اخبار داغ

جنگل های کهگیلویه و بویراحمد در آتش خشم سودجویان/ جنگل هایی که به دلیل کمبود 300 قرق بان به تاراج می روند + تصاویر

جنگل های کهگیلویه و بویراحمد در آتش خشم سودجویان/ جنگل هایی که به دلیل کمبود 300 قرق بان به تاراج می روند + تصاویر
جنگل ها و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد روزانه توسط افراد یاسوج مورد تعرض قرار می گیرند که این امر ناشی از گستردگی جنگل ها، وجود جاده های دسترسی در جنگل ها و نبود نیروی کافی برای حفاظت از منابع ملی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس، هشت درصد جنگلهای کشور و 20 درصد جنگلهای زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد و در مساحتی افزون بر 57 درصد خاک استان، هر روز در از ترس سوخته شن و قطع شدن توسط افزار سودجود به خود می لرزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

براساس اعلام مسئولان استان حدود 90 درصد از مساحت کهگیلویه و بویراحمد را منابع طبیعی تشکیل داده و بقیه را نیز اراضی کشاورزی و شهرها و سکونتگاهها تشکیل می دهد و براین اساس اتخاذ تدابیری ویژه برای حفاظت هرچه بیشتر از این ثروت عظیم ضروری است.

,

, ,

جمع آوری بشکه های ذغال توسط نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده

, جمع آوری بشکه های ذغال توسط نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده,

امسال 500 هکتار از جنگل‌های استان طعمه حریق شده است

, امسال 500 هکتار از جنگل‌های استان طعمه حریق شده است,

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون به دلیل وقوع 87 فقره آتش سوزی 500 هکتار از جنگل‌های استان طعمه حریق شده است.

,

عزت‌الله بهشتی‌فرد  در گفت و گو با خبرنگاران  با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 85 هکتار از اراضی ملی استان از دست سودجویان باز پس‌گیری و رفع تصرف شد، افزود: با همکاری دستگاه قضایی در این مدت 6 هزار اصله نهال غیرمجاز در عرصه‌های منابع طبیعی جمع آوری و 123 هکتار در بدو تصرف از دست سودجویان نیز رفع تصرف شده است.

,

, ,

متخلفی که ماهرانه چوب درختان جنگلی را با پوشاندن توسط کارتن های کهنه درخودرو جاسازی کرده ودرحال انتقال به استانهای مجاور بود توسط حفاظت منابع طبیعی شهرستان دنا شناسایی و توقیف شد.

, متخلفی که ماهرانه چوب درختان جنگلی را با پوشاندن توسط کارتن های کهنه درخودرو جاسازی کرده ودرحال انتقال به استانهای مجاور بود توسط حفاظت منابع طبیعی شهرستان دنا شناسایی و توقیف شد.,

بهشتی فرد از کاهش 45 درصدی مساحت آتش سوزی‌ها جنگل‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: پارسال 70 فقره آتش سوزی به مساحت 902 هکتار در جنگل‌های استان به وقوع پیوسته این در حالی است که امسال 500 هکتار از جنگل‌های استان بر اثر 87 فقره آتش سوزی از بین رفت.

,

وی گفت: 350 هزار هکتار از عرصه‌های مناطع طبیعی در 26 نقطه در معرض خطر آتش سوزی شناسایی، پهنه بندی و با انتخاب دیده بان و ارائه کلاس های آموزشی در قالب طرح حفاظت مشارکتی به مردم واگذار شده که تأثیر به سزایی در کاهش مساحت آتش سوزی‌ها در استان داشته است.

,

نیاز به 300 قرق بان برای حفاظت از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد

, نیاز به 300 قرق بان برای حفاظت از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد,

بهشتی فر بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با وجود 874 هزار هکتار جنگل و 540 هزار هکتار مرتع به حداقل 300 قرقبان نیاز دارد که هم اینک 76 قرقبان در جنگل ها و مراتع این استان مشغول خدمت هستند.

,

در قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع برای هر هکتار آتش سوزی مرتع حبس بین سه تا 10 سال و جریمه مالی 200 میلیون ریال و برای هر هکتار جنگل 250 میلیون ریال جریمه آتش سوزی پیش بینی شده است.

,

طمع برخی سود جویان در ذغال شدن درختان بلوط

, طمع برخی سود جویان در ذغال شدن درختان بلوط,

نبود وسایل اولیه برای مهار آتش سوزی، نبود بالگرد اطفای حریق، دسترسی نداشتن در ساعت های اولیه به مناطق آتش گرفته و طمع برخی سود جویان در ذغال شدن درختان بلوط همه دردهای است که امروز محیط بانان از آن دم می زنند.

,
, ,
 
,
توقیف خودروی حامل هیزم درخت جنگلی بلوط توسط حفاظت منابع طبیعی شهرستان چرام در منطقه سرفاریاب
, توقیف خودروی حامل هیزم درخت جنگلی بلوط توسط حفاظت منابع طبیعی شهرستان چرام در منطقه سرفاریاب, توقیف خودروی حامل هیزم درخت جنگلی بلوط توسط حفاظت منابع طبیعی شهرستان چرام در منطقه سرفاریاب,
 
,
, ,

 

,
این مسیر در ابتدای تنگ گنجه ای است و در دو سال گذشته مورد بحث واقع شده  و بدلیل وجود درختان کهنسال بلوط و چنار در این دامنه شیب  چشم انداز زیبائی دارد و قطع انها باعث فرسایش  و رانش در آتی خواهد شد.
,
در صورتی که در سمت دیگر  بطرف دره  امکان تعریض  جاده وجود دارد، مع الوصف تحت هیچ عنوان توجیهی پسندیده نیست این درختان ارزشمند که تعدادشان زیاد است قطع شود. 
,
 
,
 
,
گزارش : ابراهیم عزیزی
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه