اخبار داغ

امام جمعه تفرش تاکید کرد؛

عاشورا؛ نمادی برای وحدت مسلمانان/فرهنگ ناب عاشورایی در سوگواری‌های حسینی تبیین و ترویج شود

عاشورا؛ نمادی برای وحدت مسلمانان/فرهنگ ناب عاشورایی در سوگواری‌های حسینی تبیین و ترویج شود
امام جمعه تفرش گفت: محافل حسینی و عاشورایی به ویژه در ماه‌های محرم و صفر با این کارکرد، می‌تواند دوستان و عشاق حسینی را به وحدت و همبستگی، اخوت و یکپارچگی برساند و دشمنان را منزوی و منفعل کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام نعمت‌اله خدامی امام جمعه تفرش در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ندای تفرش، با اشاره به ایام عزاداری امام حسین(ع) گفت: گریه، بکا و عزاداری در هر قالب و شکلی که انجام شود، باید مشروعیت داشته باشد یعنی با استفاده از سنت‌های اصیل برجای مانده از اهل بیت(ع) باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش, ندای تفرش,

خدامی اظهار کرد: عزای حسینی باید جامعه را هر روز و هر لحظه به پیام، اهداف، انگیزه‌های امام حسین(ع)، شیوه‌های مبارزاتی، درس‌ها و عبرتهای قیام حسینی نزدیکتر کند. در این راستا، نقش مرثیه‌سرایی، مقتل‌خوانی، نوحه‌های پر محتوا، پیام‌رسانی و ابلاغ معارف حسینی از کلام اباعبدالحسین(ع)، استفاده از تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه در این باب می‌تواند همه خادمان مکتب حسینی را راضی و جذب کند.

,

وی افزود: محافل حسینی و عاشورایی به ویژه در ماه‌های محرم و صفر با این کارکرد، می‌تواند دوستان و عشاق حسینی را به وحدت و همبستگی، اخوت و یکپارچگی برساند و دشمنان را منزوی و منفعل کند.

,

امام جمعه تفرش بیان کرد: دشمنان همواره سعی در حذف یا انحراف محافل حسینی داشته‌اند و حتی گاهی هم از نظریه «مذهب علیه مذهب» استفاده کرده‌اند؛ که با ساخت مدلهای جعلی که در زمان ما با محوریت تشیع انگلیسی مطرح می شود سعی کرده‌اند کارکرد حقیقی محافل عزاداری را به صفر برسانند.

,

خدامی ادامه داد: شعار دشمن این است که هرگونه عزاداری را جایز است و با این تنوع طلبی بی‌اساس در حقیقت می‌خواهند عاشقان حسینی را مشغول کارهای بی فایده کنند تا از اهداف آن حضرت(ع) غافل شوند، که این غفلت ثمره‌ای جز دفن مجالس عزاداری واقعی نیست.

,

وی اضافه کرد: عاشقان خالص سعی در ترویج مراسم، مکتب نماز، عبادت، اشک خالصانه و مقام بکاء و شور حسینی داشته باشند تا توطئه‌های دشمن و برنامه‌های آنها خنثی شود.

,

امام جمعه تفرش خاطرنشان کرد: پس از شهادت امام حسین(ع) و یاران فداکارش، محافلی توسط امام سجاد(ع)، حضرت زینب(س) و سایر اهل بیت(ع) و همچنین علما برگزار شده است تا اهداف و انگیزه های قیام آن حضرت(ع) و اهمیت گریه و بکا بر مظلومیت ایشان، بیشتر معرفی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه