اخبار داغ

شورای شهر اهواز و اتلاف وقت خدمت/ وعده مبارزه با فساد در شهرداری اهواز به فراموشی سپرده شد؟

شورای شهر اهواز و اتلاف وقت خدمت/ وعده مبارزه با فساد در شهرداری اهواز به فراموشی سپرده شد؟
دستگیری برخی از مدیران شهرداری در اواخر سال 95 سبب شد که بسیاری از شعارهای کاندیداهای انتخابات شورای شهر اهواز حول محور فساد ستیزی بچرخد و از این رو اکثرا در این زمینه وعده‌هایی سر بدهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب، دستگیری برخی از مدیران شهرداری در اواخر سال 95 سبب شد که بسیاری از شعارهای کاندیداهای انتخابات شورای شهر اهواز حول محور فساد ستیزی بچرخد و از این رو اکثرا در این زمینه وعده‌هایی سر بدهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,

پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات، بسیاری از اعضای شورای شهر اهواز نخستین ملاک خود را برای انتخاب شهردار اهواز، «فسادستیزی» اعلام کردند اما با گذشت 19 روز از انتخاب سرپرست شهرداری اهواز، هنوز در عرصه مدیران شهری تغییری ایجاد نشده است.

,

«سید خلف موسوی، شهردار سابق اهواز در آخرین گفتگوی خود با یکی از برنامه‌های تلویزیونی می‌گوید: من با اکثر مدیران شهردار قبلی (منصور کتانباف) کار کردم و فقط برخی از آنها را از سازمانی به سزمانی دیگر یا از منطقه‌ای به منطقه‌ای دیگر جا به جا کردم.»

,

هیچکس موافق تغییرات اتوبوسی در سازمان‌ها و سیستم‌های اداری نیست اما سوال مردم این است که آیا شورای پنجم، سرپرست شهرداری و چند روز دیگر شهردار اهواز می‌خواهند با ترکیب فعلی مدیران به فعالیتشان در 4 سال آینده ادامه دهند؟

,

رهبر انقلاب در جلسه درس خارج فقه خود در سال 95 خطاب به دولت گفتند: درست است که برخی مسائل به چاره‌اندیشی‌های بلندمدت احتیاج دارد اما این حرف که وضعیت فعلی نتیجه‌ی به فکر نبودن گذشتگان است، کافی نیست و مشکلی را حل نمی‌کند و چند صباح دیگر نیز دیگران همین قضاوت را درباره‌ی ما خواهند کرد که چرا برای علاج مشکل مردم کاری انجام نشد.

,

حالا اعضای شورای شهر اهواز نیز بدانند که درست است برخی از مسائل نیاز به زمان دارد و با چاره اندیشی بلند مدت می‌توان به نتیجه مورد نظر دست یافت اما باید دقت کنند که این 4 سال نیز همانند عمر دوره های پیشین روزی به پایان می‌رسد و چند صباح دیگر که آنها هم جزو گذشتگان شدند، مردم چه قضاوتی درباره عملکرد آنها خواهند داشت!

,

با توجه به اینکه اکثریت شورای شهر اهواز را منتخبان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تشکیل می‌دهند، طبیعی است که انتظارات مردم برای عمل به وعده‌ها از این 8 عضو بیشتر باشد.

,

در مرور شعارهای تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات شورای شهر به این اظهارات ائتلاف تلاشگران صادق می‌رسیم که گفتند: «ما دو رویکرد اصلی برای ائتلاف در نظر گرفتیم، نخست خدمت صادقانه به مردم و دیگری روحیه جهادی. ما مصمم هستیم که با اتحاد، انسجام و تفکر خلاق و برنامه محور شرایطی را به وجود بیاوریم که ان‌شاءالله شهر اهواز از این اوضاع عبور کند و جایگاه واقعی خود یعنی برخورداری از امکانات بیشتر را به وجود بیاوریم.»

,

حالا باید دید که اعضای شورای شهر چگونه می‌خواهند به وعده‌های خود در مبارزه با فساد و خدمت صادقانه عمل کنند در حالی که هنوز نتوانستند تغییرات مورد انتظار شهروندان در عرصه مدیران را محقق کنند. شاید این موضوع که اختیارات سرپرست شهرداری محدود است بهانه‌ای باشد برای عدم تغییر مدیران اما اگر هزینه تغییر مدیران برای شهردار آینده زیاد باشد، بدون شک او هم با بسیاری از مدیران فعلی کار را ادامه خواهد داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه