اخبار داغ

روحانی طی ۴ سال گذشته در نیویورک چه گفت؟ + جدول

روحانی طی ۴ سال گذشته در نیویورک چه گفت؟ + جدول
حسن روحانی رئیس جمهور دولت دوازدهم که برای پنجمین بار جهت سخنرانی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور پیدا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجمع عمومی سازمان ملل متحد رکن اصلی، جهانی و مشورتی سازمان ملل متحد است که به طور منظم دوره‌های اجلاسیه سالیانه خود با حضور هر 193عضو سازمان ملل از سپتامبر تا دسامبر یا ژانویه تشکیل می‌دهد. در حقیقت تصمیمات مجمع عمومی سازمان ملل متحد نقش بزرگی در ایجاد موازین حقوق بین‌الملل عرفی ایفا می‌کند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شهید رجایی نخستین مقام بلندپایه‌ای ایرانی است که پس از انقلاب و در سال 1359 به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به نیویورک ـ محل استقرار سازمان ملل ـ رفت و در جلسه شورای امنیت سخنرانی کرد و پس از آن حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای،  سیدمحمد خاتمی، محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی در جلسات مجمع عمومی سازمان ملل حضور پیدا کرده و ایراد سخنرانی پرداخته‌اند، هاشمی‌رفسنجانی اما به ‌عنوان چهارمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در دوره هشت ساله ریاست ‌جمهوری‌اش هیچ‌گاه برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک نرفت، لذا در این سال‌ها ایران در سطح وزیر امور خارجه در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کرد.

,

حال با روی کار آمدن دولت دوازدهم و انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری ایران، وی که تجربه حضور در چهار اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل را دارد، برای پنجمین بار به نیویورک رفته تا در حضور سران کشورهای جهان از مواضع جمهوری اسلامی ایران دفاع کند.

,

, ,

در حقیقت با روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا و نخستین حضور وی در هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی باز ذهن‌ها به سمت و سویی حواشی شده است، به ویژه با شرایطی که ترامپ علاقه ای به اجرای برجام ندارد و در فرصت های مختلف سعی در نقض آن داشته است.

, دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا,

حال با عزیمت روحانی به نیویورک جهت حضور و سخنرانی در این اجلاسیه و با توجه به اهم موضوعات مطرح در سخنرانی های 4 سال گذشته رئیس جمهور ایران که در زیر محورهای آن مطرح شده است، به نظر می رسد وی مجددا بر کقابله با پدیده تروریسم تاکید کند به ویژه در شرایطی که شاهد اتفاقات ناخوشایند در کشور بوده ایم، البته انتقاد از ناقضان برجام و محکومیت جانیان میانماری به جهت نسل کشی های اخیر هم قطعا مطرح خواهد شد.

,

روحانی نیز پیش از سفر به نیویورک اذعان داشته که درباره روابط دوجانبه، مسایل منطقه‌ای و جهان و موضوعاتی نظیر برجام و بحران میانمار با آنان گفتگو خواهیم کرد.

,

محور سخنان حسن روحانی در 68، 69، 70 و 71 اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به شرح زیر است؛

,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه