اخبار داغ

آموزش نگهداری اتوبوسی گل و گیاه در منطقه 13

آموزش نگهداری اتوبوسی گل و گیاه در منطقه 13
با توجه به زندگی ماشینی امروزه شهرها و دغدغه و هیاهوی ازدحام شهرنشینی باید با افزایش کاشت گل و گیاه بتوانیم فضای جامعه را زیباتر کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرحسین عساری معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 13 در گفت‌وگو با زنان‌خبرگفت: با توجه به دغدغه‌ها و هیاهوی شهرنشینی باید نسبت به افزایش کاشت گل و گیاه و آموزش نگهداری از آن اقدام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان‌خبر,

وی افزود: با گل، گیاه و فضای سبز می‌توانیم در روحیه افراد جامعه تأثیر خوبی ایجاد کنیم و حتی روحیه شادی در بین افراد ایجاد می‌شود.

,

معاون خدمات شهری و محیط ‌زیست شهرداری منطقه 13 با اشاره به ابتکار مراکز گل و گیاه بیان کرد: با راه‌اندازی اتوبوس گل و گیاه در محدوده منطقه 13 ابتکاری نو در راستای گل و طبیعت در مراکز تحقیقات و مشاوره گل و گیاه است.

,

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اتوبوس گل و گیاه باهدف آشنایی و آموزش‌های شهروندان بخصوص بانوان خانه‌دار در سطح منطقه خدمت‌رسانی می‌کند.

,

عساری حضور کارشناسان مراکز تحقیقات و مشاوره گل و گیاه در این اتوبوس تأکید کرد و اظهار داشت: کارشناسان گل و گیاه آموزش‌های ضروری و اساسی را به‌صورت تئوری و عملی، به شهروندان می‌دهند تا در حفظ و نگهداری طبیعت و گل‌های آپارتمانی کوشا باشند.

,

معاون خدمات شهری و محیط ‌زیست شهرداری منطقه 13 ادامه داد: درزمینهٔ گیاهان آپارتمانی، دارویی، سبزی‌کاری، مبارزه غیر شیمیایی با آفات فضای سبز ازجمله سفید بالک، کاشت و نگهداری بنفشه آفریقایی، تولید کود کمپوست و... نیز آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

,

وی در خصوص تاریخ استقرار اتوبوس گل و گیاه در منطقه 13 گفت: این اتوبوس هفته‌ای یک روز در یکی از محله‌های منطقه 13 مستقر می‌شود و روز چهارشنبه مورخ 29 شهریورماه نیز در محله زاهد گیلانی و در کوچه‌های این محله حر کت می‌کند.

,

عساری در پایان بیان کرد: کارشناسان و متخصصان گل و گیاه با ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان در منازل، مجتمع‌های مسکونی، همچنین اصناف، گلدان‌های گل و گیاه و بسته‌های کود و خاک و… اهدا و علاقه‌مندان در تورهای علمی و تفریحی ثبت‌نام می‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه