صورت گله ای در کوچه ها و خیابان ها حرکت می کنند و از آدم ها نمی ترسند، ما مردم عادی برای مقابله با این سگ ها هزینه هایی را می پردازیم که جبران کم کاری هاست.

این شهروند بنی ادامه داد: علاوه بر کودکان و زن ها، خود من هم در برخی از مواقع به دلیل وجود سگ های وحشی نمی توانم تردد کنم و برای حل این مشکل باید چاره‌ایی اندیشیده شود.

 

, .,
,
,
,
,
, ,

وی با بیان اینکه شهرستان بن امروز با شهرستان بن گذشته متفاوت است عنوان داشت: وجود سگ های ولگرد در شهرها و روستا های شهرستان بن بسیار تاسف آور است و ای کاش مسئولان به این مسایل شهر هم توجه کنند.

به گزارش زنگ خبر؛ لازم است با بررسی های دقیق و اجرای راهکارهای اصولی و علمی و به دور از هرگونه خشونت، فکری برای سگ‌های ولگرد در معابر شهری کنیم تا هم آسایش شهروندان برهم نخورد و هم این حیوانات مورد آزار و اذیت واقع نشوند.

, .,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه