اخبار داغ

جولان انواع لوازم التحریر خارجی و بی‌کیفیت در بازار قزوین/ بی‌ثباتی قیمت‌ها در نمایشگاه پاییزه

جولان انواع لوازم التحریر خارجی و بی‌کیفیت در بازار قزوین/ بی‌ثباتی قیمت‌ها در نمایشگاه پاییزه
همچنان شاهد خودنمایی محصولات وارداتی در بازار لوازم التحریر ایران هستیم و نرخ ثابتی برای لوازم التحریر در نمایشگاه پاییزه وجود ندارد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص نیوز؛ کمتر از یک هفته تا بازگشایی مدارس باقی مانده و بازار فروش لوازم التحریر داغ است و دانش آموزان و خانواده‌ها مشغول خرید اقلام برای فرزندان خود هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص نیوز؛ ,

اما موضوعی که در بازار رنگارنگ لوازم التحریر به چشم می‌خورد قبضه شدن این بازار توسط اجناس خارجی با کیفیت‌های متفاوت ، طرح و رنگ‌های متنوع و برگرفته از فرهنگ غربی است که مجالی برای نفس کشیدن تولیدات داخلی نمی‌دهند.

,

برخی از لوازم التحریرها با وجود آنکه وارداتی هستند اما قیمت کمتری نسبت به مشابه ایرانی دارند و به علت رنگ و لعابشان بیشتر مورد پسند دانش آموزان قرار می‌گیرند.

,

طبق نظر عرضه کنندگان لوازم التحریر، محصولات چینی در این بخش هم بر سایر کالاهای وارداتی پیشی گرفته‌اند و تقریبا بازار لوازم التحریر ایران تحت سلطه این محصولات است.

,

در واپسین روزهای تابستان شاهد برپایی نمایشگاه پاییزه در سراسر کشور و همچنین استان قزوین هستیم که علاوه‌بر عرضه کالاهای مصرفی مردم اقدام به فروش نوشت‌افزارها و لوازم‌التحریر کرده‌اند.

,

, , ,

خبرنگار شاخص، این فرصت را غنمیت شمرده تا سری به این نمایشگاه و بازار داغ لوازم‌التحریر بزند؛ نمایشگاه به دو بخش خوراک و پوشاک و بخش دیگر به عرضه لوازم التحریر در چندین غرفه محدود اختصاص یافته است.

,

اغلب افرادی که در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند، به دلیل گرانی لوازم التحریر تا روزهای آخر تابستان صبرکرده‌اند تا از حراجی‌ها و تخفیفات بهره‌مند شوند اما آن طور که به نظر می‌رسد قیمت‌ها به جز ۱ یا ۲ غرفه که برای برخی از کالا‌ها تخفیف قرار داده‌‌اند؛ با فروشگاه‌های خارج از نمایشگاه تفاوت چندانی ندارد.

,

در ادامه خبرنگار شاخص به گفتگو با شهروندان حاضر در این نمایشگاه پرداخته است.

, شاخص,

 لوازم التحریر بی کیفیت اما با قیمت بالا به فروش می‌رسد

,  لوازم التحریر بی کیفیت اما با قیمت بالا به فروش می‌رسد,  لوازم التحریر بی کیفیت اما با قیمت بالا به فروش می‌رسد,

خانم صمدی مادر یک دانش آموز مقطع ابتدایی با بیان اینکه محصولات وارداتی اغلب از کیفیت پایینی برخوردار هستند، افزود: قیمت لوازم التحریر هر ساله در حال افزایش است اما تفاوتی در کیفیت آن‌ها به وجود نمی‌آید.

,

وی اضافه کرد: بسیاری از والدین به دنبال خرید محصولاتی با قیمت مناسب هستند اما دانش آموزان بیشتر به رنگ و لعاب و تصاویر روی لوازم التحریر جذب می‌شوند.

,

این شهروند قزوینی تصریح کرد: بومی سازی و اسلامی کردن شخصیت‌های به کار برده شده در لوازم والتحریرها می‌تواند تاثیر به سزایی در جذب دانش‌آموزان به نوشت‌افزارهای داخلی داشته باشد.

,

آقای فرهادی که برای دو دانش آموز مقطع ابتدایی خود خرید می‌کرد بیان کرد: قیمت بعضی از اقلام نسبت به سال گذشته که برای فرزند بزرگترم خرید کرده بودم افزایش پیدا کرده و همچنان شاهد خودنمایی لوازم خارجی و وارداتی در این بازار هستیم.

,

وی اضافه کرد: فرزندان من لوازمی را می‌پسندند که شخصیت‌های کارتونی ایرانی داشته باشد اما تنوع این محصولات در این نمایشگاه در مقایسه با کالاهای چینی کمتر بوده و دارای قیمت‌های بالاتری هستند.

,

فرهادی با بیان اینکه طرح‌های ایرانی اسلامی که در سال‌های اخیر تولید می‌شود جای خود را در میان کودکان و نوجوانان باز کرده است تاکید کرد: مسوولان باید به حمایت از تولیدکنندگان و محصولات داخلی توجه بیشتری داشته باشند.

,

لوازم‌التحریرها در نمایشگاه پاییزه نرخ ثابتی ندارند

, لوازم‌التحریرها در نمایشگاه پاییزه نرخ ثابتی ندارند, لوازم‌التحریرها در نمایشگاه پاییزه نرخ ثابتی ندارند,

یک مادر که خود نیز شاغل بود با اشاره به متفاوت بودن قیمت لوازم التحریر در بازار اظهار کرد: قیمت‌ها در غرفه‌ها بسیار متناقض است و باید نظارت‌ها بیشتر شود تا نرخ ثابتی برای خرید وجود داشته باشد .

,

وی همچنین گفت: گرانی لوازم التحریر برای خانواده‌های دارای چند دانش آموز  و با قدرت خرید پایین، مشکل آفرین است به طوی که گاهی قیمت‌ها برای والدینی که حتی هر دو شاغل هستند هم سنگین است.

,

این مادر خواستار رسیدگی بیشتری از سوی دستگاه‌های نظارتی بر قیمت‌ها شد و اضافه کرد: اغلب طرح‌ها برگرفته از الگوهای غربی هستند به گونه‌ای که سهم اسطوره‌ها، انیمیشن‌ها یا حتی تصاویر شهدا در این میان بسیار کم است و نیاز به توجه بیشتر طراحان دارد.

,

, , ,

با شنیدن گلایه‌ و شکایت خانوادها از قیمت بالای لوازم التحریر به سراغ غرفه‌داران رفتیم تا نظر آن‌ها را درباره این نمایشگاه و محصولات عرضه شده جویا شویم.

,

کالاها توسط کارشناسان اتحادیه صنفی قیمت گذاری شده است

, کالاها توسط کارشناسان اتحادیه صنفی قیمت گذاری شده است, کالاها توسط کارشناسان اتحادیه صنفی قیمت گذاری شده است,

آقای طاهری فروشنده لوازم التحریر در گفت‌وگو با خبرنگار شاخص، با اشاره به رونق بازار در روزهای پایانی تابستان افزود: کالاها توسط کارشناسان اتحادیه صنفی قیمت‌گذاری شده اما با این حال محصولات ما نسبت به سایر غرفه‌ها دارای تخفیف ۵ تا ۱۰ درصدی است.

, شاخص، ,

وی گفت: قیمت‌ها در مقایسه با سال گذشته درصد کمی افزایش داشته و مردم بیشتر از دفاتر و کالای ایرانی که دارای انیمیشن‌های ایرانی و شهدا هستند استقبال می‌کنند.

,

این فروشند بیان کرد: به علت استقبال مردم بهتر بود که ساعتی در صبح‌ هم برای بازدید از نمایشگاه اختصاص داده می‌شد زیرا در روزهای پایانی با ازدحام مشتریان مواجه می‌شویم.

,

در ادامه به سراغ یک فرشنده خانم رفتیم که به عرضه لوازم‌التحریرهای تولید ایران در نمایشگاه مشغول است.

,

وی با بیان اینکه محصولات ما از برندهای معتبر ایرانی است بیان کرد: خوشبختانه این محصولات با استقبال خوبی در نمایشگاه مواجه شده و دفترهایی که نقوش ایرانی اسلامی دارد مورد توجه بسیاری از جوانان قرار گرفته است.

,

وی در ادامه افزود: تولید در ایران با مشکلات بسیاری مواجه است و نیاز به حمایت بیشتر مسوولان دارد زیرا محصولات ایرانی اسلامی در زمینه فرهنگ سازی جامعه نقش به سزایی را ایفا می کند.

,

, , ,

برای بررسی بیشتر موضوع به گفت وگو با محمد فردوس‌نیا رییس اتحادیه فروشندگان لوازم التحریر استان قزوین پرداختیم.

,

وی در رابطه با‌ برگزاری نمایشگاه پاییزه در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اظهار کرد: اتحادیه لوازم التحریر به طور کلی با برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها مخالف است.

,

.وی در توضیح علت مخالفت با این موضوع افزود: وجود کالای چینی و نبود کالاهایی با برند معتبر در نمایشگاه منجر به عدم قیمت‌گذاری ثابت می‌شود که سردرگمی خریداران را به دنبال دارد

,

این مسوول ادامه داد: همچنین قیمت‌گذاری بر روی کالاها فقط در ابتدای نمایشگاه انجام می‌شود که ممکن است این قیمت‌ها طی روز‌های بعد با تغییر مواجه شود.

,

 ۹۲ درصد از لوازم التحریر کشور وارداتی است!

,  ۹۲ درصد از لوازم التحریر کشور وارداتی است!,  ۹۲ درصد از لوازم التحریر کشور وارداتی است!,

رییس اتحادیه لوازم التحریر استان تصریح کرد: در حال حاضر ۹۲ درصد از لوازم التحریر کشور وارداتی بوده و تنها نمادهای معتبر وارداتی توسط اتحادیه قابل کنترل و قیمت‌گذاری هستند.

,

این مسوول بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد از محصولات موجود در نمایشگاه اقلام وارداتی از چین و هند است بنابراین کیفیت‌ها و قیمت‌های متفاوت باعث سردرگمی خریداران می‌شود.

,

فردوس نیا تشریح کرد: تولید لوازم التحریر در ایران به علت بالابودن قیمت تمام شده از رونق کمی برخوردار است و نیاز به حمایت دارد.

,

وی عنوان کرد: به عنوان مثال تولید مدادهای روزنامه ای که با کیفیت و ابتکار تولیدکنندگان ایرانی بود به علت مشکلات در روند تولید متوقف شد.

,

این مسوول اضافه کرد: همچنین نوشت افزارهای ایرانی باید طرح‌ها و انیمیشن‌های مناسب سن کودکان را داشته باشند زیرا در سال‌های گذشته شاهد بودیم که تولیدکنندگان به علت عدم رعایت این امر، متضرر شده‌اند.

,

وی با اشاره به تولیدات سال جاری توضیح داد: ماه گذشته از سوی نهادهای ذی ربط در زمینه تولید طرح های ایرانی اسلامی پیشنهاداتی صورت گرفت در حالی که کارخانجات نیز محصولات خود را از یک سال پیش برای عرضه به بازار آماده کرده‌اند.

,

بازار لوازم التحریر نیازمند برنامه‌ریزی مدون و طولانی مدت است 

, بازار لوازم التحریر نیازمند برنامه‌ریزی مدون و طولانی مدت است , بازار لوازم التحریر نیازمند برنامه‌ریزی مدون و طولانی مدت است ,

رییس اتحادیه لوازم التحریر استان گفت: تولیدات لوازم التحریر بومی و ایرانی اسلامی نیاز به یک برنامه‌ریزی مدون و طولانی مدت دارد و یک همکاری معقولانه و به دور از شعارزدگی از سوی نهادهایی همچون اداره ارشاد، صنایع بازرگانی و آموزش و پرورش می‌طلبد.

,

فردوس‌نیا گفت: نهاد‌های مربوطه از سال جاری باید به فکر برنامه‌ریزی و عملیاتی کردن سیاست‌ها در زمینه تولید محصولات ایرانی اسلامی باشند.

,

وی در پایان افزود: امیدوارم روزی برسد که واردات اجناس چینی به کشور متوقف شود تا تولیدکنندگان داخلی بتوانند رشد کنند و هم محصولات دارای نمادهای مشخص توسط اتحادیه قیمت گذاری شود که مردم بتوانند در بازار لوازم التحریر خرید مطمئن تری داشته باشند.

,

, , ,

با توجه به آنچه در بازار لوازم التحریر مشاهده کردیم همچنان کالاها و اجناس چینی بر لوازم التحریر ایرانی پیشی گرفته و گاه به علت تنوع زیاد مورد توجه خریداران نیز قرار می گیرد اما با وجود محدود بودن لوازم التحریر ایرانی اسلامی استقبال کودکان و خانواده‌ها از این محصولات رو به فزونی است.

,

بنابراین این چنین انتظار می‌رود که مسوولان با حمایت از تولید کنندگان داخلی سعی در افزایش تولیدات ایرانی و فرهنگ‌سازی از طریق تولید لوازم التحریر بومی داشته باشند.

,

امیدواریم در سال‌های آینده کشور ایران با دارا بودن فرهنگ غنی ایرانی اسلامی بتواند در زمینه صادرات لوازم التحریر حرفی برای گفتن داشته باشد.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه