اخبار داغ

طی یک ماه آینده؛

4واحد تولیدکننده برق در نواحی صنعتی استان افتتاح می‌شود

4واحد تولیدکننده برق در نواحی صنعتی استان افتتاح می‌شود
طی یک ماه آینده؛ 4واحد تولیدکننده برق در نواحی صنعتی استان افتتاح میشود، پیش از این نیز8 واحد تولیدکننده برق با مقیاس کوچک به بهره برداری رسیده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، شهریار کشاروز معاون برنامه ریزی شرکت شهرک های صنعتی قزوین در پایان اولین جلسه کارگروه ویژه بررسی و پایش قراردادهای راکد نیروگاههای مقیاس کوچک اظهار داشت: در راستای عدم اجرای تعهدات قراردادی واحدهای احداث کننده نیروگاه مولد برق مقیاس کوچک ( CHP ) در شهرکها و نواحی صنعتی استان 12 پرونده بررسی شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,
, ,
وی افزود: پرونده های نواحی صنعتی با حضور نمایندگان شرکتهای توزیع نیروی برق، گاز ، سازمان صنعت، معدن و تجارت و خانه صنعت و معدن استان مورد بررسی قرار گرفت. 

این مسوول با اشاره به تصمیم کمیته پایش اذعان کرد: از 12 پرونده مورد بررسی 4 مورد به هیئت حل اختلاف و داوری جهت طی مراحل فسخ قرارداد ارجاع و مابقی با اعطای مهلت مقرر شد در اسرع وقت نسبت به تکمیل ساخت و ساز و نصب ماشین آلات و راه اندازی آن اقدام کنند. 

معاون برنامه ریزی شرکت شهرکهای صنعتی استان از واگذاری 43 قرارداد به متقاضیان احداث نیروگاه مقیاس مولد برق خبر داد. 

وی تصریح کرد: همگام با اجرای سیاست‌های حمایتی دولت در تأمین برق واحدهای صنعتی متوسط و کوچک نسبت به استقرار چندین واحد نیروگاه مقیاس کوچک اقدام شده است. 

کشاورز در ادامه گفت: تاکنون 8 واحد تولید کننده برق مقیاس کوچک در شهرکهای صنعتی کاسپین 1، لیا، حیدریه با ظرفیت تولید 18 مگاوات برق به بهره‌برداری رسیده است و 4 واحد در شهرکهای صنعتی کاسپین2 و آراسنج ونواحی صنعتی دانسفهان و اسفرورین در مرحله تولید آزمایشی بوده که کمتر از یکماه آینده به بهره برداری می رسند. 

وی با اشاره به مزیت‌های احداث نیروگاه‌های برق در شهرک‌های صنعتی استان قزوین اظهار داشت: کاهش آلودگی محیط زیست، افزایش بهره‌وری، استفاده از سوخت طبیعی گاز و افزایش پایداری شبکه برق از جمله مهم‌ترین مزیت‌های احداث این نیروگاه‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است. 

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه