اخبار داغ

گزارش

ارائه خدمات در ۱۲حوزه تخصصی توسط گروه جهادی"شهید اسدی"/گروه‌های جهادی بازوان اجرایی نهادهای حاکمیتی هستند

ارائه خدمات در ۱۲حوزه تخصصی توسط گروه جهادی"شهید اسدی"/گروه‌های جهادی بازوان اجرایی نهادهای حاکمیتی هستند
دبیر کارگروه عفاف و حجاب استان قزوین گروه‌های جهادی را بازوان اجرایی نهادهای حاکمیتی برشمرد و تاکید کرد: با حضور در مناطق محروم، نیاز به کمک خیران و حضور گروه‌های جهادگر به شکل واضح احساس می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه محمدبیگی، دبیر کارگروه عفاف و حجاب استان قزوین در گفت‌وگو با  صبح قزوین، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اردوی جهادی اظهار کرد: گروه جهادی مستقل شهید حجت اسدی در بنیاد عفاف و حجاب شکل گرفته و دارای استقلال است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی افزود: این گروه با انگیزه انقلابی در جهت رفع محرومیت‌های بهداشتی، فرهنگی، سلامتی، امور دینی و مذهبی شکل گرفته و متشکل از افراد خیر و فعال دانشجویی و همچنین افراد علاقمند و آماده برای ارائه خدمات مختلف به مناطق محروم است. 
,
,
, ,
گروه‌های جهادی بازوان اجرایی نهادهای حاکمیتی هستند 
دبیر کارگروه عفاف و حجاب استان قزوین خاطرنشان کرد: نوع فعالیت‌های گروه شهید حجت اسدی بستگی به نیازهای مناطق محروم دارد؛ که با همکاری بسیج دانشجویی و بسیج سازندگی به صورت گروه همکار وارد عمل می‌شود. 

وی ادامه داد: تیم تخصصی در حوزه‌های مختلف در فصل تابستان و ایام تعطیلات عید نوروز، در قالب اردوهای چند روزه به ارائه خدمات به جامعه هدف می‌پردازد. 

محمدبیگی تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته، خوشبختانه امسال تیم جهادی ما از توانمندی بیشتری برخوردار بود و تخصص‌های بیشتری را پوشش داد؛ به طوریکه برای نخستین بار مشاور و روانشناس نیز در این اردوهای جهادی حضور داشتند. 
,
,
,
,
,
,
, ,
وی عنوان کرد: سال‌های گذشته خدمات گروه جهادی معطوف به خدمات در حوزه سلامتی، عفاف و حجاب و فرهنگی بود؛ اما سال جاری علاوه بر فعالیت‌های ذکر شده از موسسات فنی و حرفه‌ای که دارای روحیه جهادی هستند؛ برای حضور در اردوهای جهادی دعوت کردیم که در این راستا ۴ نفر هنرمند در رشته‌های صنایع دستی، گلیم بافی، کار روی سفال، قالی‌بافی و طراحی دوخت لباس شرکت داشتند. 
,
, ,
دبیر کارگروه عفاف و حجاب استان قزوین، هدف از این اقدامات را آشنایی و آموزش بانوان بیکار مناطق محروم با مهارت‌های مختلف برای ایجاد اشتغال‌های خانگی عنوان کرد و گفت: سعی کردیم با ارایه دوره‌های تکمیلی، محرومیت زدایی عمیق انجام شود تا از طریق یاد گرفتن صنایع دستی، ضمن جلوگیری از مهاجرت به شهرها، زمینه ارتزاق آنها نیز فراهم شود. 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه حمایت و پشتیبانی گروه جهادی شهید حجت اسدی، توسط بنیاد عفاف و حجاب انجام می‌شود؛ لذا فعالیت‌های مرتبط با آموزش‌های ترویج زندگی عفیفانه نظیر برگزاری جشن تکلیف برای دختران و پسران سه روستای نجف آباد، گونج و فیلورین واقع در مجموعه دهستان نیارک انجام شد. 

محمدبیگی اضافه کرد: در این برنامه کودکانی که به سن تکلیف رسیدند با خانواده برای حضور در مراسم دعوت شدند و کتاب‌هایی با عنوان جشن تکلیف، برای آموزش آنها در مورد مباحث مرجع شناسی، آموزش نماز و حجاب و محرم و نامحرم به آنها اهدا شد؛ همچنین کارگاه‌های آموزشی در این مناطق دایر شد. 

این مسئول با اشاره به اعضای تیم جهادی خاطرنشان کرد: امسال در همه برنامه‌ها گروه ۱۲ نفره تخصصی همراه ما بودند و یک گروه ۳۵ نفره دانشجویی نیز به مدت ۱۰ روز در این مناطق مستقر بودند که همکاری دو گروه شهید حجت اسدی و گروه دانشجویی شهید حججی، بسیار عالی بود. 
,
,
,
,
,
,
,
, ,
توزیع رایگان بیش از ۱۰ میلیون تومان دارو بین مردم مناطق محروم 
وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های انجام شده عنوان کرد: در زمینه سلامت در طول ۳ روز بیش از ۲۵۰ ویزیت رایگان و ۸۰ حجامت عام تحت نظر پزشک انجام شد؛ همچنین تعداد زیادی خونگیری برای غربالگری بیماری‌های غیرواگیر توسط دانشجویان بسیجی در این مناطق انجام شد. 
,
,
, ,
محمدبیگی تصریح کرد: با همکاری خیرین و حمایت و پشتیبانی سپاه صاحب الامر(عج) و بهداری سپاه، بیش از ۱۰ میلیون تومان دارو بین مردم به صورت رایگان توزیع شد. 

وی اظهار کرد: انجام ۶۰ مورد بادکش درمانی و حجامت گرم و خشک، آموزش طب سنتی برای رفع نیازمندی‌های بهداشتی، برگزاری کارگاه آموزش خیاطی، سفال، گلیم‌بافی و فرش‌بافی و برگزاری مسابقه و اهدای جوایز به نفرات برگزیده از دیگر اقدامات انجام شده است. 

محمدبیگی افزود: آموزش طرز دوخت لباس‌های عفاف و حجاب شامل چادر و مقنعه برای خانم‌ها، از دیگر کارهای انجام شده است که با استقبال بانوان مواجه شد. 

وی در ادامه گفت: همچنین در این اردوها می‌توان به همکاری خانم دکتر سهانیان دارای مدرک تحصیلی دکترای نانو دارو از استان البرز به عنوان مسئول داروخانه، دکتر کبری شریفیان از تهران دارای دکترای مهندسی صنایع در زمینه ایجاد صنایع کوچک و صنایع مرتبط با تولیدات منطقه از جمله گیاهان دارویی، زیتون برای خوداشتغالی مردم و دکتر مهدیه صفاری در تیم مامائی برای انجام معاینات غربالگری سرطان سینه و دهانه رحم و همچنین مشاوران روانشناسی اشاره کرد. 
,
,
,
,
,
,
,
, ,
این مسئول خاطرنشان کرد: مشاوره حقوقی برای خانواده‌ها توسط خانم جورابچی، عضو انجمن بسیج حقوقدانان برای مردم روستاها در طی این ۳ روز انجام شد و در نظر داریم در اردوهای آینده از تخصص‌های بیشتری که مرتبط با نیازهای مردم مناطق محروم است، استفاده کنیم. 

وی تصریح کرد: البته هیچکدام از این فعالیت‌ها، نافی فعالیت دوستان در سیستم دولتی یا نهاد و ارگان‌های رسمی نیست؛ اما متاسفانه دیدگاه نادرستی در استان وجود دارد؛ به طوریکه گاهی مواقع به جای قدردانی از عملکرد گروه‌های جهادی، این اقدامات را موازی کاری با فعالیت دولت می‌دانند. 
,
,
,
, ,
گروه‌های جهادی هرگز به دنبال انجام کارهای موازی نیستند 
محمدبیگی، گروه‌های جهادی را بازوان اجرایی نهادهای حاکمیتی برشمرد و تاکید کرد: با حضور در مناطق محروم و مشاهده محرومیت‌ مردم، نیاز به کمک خیران و حضور گروه‌های جهادگر در کشور به شکل واضح احساس می‌شود و این اقدامات موازی کاری نیست بلکه گروه‌های جهادی بازوان اجرایی نهادهای حاکمیتی هستند. 
,
,
, ,
وی ادامه داد: حضور گروه‌های جهادی در روستاهای محروم، بسیار کمک کننده دولت در خدمات رسانی بهتر به مردم است و سطح رضایت‌مندی عموم مردم از حکومت و نظام را افزایش می‌دهد. 

دبیر کارگروه عفاف و حجاب استان قزوین با تاکید بر اینکه گروه‌های جهادی هرگز به دنبال انجام کارهای موازی نیستند؛ گفت: معتقدم اگر سطح همکاری دولت با گروه‌های جهادی افزایش یابد، شاهد اقدامات بهتر و پیشرفت‌های خوبی در سطح زندگی مردم مناطق روستایی خواهیم بود. 

انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه